Kookboek voor baby's

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mam1988, Mar 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mam1988

Mam1988 Bekend lid

Oct 16, 2011
    725
    0
    16
    Ik kook graag vers voor ons meisje maar ben soms een beetje inspiratieloos.
    Wat is nou echt een leuk/goed kookboek voor baby's.. op internet staan er
    genoeg maar daar kan ik niet in kijken! ;)
    het zou handig zijn als er ook dreumes recepten in staan:D

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Opperdepop van de Appie, ik heb nog een exemplaar ter overname staan als je wilt. Staan recepten in vanaf 6 maanden tot 2 jaar

3. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Je Opperdepop. Hebben wij ook. Leuk boek.

4. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,811
    4,050
    113
    Inderdaad Opperdepop. Geweldig boek. Bij de eerste gekregen en nu ga ik het zeker weer gebruiken.

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Eten voor beginners is ook héél leuk!

6. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook opperdepop. Is een leuk boek.

7. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

Jan 16, 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee hebt ook een boek bij de prenatal 500 baby en peuter gerechten!

8. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

Oct 21, 2012
    703
    0
    0
    Hier ook het boek opperdepop al in de boekenkast staan voor strakjes

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even een vraagje voor de opperdepop-gebruikers: zijn die recepten ook een beetje allergie-vriendelijk?
    Hier twee meiden met KMA in huis, en wil niet een boek gaan bestellen als de helft van de recepten melk, (kaas, room, enz) bevat...

10. tuc

tuc Niet meer actief

bij elke recept staat melk, maar dat komt omdat de makers van het boek elk hapje pureren en zacht maken met melk. Ik doe dat niet, dus heb heel weinig melk ed gebruikt.

Er zijn wel wat recepten met kaas, maar dat is vooral als topping of om te gratineren, maar daar heb jij zelf vast variaties op.
    Toetjes zit uiteraard wel koemelk bij, maar de fruit en groentegerechtjes vrijwel niet.

11. raspberry

OK, in dat geval is het wel de moeite waard. Pureren kan gewoon met enkel water en gratineren wordt dan paneren :) (Voor kaas is geen koemelk- of geitenmelkvrij alternatief :().

12. tuc

tuc Niet meer actief

o geitenkaas is ook geen optie dus...das jammer, mijn nichtje had kma, maar kon wel geitenkaas verdragen. Het gratineren staat bv bij een gerechtje (nog steeds mijn dochters favo, dus nu maken we het in gezinsportie) ovenschotel met cous cous, groenten en dan gratineren met kaas, maar dat kan ook heel goed zonder, want ik lust zelf geen gesmolten kaas, dus ik eet het ook altijd zonder;)

Ei mag wel?? Want bij de lunchgerechten staan een aantal heerlijke eigerechten.

13. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Dan zou je melk bv kunnen vervangen door hypoallergene (voorgeschreven) voeding. Ik ben me ook aan het orienteren. Ik merk dat het laten wennen aan eten bij mijn dochtertje uitermate langzaam gaat. Ze heeft ook gevoelige darmen dus ik durf nog niet veel uit te proberen.

14. raspberry

Ja, ei mag wel gelukkig :) (zeker omdat ik een enorme bak-fan ben, en taart en gebak zonder ei is haast niet te doen... Koemelk is meestal wel vrij goed te vervangen :)).

15. raspberry

Nou, nutramigen is echt smerig, dus om dat nou door groente te gaan gooien.... :(
    Voor Thirza gebruik ik als alternatief voor koemelk altijd rijstemelk, sojamelk of kokosmelk. Veel lekkerder :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

o ja ieuuww die nutramigen noem ik altijd babyvergif;) echt zo ranzig die troep en ja ik heb ervaring:p voor de opleiding moesten we alle babyvoeding proeven, vergeet die smaak nooit meer.

Maar goed voor kma baby's is het natuurlijk wel fijn dat het er is:D

17. raspberry

Ja, ben toch altijd wel weer verbaasd dat Caitlyn het wil drinken...
    (Maar moet wel zeggen dat nu we starten met bijvoeding, ze dat nog veel liever naar binnen werkt, en ik geef haar groot gelijk... ;)).

Share This Page