schema rond 9 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door guppie81, 6 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij zijn een vakantie aan het plannen en ik wil een beetje rekening houden met Ymke haar voedingschema rond 9 maanden.

Hoeveel flesjes krijgt ze dan nog? Is de papfles dan ook 1 voeding en zou ik daarvoor pyamapapjes mee kunnen nemen? Kan dat ongekoeld?

Krijgt ze elke dag fruit en groente? Ik wil gewoon potjes meenemen.

Ze zal tegen die tijd ook brood eten. Is het een bezwaar als dat witbrood is? Ik weet dat bruin/volkoren gezonder is, maar stel dat dat niet voorhanden is?

Misschien willen jullie het schema bij 9 maanden voor mij neerzetten, zodat ik een idee kan krijgen?

Bedankt alvast!

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Siem is bijna 9 maanden en eet als volgt:

7.30: fles 150cc/5 + 3 scheppen Bambix Groeipap (kan ook met lepel, maar fles gaat sneller hier)

10.30: fruithap (iedere dag, ca. 2 stuks totaal)

13.00: bruine boterham met smeerbeleg + fles 150cc/5

17.00: groentehap (totaal 6 eetlepels geprakt + soms wat vlees ) + toetje van een klein flesje (90cc/3; Siem drinkt nog graag, maar ypghurt kan ook hoor)

19.00: fles 150cc/5 en uurtje later naar bed

Over een paar weken (en nu al als oefening, maar nog lastig...) gaan we vaker proberen het drinken in een bekertje aan te bieden. Siem drinkt helaas nog niets anders dan melk, dat wil hij gewoon niet.

Pyamapapjes worden wel veel gegeven op deze leeftijd, en die kun je ongekoeld meenemen. Fruit is naar mijn idee zo geraspt/geprakt, dus dat kun je ook vers doen. Groente: als ik niet zelf kook, pak ik de Olvarit á la carte. Erg goed!

Over het witte brood kan ik geen uitspraak doen. Maar informeer even bij je HA of CB.

Succes én plezier op vakantie!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hee bedankt!

Die olvarit a la carte zit toch in een soort bordjes ipv potjes? Is wel makkelijker meenemen!

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Mijn schema is nu:

7.00-8.00 pap fles 210ml + 7 scheppen en 2 volle scheppen nutrix of soms een pyama papje

10.00-11.00 koekje met wat diksap

12.00-13.00 broodje met beleg en fles van 180ml+ 6 scheppen maar die drinkt ie nooit helemaal leeg en soms bied ik het aan in een bekertje

15.00 fruithap (vaak gewoon een potje)

17.00-18.00 groente hap ( vaak ook potje of de a la carte van olvarite, die valt hier erg goed in de smaak) en dan toe een startdanoontje

20.00 fles 210ml+ 7 scheppen.

Hoop dat je er iets aan hebt.
    Groetjes

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De meeste kinderen zitten rond die leeftijd op 2 a 3 flessen. Je kunt dus gewoon poeder meenemen.
    Pyamapakjes hebben als nadeel dat ze kant en klaar zijn, en dus veel meer wegen in je bagage (als je vliegt iets waar je wel rekening mee moet houden). Je kunt net zo goed gewoon pappoeder meenemen en die aan de melk van je kind toevoegen.
    In veel landen hebben ze trouwens enorme assortimenten aan pap met allerlei smaakjes, vaak poeder met de melk er al in, zodat je er alleen maar water bij hoeft te doen.

Die alacartes en andere hapjes in plastic verpakking zijn handig, ze wegen minder en kunnen niet breken.
    Je kunt gewoon het brood geven dat je daar krijgt, als het wit is kun je op een ander moment van de dag bambix of een volkoren cracker (of knackebrod) geven zodat ze aan haar vezels komt.

6. demi26

demi26 Niet meer actief

Onze zoon ( nu 8 3/4 maand) krijgt 's ochtends pap aangemaakt met opvolgmelk ( er is ook bambix papa die je aan kan maken met water) met de lepel,
    Rond 10 uur fruit 2 stuks in kleine stukjes of potje... ( weet niet waar je op vakantie gaat, maar fruit is vaak vers goed te krijgen en zou ik lekker zelf klaarmaken, ze kunnen dan als best goed stukjes wegkrijgen, vorral van sappig, zacht fruit)
    Rond 12 uur brood met beetje opvolgmelk ( alleen wit, geef dan om de dag een flesje met een beetje bambix erbij in voor de vezels)

rond 3 uur-half 4 tussendoortje ( soepstengel, liga, rijstewafel) en drinken

rond 5 uur groentepotje met yoghurt'

rond 7 uur fles 180+6 ( kun je ook nog weer een papfles van maken ivm vezels

Veel plezier dan... en nu nog niet teveel zorgen om maken hoor... gewoon rustig kijken hoever jouw kleine er dan mee is en op vakantie mag het best af en toe anders zijn hoor...

Als je naar een warm land gaat wel altijd ff ORS uit voorzorg meenemen voor het uitdrogen...

Deel Deze Pagina