Hallo, Mijn zoontje is nu ruim 15 maanden en ik vraag me af welke grote aankopen ik de komende maanden kan verwachten? Ik hoor graag jullie ervaringen zodat ik er (financieel) rekening mee kan houden en bijvoorbeeld alvast wat 'op voorraad' kopen als ik ergens een aanbieding zie . Zelf kan ik niet zoveel bedenken behalve nieuwe schoenen. groetjes Rem.
Peuterkamer en toebehoren. Loopfiets/driewieler/trapfiets. Zitje achterop fiets, grotere autostoel. Schoenen/sandalen/laarzen, zomer/winter/regenkleding.
Hoi, Bedankt! Toch nog meer dan ik dan dacht . Heb mijn lijstje aangevuld. Vanaf wanneer zou een peuter(dek)bed ongeveer bruikbaar zijn vraag ik me nu af? En nog bijzonder speelgoed, boeken enzo? Hoewel dat volgens mij niet zo vaak in de aanbieding/uitverkoop is. groetjes Rem
Ik weet niet met welke leeftijd de kindjes bij jullie naar de peuterspeelzaal mogen. Bij ons is dat met 2 jaar. Bij sommige met 2,5 jaar Ook daar vragen ze een ouderbijdrage voor, misschien kun je daar nu al rekening mee houden zodat je daarvoor een spaarpotje voor kan maken.
Heb je al rekening gehouden met een nw autostoel? Of hebben jullie geen auto of is hij al over? Zoon is hier 14 maanden en ik ben mij nu aan het orienteren op een autostoel 1, maar schrik ook van de prijzen. Verder wil ik wachten of idd een achterwaartse stoel verplicht wordt per 1 januari 2014. Geen zin om eventueel 2 stoelen aan te schaffen. Maar goed heb daar nog niet veel over gelezen in media.
Vlgns mij willen ze het pas verplichten over 5 jaar. Verplichten vind ik een groot woord want ik maak graag zelf uit hoe ik mijn kind wil vervoeren. Hier gaat de jongste straks gewoon in de auto stoel die ik nog heb staan van mijn andere 2 kinderen.Ga ik geen geld aan uitgeven. Peuterkamer is niet nodig.Hier lagen ze tot ruim 2,5/3 jaar in het ledikant.
Even een vraag hoor, maar ik zie dingen als peuterkamer, fiets, fietsstoeltje, etc voorbij komen. Dat zie ik als een grote uitgave. Maar kleding en schoenen? Daar hou je toch altijd rekening mee dat je dat opeens zou moeten aanschaffen? Wij hebben het al een keer gehad dat de kleine, leek wel over nacht, opeens zn schoenen niet meer pastte....
Die begrijp ik niet. Een autostoel is toch überhaupt een verplichting? Het is niet dat je er ook voor kan kiezen om je kind onder de 5 jaar zonder stoel kan vervoeren. Maar goed heb inmiddels opgevangen dat het idd gefaseerd uitgevoerd gaat worden. De eerste paar jaar kunnen zowel achterwaarts als voorwaartse stoelen gebruikt worden en straks enkel achterwaarts.
Laat ze eerst maar eens komen met officiele meldingen... Ipv ik heb gelezen dat... Ik heb net een stoel van 350euro gekocht denk maar echt niet dat ik opeens een nieuwe ga kopen... En hoezo gefaseerd?! De stoelen zijn toch beiden toegestaan?! En dat is toch nooit anders geweest... Iedere ouder zijn eigen keuze lijkt me...