Gezwollen, dik borstje. Jongetje

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door tinkywinky, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkywinky

tinkywinky Actief lid

10 sep 2009
    303
    0
    0
    NULL
    Hallo Adriënne en Ilja,

Ik weet niet precies aan wie ik mijn vraag het beste zou kunnen stellen, maar dacht dat jullie het antwoord wellicht wel zouden weten?

Ons mannetje is 3 weekjes oud.
    Nu vanavond verschoonde ik zijn kleertjes en zag daarbij dat zijn linkerborstje dik is. Er zit echt een flinke verdikking in, een halve knikker, het is net een mini borstje zo. Echt een bult dus.

Mijn vriend heeft de huisartsenpost gebeld en zij vertelde dat dit waarschijnlijk te maken heeft met de borstvoeding die ik geef.

Is dit inderdaad zo?
    En zoja, moet deze zwelling dan binnen een bepaalde periode weer over zijn, of waar moet ik aan denken?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het komt door de hormonen van de moeder, en niet door de borstvoeding. Zowel jongens als meisjes kunnen het hebben. Je hoeft er niets mee te doen. Er kan wat vocht uitkomen, dit noemen ze heksenmelk. Het verdwijnt vanzelf weer, maar kan best een tijd duren (paar maanden). het kan verder geen kwaad of zo.

Als je gerustgesteld wilt worden, is het goed om even naar de huisarts te gaan, of op het CB te laten zien.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina