hallo verloskundige, 3 weken geleden had ik wat bruin verlies waarop ik contact heb gezocht met mijn verloskundige. ik ben langs geweest heb het hartje mogen horen, was prima. Zij dacht dat het wellicht kwam door gemeenschap enkele dagen ervoor. Nu vanmiddag zag ik dat ik weer wat bruinverlies had, maar ik heb al meer dan 1,5 week geen gemeenschap met mijn man gehad. ook ben ik niet verkouden( had gehoord dat van veel nieze het ook wel eens kan komen). Wat kan dit veroorzaken en belangrijker.. kan dit kwaad? ( op dit moment ben ik 26 weken zwanger) verder nog klein ander vraagje. Is het een verplichting om telkens gewogen te worden bij de verloskundige? ik ervaar dit als vervelend in de zin van ik wil niet met mn gewicht bezig zijn tijdens mn zwangerschap.Ik vind dat ik er anders te bewust mee omga, wil juist me er niet druk om maken. ( ben slank van postuur nu 60 kilo eet gezond kom netjes aan niet te veel en niet te weinig aldus verloskundige) Hoor het graag van je, dank alvast!
Hoihoi, Bruin verlies is oud bloed, en is vaak afkomstig van je zeer goed doorbloede maar nu wat meer kwetsbare baarmoedermond. Het kan inderdaad door gemeenschap en veel hoesten getriggerd worden maar ook door sporten, veel en of zwaar tillen. Op zich kan het geen kwaad maar als het helder rood word moet je wel even contact opnemen met je verloskundige. Nee je hoeft niet gewogen te worden, vertel je verloskundige hetzelfde als je ons verteld. Prima keus! Imke