Herkenbaar?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tania, Jul 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik zit er even een beetje doorheen geloof ik. Mijn zoontje is echt een lieverd en ik ben gek op hem. Alleen slaapt hij bijna niet overdag. En als hij wakker is wil hij door mama vermaakt worden. Af en toe 15-25 minuten in de box of wipper gaat wel, maar voor de rest wil hij bij mij zijn. Ik vind het heerlijk om met hem bezig te zijn, maar merk sinds een paar dagen dat het me heel veel energie kost. Zaterdag was ik met m'n man een avondje weg, voor het eerst zonder kindje. Ik zag er erg tegenop maar eigenlijk was het heel fijn weer even Tania te zijn in plaats van mama.
    Het liefst zou ik even een dagje lekker weg gaan met een vriendin of m'n moeder maar dat gaat niet. Aan de andere kant voel ik me bijna schuldig dat ik dat denk omdat m'n zoontje echt heel lief is.
    Hebben jullie dat ook wel is?

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Heel herkenbaar....
    Dat is mede de reden ( ff Annemarie zijn, en even niet mama) dat ik weer aan t werk ben gegaan.. Heb soms dagen dat ik t gevoel heb "de hele dag" met Gijs "om te slepen"
    Vooral de sprongetje/regel/niet fit- dagen zijn "waardeloos" en ben ik blij dat ik rond 22 uur op bed lig..

Daar hoef je je volgens mij helemaal niet schuldig over te voelen, ik denk dat bijna iedere moeder dat gevoel wel enes heeft "nu even niet aub..." Voor sommigen is t heel makkelijk om t kindje dan even bij een ander door de deur te schuiven, die 'luxe" heb ik zelf ook niet...

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Het wordt wel weer beter. Ik vond die eerste maanden ook erg intensief. Nu kan ze zichzelf prima een uur vermaken. Ik merk dat dat al zoveel scheelt. Weer werken is ook eigenlijk best wel fijn hoewel ik de combi van ouder zijn en huishouden ernaast best pittig vindt.

4. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Hoe merk je dat hij vermaakt wil worden? Misschien een beetje een rare vraag, maar ik dacht bij mijn zoontje ook steeds dat hij vermaakt wilde worden. Na een poosje in de box lag ie ook steeds een beetje te jammeren. Ik dacht dus dat hij zich verveelde en trok vanalles uit de kast om hem te entertainen. Inmiddels ben ik erachter dat hij dan aangeeft dat hij moe is. Ik leg hem sindsdien ook op bed en dan slaapt hij niet meteen, maar na een kwartiertje is ie echt wel vertrokken. Juist doordat ik 'm ging entertainen, raakte hij overprikkeld, waardoor hij ook weer slechter sliep. Hij slaapt nu veel meer én veel beter. Nu gaat het hier dus super en heb ik ook het idee dat ik nog eens aan mezelf toe kom!

5. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Als ik hem in bed leg gaat hij eerst een beetje jammeren. Dan laat ik hem gewoon liggen, maar uiteindelijk gaat dat over in helemaal overstuur zijn en heel hard huilen. Dat gaat gewoon net zolang door totdat ik hem uit bed haal.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heel herkenbaar, gelukkig gaat het sinds Irem in het ziekenhuis is opgenomen hier veel beter!

Bij haar werkt het echt om haar even elke 10 minuten te gaan troosten maar wel gewoon verder te laten jengelen (niet krijsen natuurlijk). Als ze toch helemaal overstuur gaat, even uit bed halen maar in de slaapkamer blijven tot ze weer rustig is en dan weer gewoon naar bed.

Het kost even tijd en moeite maar het werkt als een tierelier, hier tenminste. Irem slaapt nu overdag 3 keer, 2 keer een uur en 1 keer 3 uur en 's nachts meestal wel 14 uur! (met voedingen dan wel). Terwijl ze hiervoor net als jouw kindje echt de hele dag wakker was, meestal tot 23.00 uur 's avonds aan toe. Wij dachten dat ze niet wilde slapen, maar achteraf blijkt dat ze gewoon ontzettend overprikkeld en moe was, en wij gingen met haar rondlopen wat het alleen maar erger maakte. Op het laatst was het echt alleen nog maar huilen.

Dat dus, en een strak ritme aanhouden zodat de dagen duidelijk zijn voor je kindje: wakker worden, verschonen, voeden, spelen en zodra ze moe wordt (gapen, jengelen) met het vaste ritueeltje weer naar bed. Irem slaapt nu 9 van de 10 keer binnen 5 minuten.

7. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik ga het proberen, want het zou wel heel fijn zijn als dat goed gaat. Hij huilt verder niet zo vaak, maar ik kan me niet voorstellen dat een babytje zo weinig hoeft te slapen (al zegt m'n moeder dat ik dat vroeger ook had).
    Hoe lang is je kindje dan ongeveer wakker na het voeden?

8. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    He Tania, heel herkenbaar wat je schrijft.

Noor heeft tot 8/9 maanden eigenlijk niet geslapen. Zeer vermoeiend kan ik je zeggen.
    Mevrouwtje was verder heel lief en vrolijk, maar lag bijv. wel om 6 uur in bed. Ze trok het gewoon niet langer.

Wat ik eigenlijk consequent heb doorgezet is om haar 2x per dag 's ochtends en 's middags op bed te leggen. Ok, ze jengelde dan wel, wat overging in krijsen (dan haalde ik er weer uit), maar zo kreeg ze wel door dat dat de momenten waren waarop ze eigenlijk naar best moest.

Nu slaapt ze veel vaker 's ochtends een slaapje van een uur (soms 2 uur) en als ik echt heel erg veel mazzel heb slaapt ze rond een uurtje of 3, half 4 ook nog een uurtje of 1,5.

Het is hier dus een kwestie van doorzetten geweest, maar dat het vermoeiend is, daar geef ik je gelijk in.

Succes ermee.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee dat zei ik dus ook constant tegen iedereen (cb, ha etc), dat een baby op die leeftijd toch niet de hele dag wakker hoort te zijn? Hoe vaak ik niet gehoord heb dat dat best kan, nou, mevrouw slaapt nu gewoon lekker een aantal uur overdag en is daardoor en in een veel beter humeur en ze is ook echt aan het groeien en alles dus het is zeker wel belangrijk.

Irem is dan na de voeding, of tussen haar slaapjes door, meestal anderhalf uur wakker, soms een uur. Dat zal met de loop van de tijd wel langer worden.

Als je nog andere dingen wil weten moet je het maar vragen. Wat misschien ook nog wat uithaalt is een andere slaaphouding: Irem slaapt het best op haar buik. En prikkelbeperking! Dus niet constant een tv die aan is in het gezichtsveld, na een drukke dag even een dagje thuis etc

Share This Page