En nu zijn ze toch over de zeik! Ik vind het belachelijk, dat apparaat stond hier zeker twee keer per maand binnen met één of ander k%$probleem en het moest allemaal snel en onmiddelijk gerepareerd worden. Nou goed mijn man had een draak van een baan waarin hij zo weinig te doen had (hij had zijn zaakjes gewoon goed op orde daar, haha), maar goed, hij kon dus overdag remote inloggen op die PC die dan bij ons thuis stond en hem zo op zijn gemakje repareren. Nu heeft manlief een nieuwe baan geaccepteerd waar hij echt nog in moet groeien, hij kan het wel hoor maar het is een flink hoger niveau en echt aanpoten. En die pc van oom en tante moet dan dus in de avond. Alleen, man komt al anderhalf uur later thuis dan voorheen, dan gaan we eten, nog even met de kleine spelen en dan is het zo alweer acht uur. Zijn allerliefste vrouw (ik dus ) voert momenteel erg weinig uit in huis omdat ze tien weken zwanger en doodmoe en misselijk is. Dat komt dan in de weekenden en avonden ook op zijn schouders. We gaan in het weekend ook nog regelmatig op pad, en daarnaast wil meneer ook nog weleens wat tijd voor zichzelf. Gewoon, lekker een spelletje op zijn xbox of tv kijken ofzo. Laatst stonden ze met die uitgefikte pc voor de deur en op mijn opmerking dat het eigenlijk niet echt uitkwam nu (het was even een rottige tijd en we waren allebei bekaf) kreeg ik het antwoord dat dat ook niet belangrijk was. Zíj waren geschrokken van die steekvlam die uit de pc kwam en dat moest NU gemaakt worden. M'n klomp brak. Hij heeft er gewoon geen zin meer in en heeft dat aangegeven. Nou de hel brak los. Hoe durft hij, we zijn toch familie, ze hebben toch gevraagd hoeveel geld hij ervoor wil blablabla. Lieve mensen, hij heeft gewoon geen zin om zijn ineens zo kostbare vrije tijd er steeds aan te besteden. Is dat nou zo raar?
Leg het verhaal zoals je aan ons uitlegt gewoon ook aan hun uit. Ze zullen het vast dan wel begrijpen. Misschien weten/begrijpen ze niet dat zijn nieuwe baan veel aandacht eist.
Gefeliciteerd met je zwangerschap Ik vind het niet raar hoor! Als het niet uitkomt, dan komt het toch niet uit? En als hij er geen zin in heeft...da's zijn goed recht toch?! Vind dat altijd zo raar.....dus omdat je familie bent, moet je altijd maar klaar staan voor elkaar.
Nee is niet raar, maar ik moest wel lachen om 'die uitgefikte pc' ik zie ze al staan voor de deur haha Mijn werkt in de IT en ook hij moet altijd alles NU maken. Alsof we verder geen leven hebben ofzo. Daarnaast is zijn oom toevallig ook zo'n type die denkt alles te weten en daarme elke week zijn computer om zeep helpt, hij's fijn. Ik zou ze vriendelijk doch dringend aangeven dat het gewoon niet uitkomt, simpel.
Hey, Jullie hebben groot gelijk. Als je iets niet meer graag wilt doen, dan moet je het niet doen. En als mensen dat niet respecteren is dat hun probleem. Zij balen ws gewoon omdat ze hun PC nu naar een betaalde maker moeten sturen. Heel goed dat je man voor zichzelf heeft gekozen. Uiteindelijk zullen ze deze keuze alleen maar respecteren en anders weet je ook weer dat ze jullie tijd niet waard waren. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap trouwens
Bedankt voor de felicitaties We hebben het ze zo uitgelegd hoor, iets met een bord en een kop. Ik denk inderdaad dat ze er flink van balen!
ik weet precies waar je het over hebt, mijn vriend maakte dan een website voor zijn oom en hij heeft er zoveel uren in gespendeerd, maar zijn oom bleef komen voor nog meer dingen. Hij had tijd zat, maar mijn vriend niet! Na een jaar heeft zijn oom ineens de website door iemand anders laten maken :S alle tijd van mijn vriend voor niks, en zijn oom wilde ook niet alles betalen omdat hij vond dat de website niet goed genoeg was. Sindsdien doet hij helemaal niks meer voor familie, om ruzies te voorkomen. Alleen de website van zijn ouders doet hij nog, maar op zijn tijd! Mijn ouders vragen ook weleens zijn hulp in, maar die weten dat hij niet veel tijd heeft. Ik zou zeggen, laat ze de computer maar naar een winkel brengen die em wil maken. En ook later niet meer zoveel helpen, want sommige mensen willen alleen maar meer en meer.
Handig een man die met computers werkt (maar ook niet altijd...) Mijn man weten ze ook nog al eens te vinden maar tegenwoordig zegt hij vaak nee... Anders is hij hele avonden aan het werk
Eerste vraag die bij mij omhoog komt is.... Hoe oud is die comp van ooms en tante? Ik bedoel... twee keer per maand in de lappenmand... steekvlam...zijn dit niet vage tekenen dat het arme pctje de kracht er niet meer voor heeft...
lullig idd, sommige mensen denken dat ze voor elk onzinnig ding aan kunnen kloppen als je 1 keer geholpen hebt. Maar als ze zo vaak komen dan moeten ze volgens mij geen pc meer willen. Hoe kom je nou weer aan een steekvlam in je pc???
Ik heb het 1 keer gehad een steekvlam in mijn pc... Bij mij was het knopje van 220 naar 110 gegaan (dankzij kleine vingertjes die rondliepen in het huis... die zagen een rood knopje).... Toen ik hem aandeed sloegen de zekeringen eruit!! Dat gaf me toch een rook... Hahahahahaha... en toen ik naar beneden ging om te melden dat mijn comp was ontplaof geloofde niemand me!!
Wilde dat mijn vriend is een keer nee zij tegen het maken van een laptop of pc. Vrienden en familie bellen of hè het even wilt doen maar verwachten hem wel de volgende dag terug. Erger nog is dat hij er soms heen moet omdat ze de pc niet snappen. Bedoel hiermee geen korte ritjes maar ritjes van Tilburg naar best en weer terug voor nop. En wel meteen en tja dat is zijn moeder en gaat dus ook . Gemiddeld toch wel 2 pc en of laptops per maand thuis en als we ergens op bezoek gaan is hij ook altijd de lul . Soms 4 per weer dan weer een maand niks
Weet je iemand die (eventueel tegen betaling) die pc kan maken? Geef dat adres door met de zeggenschap dat diegene iets meer tijd heeft als jouw man, maar dezelfde kennis al dan niet meer . Ik zag ook ergens een reactie van een site bouwer. reken ook bij familie gewoon geld, bij voorkeur per uur (dan wel vriendenprijsje, maar toch) als ze niet willen betalen dan geen website of een "vrije tijd" website (eentje die veel langer duurt als een officieel bureau). Dit is een "graag of heel niet" actie. Als je aangeeft hoeveel uur erin gaat zitten schrikken ze vaak wel. Ze zien immers alleen maar "een simpele pagina" die zo gemaakt kan worden. Ik ken iemand die riep als je er 1 gemaakt hebt, kun je de volgende al sneller maken... Gelijk op geantwoord dat hij de afwas ook binnen 1 minuut had gedaan, hij deed die immers zooooo vaak
Dat ding is 100den jaren oud maar ze willen er geen geld aan uitgeven. Die steekvlam kwam van het moederbord wat uitfikte. Tsja kan gebeuren en daar wil hij ook best mee helpen hoor maar wle wanneer het hem uitkomt. Die tip van iemand anders doorgeven hebben we al egdaan maar dan ruiken ze iemand die geld vraagt en dat kan natuurlijk niet hè. "We zijn toch familie" "Wij houden wél van familie" blabla, we zien die lui alleen maar als hun pc kapot is, ik ben er zo zat van! Mijn man gaat ze echt geen geld vragen, dat hoeft ook niet, maar het zou fijn zijn als ze wat meer respect voor onze vrije tijd zouden hebben. Hij heeft laatst laten weten dat hij drie avonden bezig geweest is aan een probleem van hun maar daar werd gewoon niet op gereageerd en nu een week later komen ze weer aan. Pfff. Ikzelf werk overigens ook in de IT maar ben heel duidelijk naar iedereen, ik maak géén pc's. Pl**r allemaal maar op, de IT-er moet gratis iedereen zijn pc maken maar als ik mijn zwager de tuinier vraag om mijn tuin te doen moet ik daarvoor een uurprijs betalen, als ik mijn oom de metselaar vraag een muurtje te metselen kost me dat geld (en dan niet alleen het materiaal) enzovoort enzovoort. 'Gelukkig' ben ik een vrouw en wordt ik grotendeels als incompetent aangezien als het over electrische apparaten gaat .
whaha en zeker zo houden, daarom ben ik blij dat ik blond ben, mensen verwachten gewoon niet zoveel van je...
Als er iets gemaakt moet worden, dan zeggen als je het bij mij laat doen kost het 100 euro meer als dat je het bij mannetje X laat doen... Aan hun de keuze, en dit steeds blijven zeggen tegen die oom en tante