happy meal

Discussie in 'Voeding' gestart door ruby28, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou hehe , daar gaat het toch ook niet om, maar jeetje zeg, ts denkt wat leuks te vertellen, en bij het 2e berichtje wordt al verteld dat ze haar kinderen nu al "junkfood" geeft, en dat je daar niet vroeg genoeg mee kunt beginnen... :(

en daarmee een hele discussie opwekkend hoe "slecht" een "gefrituurde aardappel" wel niet is...

tjonge jonge jonge....wat een volwassen mensen allemaal, wat vinden we het toch leuk om telkens wanneer er iemand iets "leuks" verteld dat allemaal weer de grond in te moeten boren alsof de ts (moeder) iets "slechts" doet....

"vooraleer een vinger naar een ander te wijzen, wijst er eerst 10 naar uzelf"

en ja, van daar uit dus mijn reactie over "gezondheidsfreaks" ...laat hen die hun kinderen een patatje willen geven lekker gaan, zonder ze te bestempelen, laat hen die hun kinderen een toetje van danoontje geven lekker gaan zonder hen te bestempelen, of met de ingrediënten aan te komen etc etc...

kan nog wel even zo doorgaan hoor, kan ook wel vertellen wat ik niet gezond, vindt maar dat heeft dan niets meer met eten of wat dan ook te maken.. :(
    smoekie

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Euh....Smoekie. Ik had de onderzoeken eigenlijk naar voren gehaald, om de discussie te laten stoppen. ;) :)

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    o ok :-#

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Dus daarom zijn die frietjes van de Mac zo lekker... De smeerlappen :D

Ik snap eerlijk gezegd al dat drama niet hoor... Om een frietje?
    Ymke zal het niet krijgen. Ik ben heel erg bang dat ze al jong dik wordt. Ik ben zelf niet slank, maar kan dat nog redelijk zelf regelen. Mijn zusje daarentegen is al vanaf een jaar dik geweest. Echt dik dan he!
    Mijn moeder kon er niks aan doen, ze at gezond en niks teveel. Zo erg...
    Totdat Ymke dus eten gaat "snappen" en ziet dat er lekkere dingen zijn krijgt ze gewoon heel gezond. Dan gaan wij dus zelf ook een stuk gezonder eten als Ymke eraan toe is...

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    heb je ook gelijk in gup, maar jeetje zeg zoals je zelf al zei, moet je kijken wat een "drama" om een paar patatjes van de mc...
    gelijk dat stomme gel*l over je kind "junkfood" geven e.d.

ze probeerde enkel iets "leuks" te vertellen maar ja zoals het wel vaker gaat wordt het dan als "negatief" afgedaan en moet ze zich bijna "schuldig" en "slecht" gaan voelen omdat ze haar kind "nu al" aan de "junkfood' zet...en haar kind aan dat "bederfelijke waar" bloot stelt ;)

tis dat het eigenlijk treurig voor woorden is maar vindt het eerlijk gezegd gewoon lachwekkend hoe er gereageerd wordt...

6. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Ik vind t een superverhaal! Geweldig toch dat haar kleintje zo genoten heeft?
    Hier krijgt daan thuis ook wel eens een patatje als wij dat eten. Kan ie heerlijk druk mee knabbelen, en als je nou ziet wat ie er eigenlijk van opeet. en zolang t niet wekelijks is, zie het maar als het opdoen van een beetje smaak. In mijn ogen nix mis mee!

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ach ja, als je in de supermarkt alleen al kijkt hoeveel rotzooi daar eigenlijk ligt. Volgens mij is minder dan 50% van de voedingsmiddelen echt puur gezond.
    Het lijkt mij veel belangrijker dat je je kind meegeeft om bewust om te gaan met voeding, ipv het bij alles weg te houden.

Ik vind het ook we lachwekkend om zo krampachtig te gaan doen om een frietje... Kijk eerst maar eens naar de eigen eetgedrag, is dat dan wel zo ontzettend gezond? (nee dus, minder dan 10 % van de Nederlanders eet nooit ongezond)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Helemaal mee eens :)

Groetjes anita

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ben het 100% met je eens meid... :D

10. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Haha wat zielig al die reakties! Iemand wil iets leuks vertellen en huppekee gelijk weer al die vooroordelen...alsof zo'n kind nu voor zijn leven verslaafd is aan de junkfood en moddervet gaat worden :)

Ruby kennende komt ze niet meer bij als ze deze reakties leest, zal haar zo ff vragen te reageren ;)
    Maar goed, Rayan eet ook al met smaak marokkaanse schotels, het kind groeit als kool en is kerngezond....zo'n frietje is natuurlijk NOT DONE!

Ruby moet zich schamen hoor, wat een slechte moeder, je kind een frietje laten proeven! :)
    Hoe durft ze trouwens haar kind bij te voeden voor de 6 maanden, tsssssss ze hoort nu net aan de groentehapjes te beginnen!
    Typisch weer zo'n flesmoeder die nergens naar luistert en haar eigen ding doet, onvoorstelbaar dat ze zoiets op het forum durft te zetten!

Hopelijk druipt het sarcasme er van af?

Ruby fijn dat het zo gezellie was bij de mac, als we binnenkort gaan ballenbakken met onze boys gaan we ook ff maccen Jens wil vast ook wel een patatje proeven!

11. Writer

Writer Niet meer actief

12. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jezus, lekker boeien zeg. Alsof ts zelf niet weet dat er vet in een frietje zit. Het lijkt wel alsof haar baby een halve happymeal door de strot is gedrukt. Waar hebben we het over? Zo kan je nooit meer iets vertellen hier zonder dat je direct een vreselijk schuldgevoel wordt aangepraat want 'in een frietje zit vet en zout' .. Echt waaaaaaaaaaaaaaaar? :confused:
    Denk je ook wat leuks te delen..

13. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :) :) :)

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    het is dat ik in centerparcs zat en dus niet eerder kon reageren.

mijn reactie : WHAHAHAHA!

15. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    trouwens rayan vond ij centerparcs het softijs,friet,tomatensoep,boterhammen met aardbeienjam heel erg lekker.

16. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    en idd net wat roelie zegt,ik ben echt een slechte moeder.rayan eet al vanaf 4 maanden mee aan tafel.lekkere marokkaanse gerechten.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zoals ik al eerder schreef. Leuk dat jullie genoten hebben, al had ik het zelf op die leeftijd nog niet gedaan.

En volgens mij is Marokkaans eten hartstikke gezond, dus dat zou ik lekker blijven geven.

18. randi

randi Niet meer actief

ja seg marokaans eten is net zo lekker en gezond als nederlands, belgisch, of zels indisch eten mits aanpassing van de nodige kruiden en specerijen en zelfs het vet dat ie van één macfrietje binnen krijgt is nog geen ramp komt der lekker weer uit na één poepluier dus ruby fijn dat je der zo van genoten hebt en volgende keer op naar de pizzahut hé :)

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    whahahahaha dat hij al tomatensoep wil, na een jaar lang proberen of Kylian ook soep wilde is gisteren pas het kwartje gevallen dat soep ook best lekker is :) :) en bovendien heel makkelijk zelf te eten (ravage :rolleyes: )

Ik denk dat wij vanavond ook lekker gaan maccen, krijgt hij lekker frietjes met runderbouillion, das goed een beetje extra zout met dit weer (is een advies hier van het cb ;) dat extra zout)

Groetjes Anita

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    goh ik had het zelf niet beter kunnen (durven) zetten meid...

anders had "men" op zeker de "meld" knop weer voor me ingedrukt... :)

Deel Deze Pagina