Even een vraagje want ik weet niet wat slim is Ons zoontje heeft een tijdje alleen smiddags geslapen, ong 2,5 uur. De laatste tijd is hij sochtends ook moe. Ik hou niet van klokkijken dus ik leg hem te slapen wanneer hij dat wil. Nu is dat dus sochtends en smiddags. Alleeeennn, zn ochtend slaapje is zeker 2 uur. Soms nog wel langer. En smiddags slaapt hij maar een uurtje, nu hoor ik hem alweer. Dat betekend dus een erg lange middag. Wat is wijsheid, want de ochtend en middag moet hij eigenlijk omdraaien...
Volgens mij is het vrij standaard dat het ochtendslaapje langer is dan het middagslaapje. Misschien zou je toch kunnen proberen om hem iets later in de middag op bed te leggen, zodat de middag niet meer zo lang is?
Het middagslaapje is toch vaak het slaapje wat ze straks alleen nog maar hebben, de ochtend vervalt een keer. Meeste kindjes slapen 2 a 3 uur in de middag toch? Hier is dat nu dus precies andersom, sochtends vroeg slaapt hij lang en smiddags dus maar even... Langer ophouden wel eens geprobeerd maar dan is hij op den duur strontvervelend
Dochterlief slaapt de ene keer alleen 's middags rond 12 uur 2 tot 3 uur. Maar vaak ook nog gewoon 2 keer. Vanmorgen heeft ze van half 10 tot half 12 geslapen en nu ligt ze er vanaf half 3 in. Ze zal het wel nodig hebben dus laat het gewoon zo. Morgen is het misschien maar weer 1 slaapje.
Ja het maakt mij dus ook niet uit hoevaak hij wil slapen. Alleen na zn middagslaapje slaapt hij niet meer. En net als vandaag is hij om 14.00 wakker, dan is de middag te lang voor hem... Datbwil ik zien te doorbreken, maar hoe
Hier een ochtendslaapje nodig maar ze sliep dus niet. Haar toch maar om de normale tijd fruit gegeven rond half 11 en maar boodschappen gaan doen met de regenhoes en paraplu om wel uit te komen bij haar slaapje van 13u tot 15u. Ze is het laatste stuk in slaap gevallen heeft gedronken en gegeten en lag er om 13u in. Alleen toen sliep pas om 14u en nu nog. Nu laat ik haar maar liggen dan maar geen tussendoortje als het langer duurt.
Je kan hem denk ik best wel 2x laten slapen, maar misschien kan je proberen smorgen ietsje later naar bed te doen? Hier een kleine van bijna 1, hij slaapt ook twee keer. Smorgens is hier ook langer trouwens. Van 0930 tot 1130 (maak hem dan zelf wakker, anders nog langer). In de middag slaapt hij van 1430 tot 1530, dan heb je net een minder lange middag. Om te doorbreken dat hij smorgens te vroeg naar bed gaat en dus smiddags ook eerder moe is, zou ik proberen om inderdaad even ergens heen te gaan, dan zijn ze toch vaak anders dan thuis. Thuis is mijn zoontje ook echt snel vervelend als hij moe is, als we even wandelen is dat minder! Succes hoor.
Hier hebben we eerst het ochtendslaapje verkort naar een uurtje. Later wilde ze s middags eigenlijk niet meer slapen en hield ze het niet vol, hebben we het ochtendslaapje langzaam verlaat. Met 15/16 maanden ging ze naar 1 slaapje en na 2 weken had ze het goed onder de knie en sliep ze 3 uren aan 1 stuk, eerst van 12-3, later van 1-4 en inmiddels maken we haar na 2 uur wakker omdat het anders s avonds erg laat wordt.