Hard bultje op de schedel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door QuintenXavi, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje Xavi heeft sinds de geboorte een hard bultje op zijn schedel, vanaf zijn oortje naar het midden... (weet niet zo goed hoe ik het ff moet uitleggen). Het bultje zit wel onderhuids maar wordt alleen maar groter. Niet onwijs groot maar wel voelbaar groter. De ha had het over een cyste. Maar ik kan niets op het internet vinden over cystes op de schedel. Wel van die enge dingen als hersencystes. Hij heeft aan diezelfde kant een bijoortje maar volgens mij is dat bultje niet hetzelfde.

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
  3. whitesaber

whitesaber Niet meer actief

check even of dezelfde bult niet op de andere kant zit want het kunnen normale klieren zijn die worden dikker of dunner en het ligt dan aan de weerstand die bezig is
    dat heeft mijn zoon dus ook

4. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hi, het is maar aan een kant van zijn hoofdje dus of het klieren zijn, ik weet het niet. Maar als ik in NL ben, laat ik het effe goed controleren. Ik ga nu bij het andere topic kijken. Bedankt!

5. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Is t geen talgbult? mijn vriend heeft ook zo'n bult op zijn hoofd zitten en dat is gewoon onschuldig. Heeft hij al van kleins af aan. Hij kan m weg laten halen onder plaatselijke verdoving "leeglepelen"

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik dacht ook aan een talgkliercyste.
    Medische term is atheroomcyste.
    Wellicht kun je je huisarts eens laten kijken.

Deel Deze Pagina