Ik heb net mijn standen doorgegeven aan de leverancier. Nu was ik even aan t kijken naar ons verbruik van vorig jaar en het jaar daarvoor. Nu zie ik dat ons verbruik met afgelopen jaar gewoon verdubbelt is? We verbruiken ieder jaar ongeveer hetzelfde aan gas en het stroom gaat ieder jaar wel wat omhoog (ivm meer kinderen). We gebruiken al jaren dezelfde apparatuur (koelkasten/diepvries/wasmachine/droger/tv/pc en noem maar op). Natuurlijk draait de wasmachine en droger wat meer en wordt er wat meer water verbruikt, maar het dubbele? We zitten gemiddeld rond de 4200/5300kwh. Vorig jaar met 3 kinderen/2 volwassenen/3 honden zaten we op 4400. En nu met 4 kinderen/2 volwassenen/ 2 honden op 8160 kwh. Dat kan toch bijna niet of verkijk ik me zo erg dan? Is het verschil met 1 extra kind zo groot dan? Ik heb overigens nu de stoppen uit staan om te kijken of de meter door blijft draaien.
O ja nog even over het gasverbruik. Deze is wel hetzelfde als vorig jaar en andere jaren. Zelfs minder dit jaar.
Dat is wel een hele gekke stijging! Heb je altijd zelf de meterstanden doorgegeven? En idd check je meter!
Ik heb nu een half uur de stoppen eruit gehad (dus je zou zeggen dat alles eruit is) en als ik naar de meter kijk zie je die in een hele erge takketempo vooruit gaan. Zet ik dan nog de hoofdschakelaar uit (die beveiligt de stoppen) dan stopt de schijf wel
hier steeg het stroom verbruik ook, maar kreeg een droger. maar zo extreem? tenzij je een zonnebank hebt aangeschaft en je daar dagelijks veel gebruik van maakt, zou ik toch even de energieleverancier bellen, dat ze je meter checken, dit is wel bizar hoog
Ja dat kan, vaak is het ook nog eens heel brandgevaarlijk. Het feit dat bewoners extreem stroomverbruik melden is vaak de reden dat hennepkwekerijen ontdekt/ontmanteld worden. Hier bij ons in de buurt heeft het er regelrecht toe geleid dat een van de buren opgepakt en uit zijn huis gezet werd. En als je die kerel zag was het echt geen engerd hoor. Maar gewoon iemand zoals jij of ik, met financiële problemen die toevallig de verkeerde persoon tegen het lijf liep die zei wel even zijn problemen op te kunnen lossen.