Happy birhtday to me :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Lorena86, 18 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Vandaag ben ik jarig.... Wat ik vroeger altijd geweldig vond vind ik tegenwoordig een verschrikkelijk dag :(

In het begin van mijn relatie met mijn huidige man had hij het er vaker over dat zijn stiefvader een vreselijke man was. Er waren een hoop dingen gebeurd . Maar hij zei me ook altijd dat zijn stiefvader nooit aan de verjaardag van mijn man zijn moeder dacht... dat was schandalig , ongeïnteresseerd enz...

Nu ben ik vandaag jarig , zaterdag en gisteren hebben we visite gehad voor mijn verjaardag, er staan bloemen op tafel , taart in de koelkast, kaartjes op de kast ... en raad eens wie mijn verjaardag alweer vergeten is...... mijn man !!

Ik verwacht geen mega cadeau, maar een kaartje en een gefeliciteerd was het minste wat die had kunnen doen . Maar nee zo belangrijk ben ik niet voor hem.

Ik hecht veel waarde aan dingen als een verjaardag , moederdag , vaderdag enz . Gewoon op zulke dagen even extra iemand laten weten dat ze gewaardeerd worden en je aan ze denkt. Maar het boeit hem blijkbaar al een aantal jaar niet meer ... morgen is zijn moeder jarig, dat vergeet die nooit:( ben echt teleur gesteld

2. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat hij het vergeten is!
    Maaaar van harte gefeliciteerd met je verjaardag!:)

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou dit zeker met hem bespreken want jij krijgt er een rot gevoel van.

Hartelijk gefeliciteerd!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.189
    113
    #4 suus1983, 18 feb 2019
    Laatst bewerkt: 18 feb 2019
    Wat jammer dat je je dag laat verpesten doordat hij het vergeten is (is dat echt zo trouwens, het is nog lang geen 0.00 uur).
    Zelf snap ik er helemaal niks van dat mensen zich druk maken om verjaardagen, het zou mij dan ook echt niet kunnen boeien. Maak er een leuke dag van voor jezelf en maak je niet zo druk. Het is maar een verjaardag.

Wel gefeliciteerd!

Edit: je hebt het dus zaterdag en zondag ook al gevierd? Dan vind ik het persoonlijk echt overdreven om je zo druk te maken.
    En laten merken dat je om iemand geeft doe je in mijn ogen elke dag, juist niet alleen op verjaardagen etc.

Melief, Shay25, Bailey07 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Dat zou ik ook echt niet leuk vinden!

Maar gefeliciteerd met je verjaardag :)

6. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Hè bah!! Dit zijn van die dingen waar ik persoonlijk echt boos om kan worden. Kan daar ook niet tegen.
    Hopelijk wel fijn weekend gehad en gefeliciteerd met je verjaardag!

7. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Aaaah, dat vind ik echt rot voor je :(. Zou ik zeker bespreken met je man hoor!

Maarre....hieperdepiep....hoeraaaaa!!!! Van harte gefeliciteerd meid!! Maak er zelf dan maar een mooie avond van :).

8. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Misschien vind jij het overdreven ik denk er anders over. ... hoeveel moeite kan het zijn om de vrouw waar je 14 jaar mee samen bent even te feliciteren.

Het feit dat hij dat gewoon niet doen Vind ik overkomen alsof het hem niet interesseert . Wel altijd klagen over zijn stiefvader vroeger dat die de verjaardag van moeder ieder jaar vergat en zelf geen haar beter omdat die ook de verjaardag van zijn eigen vrouw vergeet

Robijn89, vinorosso, Yellowsun en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Thnx.... moet zo gaan werken tot laat ...

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.189
    113
    Ja dat jij er anders over denkt is duidelijk. Ik snap niet zo goed dat je je hier zo deuk om maakt. Zeker niet als je al zo lang samen bent.
    Als hij om je geeft doet hij dat elke dag en jullie hebben het toch al gevierd?

11. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Gefeliciteerd.

Ergens begrijp ik dat je het niet leuk vind, maar jullie hebben het zaterdag en gister al gevierd. Waarschijnlijk is het voor je man dan ook al gevierd en denkt hij er inderdaad niet meer om. Gewoon even aangeven en verder niet zo'n ding van maken, vooral niet rot door voelen. Ik kan me niet voorstellen dat je man het slecht bedoeld.

MyMiracle en Simba1992 vinden dit leuk.
  12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    He wat een ei. Van harte gefeliciteerd en ik zou t wel even bespreken

13. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Maar hij heeft dit weekend dan wel meegevierd en je hebt ook een cadeautje ofzo gekregen?

Dat hij het dan vandaag vergeet, oh ja, dat zou ik hel vergeven. Ik,kan dat ook hebben, organiseer ik een verrassingsfeestje voor z’n verjaardag in het weekend, vergeet ik twee dagen ervoor op z’n echte verjaardag hem te feliciteren. Zo’n warhoofd ben ik. Ik ben er zelfs eens in geslaagd om op z’n verjaardag iets te plannen met vriendinnen. Maar ik heb wel altijd een cadeau en zorg voor een feestje, zolang ik dat doe vind ik mezelf best een goede vrouw :roflmao:

owly en amdaa vinden dit leuk.
  14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Gefeliciteerd!

Het is ontzettend begrijpelijk dat jij je nu niet belangrijk voelt. Je vrouw feliciteren is wel het minste wat je kan doen op zo’n dag! Ik zou er zeker wat van zeggen.

Zusterke vindt dit leuk.
  15. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ach TS, niet leuk voor je. Maar wel gefeliciteerd met jouw verjaardag!

Ik ben ongeveer evenlang samen met mijn man en hij is ook niet attent. Hij geeft bijna nooit complimenten, verzint nooit wat leuks of liefs voor een verjaardag omdat hij zeldzaam niet-creatief is en vergeet data dus ook gemakkelijk. De tegenhanger hiervan is dat hij er ook niet om geeft als ik hem niets geef voor zijn verjaardag of een ander event. Hij verzint ook zelden tot nooit iets liefs of leuks tussendoor trouwens, die lieve briefjes en kleine attenties die ik kende in mijn andere (jaren)lange relaties waren over toen ik mijn man leerde kennen. Ben ondanks dat toch met hem getrouwd ;).

Ik geef er dus wèl om. Niet zozeer om die datum, maar om op verschillende manieren te laten blijken dat je om elkaar geeft en aan elkaars wensen denkt. Ik heb het in onze eerste jaren samen besproken, en hoewel hij er weinig bij voelt voor zichzelf, snapt hij wel dat een ander iets anders kan vinden/voelen/willen.

De oplossing werkt voldoende voor ons. Ik herinner hem regelmatig aan data en hij noteert sommige zaken in zijn agenda. En ik overdrijf niet met events. Moederdag of valentijnsdag hoeft niet ieder jaar speciaal te zijn en onze trouwdag ook niet. Verder geef ik geen subtiele hints over wat ik wil krijgen, maar vertel het gewoon enkele dagen tot een week van tevoren en kies zaken die online te vinden zijn. Romantisch? Zelden, maar het is toch fijn dat hij moeite doet voor iets wat alleen in belangrijk vind. Geen gefrustreerde of kwetsende verjaardagen voor mij dus!

Ken je de 5 verschillende talen van de liefde? Kan een eye-opener zijn. Ik ben niet vanzelf attent in zijn grootste taal van de liefde en hij niet in de mijne. Maar we vullen elkaar dus wel aan in sterkte punten. En botsen er soms echt nog wel in ;).

https://www.happinez.nl/liefde-relaties/welke-liefdestaal-spreek-jij-test/

Biggetje100 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  16. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.722
    3.947
    113
    Het is nu eenmaal haar gevoel hè. Voor haar is het wél belangrijk. Dat jij dat niet begrijpt, doet niets af aan haar gevoel. Haar gevoel mag er toch gewoon zijn? Als je al 14 jaar bij elkaar bent, mag je verwachten dat je van elkaar weet wat er wel en niet belangrijk gevonden wordt. Ze vraagt om een felicitatie. Niet om een gouden ring, een nieuwe jurk en een avond uit bij wijze van spreken. Hoe makkelijk kan het zijn je vrouw te plezieren. Simpelweg door te zeggen; "gefeliciteerd met je verjaardag schat."

@Lorena86 gefeliciteerd met je verjaardag. Ik begrijp dat wij degene niet zijn van wie je het (het liefst) horen wilt en begrijp ook je gevoel heel goed.

Riverdale87, Sabje333, Iertje81 en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Allereerst gefeliciteerd met je verjaardag!
    Vervelend zeg, dat t je zo'n pijn doet dat je man het vergeten is.
    Misschien kun je t tegen hem zeggen?
    Dan weet hij in ieder geval wat je er van vindt.

18. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Gefeliciteerd!

Maar je hebt het toch al 2 keer gevierd? Dan zou ik er waarschijnlijk ook niet meer aan denken. Niet voor iedereen is het zo een belangrijke gebeurtenis dat ze er 3 dagen bij stil staan :)

Simba1992, suus1983 en jade2011 vinden dit leuk.
  19. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    @Trirani heeeeeel herkenbaar dit. Wij doen precies hetzelfde.
    En @Pinkie88 ook al herkenbaar. Ik zou dat ook zomaar kunnen vergeten.

TS toch snap ik jouw gevoel ook. En hij zal toch ook wel balen dat hij het vergeten is. Laat hem wel even weten hoe je je voelt en probeer het verder te accepteren.

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ach wat sneu! Ik hecht hier ook veel waarde aan. Alleen een ‘gefeliciteerd’ is al genoeg he?!

Bij deze mijn felicitatie!

En werkse;)

Lorena86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina