Hallo, Vandaag ontdekten we een hard bult je in de lies van onze dochter. Er leek ook nog een kleiner knobbeltje te zitten. Ze heeft lichte koorts (38,1) Iemand een idee wat dit kan zijn?
heeft ze toevallig een puistje ofiets gehad in der luier gebied?? het kan zoals hier boven genoemd een liesbreukje zijn, maar ook een ontsteking (met mogelijk een opgezwolle klier) dat had onze dochter namelijk ook!! dit na een soort "steenpuist" die erna waarschijnlijk naar binnen gegaan is wat veel pijn en ellende gegeven heeft
Ik kan tot zover niks raars ontdekken. Ik weet ook niet goed of ik me zorgen moet maken over zo'n bultje.
Ja, ik heb niet het idee dat ze er last van heeft. We hebben het ook maar per toeval ontdekt. Ik heb dus ook geen idee hoelang het er al zit.
Met bultjes zou ik altijd even langs de huisarts gaan. Het kan van alles zijn, liesbreuk, opgezette klier... Ik zou het gewoon even na laten kijken.
dan zou ik zeggen bel morgen ochtend even de HA om te overleggen, maar je hoeft niet de HAP te bellen ofzo
Morgen is het zaterdag Ik zal maandag even bellen als ze niet zeker wordt. Bedankt voor jullie meedenken.
Kan inderdaad van alles zijn. Mijn dochter heeft een liesbreuk gehad, daar is ze aan geopereerd toen ze 4 maanden was. Ik heb toen ze de bult had, er een filmpje van gemaakt en deze aan de huisarts laten zien. Soms was het bultje namelijk weg.
Het is niet zichtbaar aan de buitenkant, je kunt het alleen voelen als je met je vinger over de lies voelt.Kan het dan toch een liesbreuk zijn? Ze is overigens al 16 mnd, dus wie weet hoelang het er dan al zit.....
Opgezette klieren in de lies worden ook weleens gezien bij de ziekte van pfeiffer en daar hoeft ze geeneens symptomen van te hebben.Ik zou maandag wel even bellen om het bij de arts te laten beoordelen.Ik ben altijd erg allert op bultjes en kliertjes en ga liever een keer voor niets.De arts kan het vrijwel direct voelen hoe of wat. Ik verwacht dat het wschl ook met de koorts te maken heeft.
oepsie hihihi dan zou ik ook wachten tot maandag behalve als de koorts erger word of ze er last van krijgt
Je hebt kleine liesbreukjes en grote, soms zie je de bult duidelijk en soms kan hij ook ineens weer volledig weg zijn, dus echt iets voor een arts om te beoordelen. En idd, kan ook een opgezet kliertje zijn.
Mijn zoontje had ook een liesbreuk maar dat was echt een grote bult. Merk je dat het bultje groter wordt met bijvoorbeeld huilen? Maar bij ons was het een aangeboren liesbreuk (oftewel nog niet dichtgegroeid) en dat is wel anders dan als ze er later eentje krijgen. Als het verder geen pijn lijkt te doen zou ik maandag de huisarts bellen