Verkoopstylist ervaringen

Discussie in 'De lounge' gestart door Jessi79, 6 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Wij gaan ons huis binnenkort verkopen, en volgende week komt de interieurstylist van de makelaar om de puntjes op de i te zetten. Ik ben heel nieuwsgierig wat de verkoopstylist bij jullie aan tips heeft gegeven voor het verkoopklaar maken. Moest je nog veel doen daarna voordat de fotograaf kwam? Meubels compleet anders neerzetten, kasten leeghalen of muren verfen? Brand maar los!

2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Opruimen en zo kaal mogelijk maken. Mooie sprei op de bedden, enkele kussens / dekens op de bank en klaar.
    En in ons geval witte gordijnen, we hadden zwarte en dat ziet op de foto echt niet positief uit.

3. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Mijn moeder had een nogal kleurrijke woonkamer en zij moest haar muren wit verven. Persoonlijke spullen moeten vaak opgeruimd worden

4. Pixel85

Pixel85 Lid

11 jan 2012
    92
    0
    6
    Toevallig staat ons huis sinds ruim een week op Funda.
    Wij hebben echt heel erg veel opgeruimd. Bijna al het speelgoed van de kinderen weggehaald en nog wat klusjes afgemaakt zoals verven en printen.
    Voor de foto's zelf had ik op die dag ook wat bloemen en kaarsjes etc neergezet.

5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Bij mij vond ze het kaal, ze nam wat accessoires mee om de boel wat gezelliger te laten ogen. Ze zette wat meubels anders om de ruimte groter te laten lijken, de box moest voor de foto’s even helemaal weg. Verder nam zij die dag verse bloemen mee voor op mijn grote eettafel (helaas nam ze die weer mee:confused:) en ik moest zelf even wat leuk gekleurd en gevarieerd fruit halen voor in mijn fruitschaal. Oh en ze bouwde van een soort dozen met een deken en kussen een nep bed op onze zolder zodat je goed kon zien dat daar ook nog een slaapplaats gemaakt zou kunnen worden.. Ik vond het een beetje vreemd en overdreven.
    De accessoires en andere indeling snapte ik wel trouwens, maar of haar komst nu echt veel toevoegde in een tijd waarin de huizen als warme broodjes gaan..o_O
    Dit ging dus om de dag waarop de foto’s gemaakt werden trouwens, bij de bezichtigingen was het gewoon weer in de normale staat, daarom vond ik het een beetje raar.

6. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Zo leeg en rustig mogelijk met zo veel mogelijk zichtbaar vloeroppervlak. Dus geen doosje tampons in de wc, de afstandsbediening van de tv in een la, geen spullen boven op de kast, alle apparaten van het aanrecht behalve het koffiezetapparaat, trekker weg uit de badkamer etc. Grote schilderijen en een aluminium foto mochten blijven hangen, maar alle frutsels als kaarsjes, losstaande foto's, kaartjes en tijdschriften in een doos in de berging.

Voor de foto's ook de snoeren van de tv, wekkers etc. weg gehaald. Vuilcontainers van de oprit, auto buiten zicht (of gewassen), eventuele spullen van huisdieren uit zicht, geen mega vetvlekken op spiegels en ramen.

Wij hadden gewoon per kamer 2 of 3 kratjes met zooi die aan de kant moest, zodra de foto's in kamer 1 gemaakt waren schoven we de kratjes allemaal die kamer in. Was zo klaar!

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik heb het zelf gedaan. Gewoon ons huis bekeken door de ogen van een koper. Zoveel mogelijk vloeroppervlakte laten zien. Ik heb een kastje uit de hal weggehaald, grote speelgoedkast in de berging gezet. Een ronde eettafel gekocht (wilde ik toch al en oogde ook veel ruimer). En ik heb mijn wasrekken inde auto gegooid. Die stonden achter het gordijn in de woonkamer. Een blik daarop zou bevestigen dat daar weinig ruimte voor was.
    En vooral alle rommel van de kids uit het zicht en het bestaan van onze hond was niet meer zichtbaar en ook niet te ruiken.
    Wel accessoires, her en der een kaarsje. En alle persoonlijke dingen weg.
    Tuinkussens in de stoelen buiten. En zorgen dat er geen auto of fietsen op het oprit staan/in de tuin.

Met bezichtigingen heb ik her en der een druppel etherische oliën laten vallen. “White linnen”, voor de frisse geur.

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    De lijst:
    - muren in neutrale kleuren
    - vloerkleed weg (lijkt de ruimte groter)
    - zielige planten vervangen of weg
    - speelgoed niet in het zicht
    - lichte gordijnen
    - alle persoonlijke items weg.
    - badkamer zo leeg mogelijk, behalve een mooie handdoek, evt aangevuld met mooie fles shampoo. Heb je een douchegordijn, graag een schone (evt nw) neutrale.
    - evt opnieuw kitten, zodat de randjes netjes zijn.
    - hier en daar een likje verf

Onkruid weghalen.
    Tuin afspuiten

Je kan ook 30 Funda huizen bekijken. Die je aanspreken: waarom is dat? Omdat het opgeruimd, schoon, licht en ruim lijkt.

Deel Deze Pagina