welke verf op canvas doek?

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik ga zelf schilderijtjes maken voor de kinderkamer. Nu heb ik bij action van die canvas doeken gekocht en tubes met waterverf. Alleen nu pakt de verf niet goed op de canvas schilderijtjes. Wie weet welke verf ik het beste kan gebruiken?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Volgens mij kun je het beste olieverf gebruiken, of acrylverf.

3. acrylverf, dat gebruik ik zelf ook op doeken. olieverf word wel erg duur en droogt heel erg langzaam.!

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Is olieverf, die verf die je zo aan moet smeren? En is acrylverf een makkelijke strijkbare verf?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik vind acrylverf best makkelijk in gebruik, strijkt aardig goed. Maar verder ben ik ook niet zo'n kenner hoor. Heb vorig jaar een foto genomen van een schilderij op reis en hem thuis nageschilderd, is best goed gelukt (het was ook geen van Gogh ofzo :) ), terwijl ik verder nooit iets schilder. En dat was met acrylverf.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat ik het al ontdekt heb. Ik had namelijk met carbonpapier een voorbeeld op het canvasdoek gezet. Op deze lijntjes pakt de verf niet, dus ik zal wat anders moeten bedenken om het op te zetten. Nou ja, ik zie wel even hoe ik dit op ga lossen. Bedankt voor de reacties!

7. je kan wel proberen om met schrijfpotlood globale lijntjes te zetten op je doek.. die zijn met acryp overschilderbaar

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat ik dat maar ga proberen.

9. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Bij de Action hebben ze ook prima acrylverf, zit in grote tubes. Idd zijn potloodlijntjes prima overschilderbaar.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Acrylverf is handiger dan olieverf...olieverf is moeilijker in het gebruik (wel mooier trouwens) en het duurt erg lang voor het droog is. Acrylverf droogt sneller. Acrylverf kan je ook mengen met wat water trouwens, zodat je toch een soort waterverf-achtige uitstraling krijgt.

Waterverf pakt het beste op speciaal papier, dat zijn van die blokken die je bij hobbywinkels kunt kopen. Dat zou je ook nog kunnen doen, en dan inlijsten.

11. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    acrylverf

heb ik zelf ook gebruikt voor schilderijtjes op mijn zoontjes kamer en zijn heel leuk geworden...

12. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Nog meer goede tips? Denk er zelf ook over om het eens te gaan proberen, maar weet nog niet zo goed wat....

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik word haast jaloers...ben helemaal niet crea!

14. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik ook niet, maar dat kunnen we misschien wel worden.... ;) :)

15. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
  16. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Volgens mij werkt de link niet?

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij mij werkt de link ook niet.

Misschien koop ik dan van de week die acrylverf wel. Ik heb nu 1 schilderij gemaakt. Op zich gelukt, alleen de verf is dus niet geweldig (waardoor je soms alle penseelstreken blijft zien). Nou ja, als het goed is duurt het nog drie weken, voordat de baby komt, dus heb nog alle tijd. :)

18. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    :) Daar zou ik niet te zeker van zijn............... ;)

Maareh... zijn er nog mensen die foto's willen plaatsen van leuke zelfgemaakte schilderijtjes?

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Misschien dat ik dat vandaag wel doe.

20. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Mijn schoonmoeder schildert ook en zij is niet zo'n fan van de canvasdoeken van de action. Ze zegt inderderdaad dat de verf daar niet zo goed op pakt. Zij haalt de doeken bij een winkel voor crea-brea spulletjes. Wel wat duurder, maar dan heb je echt beter resultaat. Ik weet niet waar je woont er of er bij jou ook zo'n winkel in de buurt is...

Deel Deze Pagina