niet in eigen bedje slapen, wel in kinderwagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door danielle2911, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hallo,

ik heb een zoontje van 3 weken. De eerste week heeft hij bij ons op de kamer geslapen (in de kinderwagen). Vanaf de tweede week sliep hij op zijn eigen kamertje in zijn eigen ledikantje. Dit ging goed tot 2 dagen geleden. Overdag slaapt hij gewoon in zijn bedje, maar 's avonds vanaf een uur of 23:00 wil hij niet meer in zijn kamertje en huilt hij alles bij elkaar. Als we dan bij hem komen staan is hij weer stil, totdat je weer wegloopt en het grote licht weer uit doet... Nu hebben we een lampje (van de babyfoon) aan naast zijn bedje, zodat hij niet helemaal in het donker ligt. Hij wordt pas stil als we hem in de kinderwagen in onze eigen kamer leggen. Waar kan dat door komen? Hij moet toch echt in zijn eigen bedje slapen? Hij is overigens heel druk met zijn handjes (vooral bij zijn gezichtje) en hij heeft een speentje voor zijn zuigbehoefte.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi,

We gaan samen kijken waar het eventueel aan kan liggen.

Hoe gaat het met de voeding, hoeveel drinkt hij en krijgt hij borst of fles? Als hij bij jullie op de kamer ligt, dan slaapt hij wel goed?? Hoelang slaapt hij dan?

Je zou kunnen proberen om een kruikje in zijn bed te leggen op de plaats waar hij ligt, zodat hij niet in een koud bedje komt. Als je hem dan in bed legt, haal je de kruik weg. Als tussenoplossing zou je ook nog kunnen kijken of het helpt als je de kinderwagenbak in het ledikant zet.

Ik hoor van je..

Groetjes Adrienne

3. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi Adrienne,

hij drinkt nu uit een flesje (ik ben borstvoeding aan het afbouwen en kolf alleen nog 's avonds voor ik naar bed ga en 's morgens rond een uur of 9:00) dus naast Nutrilon krijgt hij nog 2 keer borstvoeding (uit de fles). Hij komt ongeveer om de 3 uur en krijgt zo'n 80 a 90 cc. Hij drinkt overigens een flesje van 100 cc ook leeg, maar dan komt er meestal weer wat terug. 's Nachts was het ritme zowel op zijn eigen kamer als bij ons op de kamer hetzelfde. Het probleem is dus nu dat hij in zijn eigen bedje niet meer wilt slapen. We gaan het vanavond maar meteen met een kruik proberen.

groetjes Danielle

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi,

Dat is goed, probeer dat eerst maar even. Hoe is het gewicht van hem?

Het kan zijn dat je zoon alle prikkels van de dag verwerkt om 23.00 in de avond. Hij is dan moe en kan de slaap niet goed vatten. Hij moet wennen aan de nieuwe situatie van altijd, ook in donker in zijn eigen bed slapen. Dat kan even duren, maar ik denk dat het goed is om vol te houden. Anders is hij er zo aan gewend, en wil helemaal niet meer.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina