Hi dames, I.v.m. verhoogd risico op suiker moet ik een aantal keren een dagcurve bijhouden. Wanneer spreek je in een zwangerschap over suiker? Mijn vk zei dat ik niet boven de 7 mag zitten, niet nuchter en niet na het eten. Nu ben ik vanmorgen weer met een dagcurve begonnen en ik begon nuchter al met 6.1, Lijkt mij nuchter vrij hoog? Is dit eigenlijk ook een reden om iemand in te leiden of hoe zit dat in elkaar? Liefs
Ik weet alleen dat hij mij bij onder de 7.8 moest blijven. Ik ben ook getest op suiker. Verder weet ik niet dat als je suiker heb of je dan wordt ingeleid.
Ik heb zwangerschapssuiker. Bij 26 achter gekomen. Ik weet dat elk ziekenhuis andere richtlijnen heeft. Bij mij mag de waarde s morgens niet boven de 5,3 zijn en 2 uur na het eten niet boven de 6,7. In het begin kon ik het met een dieet de waarden goed houden, maar ben met 30 weken begonnen met insuline. Ik word binnenkort ingeleid. Is protocol bij gebruik van insuline.
Wat vreemd dat je dat pas met 35 weken hoeft te doen. Heb je door je verhoogde risico eerder geen GTT (glucosetest) gehad? Jouw waarden klinken mij te hoog. Ik heb ook zwangerschapsdiabetes en heb dezelfde grenswaarden als lammetje. Ook ik gebruik nu weer insuline voor te hoge nuchtere waarden en net zoals bij mijn eerste zwangerschap zal ik ook weer ruim 2 weken eerder ingeleid worden. Ik zou je met jouw waarden door de verloskundige door laten verwijzen naar het ziekenhuis om verder te laten onderzoeken. Diabetes kan namelijk wel ernstige gevolgen hebben (bv groot kind, minder goed werkende placenta) en dus moet je onder goede controle staan bij een gynaecoloog. Ik krijg bv heel regelmatig controles en extra groeiecho’s. Succes ermee, hopelijk gaat het allemaal voorspoedig bij je!
Ik heb bij m'n eerste ook zwangerschapsdiabetes gehad hier kwamen ze pas met 35wkn zwangerschap achter. Bij moesten de waardes hetzelfde zijn als wat lammetje omschrijft. Ik moest me elke dag 4x op een dag prikken en noteren. En uitslag doorsturen na het zkh. Ook kreeg ik een diëtist en nog iemand erbij. Ik werd ingeleid met 39wkn. Nu ik weer zwanger ben word k gelijk al in de gaten gehouden en vanaf 24wkn extra controles mocht alles goed verlopen
Hier iemand die diabetes had maar geen insuline hoefde te spuiten. Ik moest om de dag mijn curve prikken en die mocht niet hoger zijn dan 7 twee uur na de maaltijd. Ik heb met een dieet alles onder controle kunnen houden. Ik was zelfs te fanatiek werd me verteld door de diabetes verpleegkundige. Ik gunde mezelf niks meer en dit was niet nodig. Ik ben met 39+5 ingeleid omdat ik deze keuze had. Ik mocht ook wachten tot de bevalling vanzelf op gang kwam, maar ik was er zo flauw van dat ik graag ingeleid wilde worden Het liefste wilde ik met 38 weken al ingeleid worden maar dit mocht niet want de baby deed het nog super goed. Het ligt volgens mij echt aan je lichaam en je baby of ze je gaan inleiden.
Elk ziekenhuis heeft een ander beleid merk ik. Ik had bij mijn vorige zwangerschap diabetes en nu ook weer. Bij mij is de grens 7,5 , ik prik dagelijks 4x. En hou het stabiel met een dieet. Ik werd bij mijn zoon met 37 weken ingeleid omdat m'n suiker opeens omhoog schoot. Ze willen dan liever inleiden ipv insuline. Op de echo's werd m'n zoontje altijd erg groot geschat , liep 3 weken voor op groei, eenmaal bevallen viel dat reuze mee! Maatje 50 zat erg ruim! Bij deze is het nog even afwachten maar gaat momenteel stabiel. En de groei gaat goed/normaal.
6,1 nuchter is idd te hoog helaas.. en daar kun je met je eten weinig aan doen dus dan zul je op insuline spuiten uitkomen Is dit een eenmalige waarde of al vaker gebeurd? Ik zou het anders even een paar ochtenden bij houden. Ik heb bij mijn 2e zwangerschap suiker gehad, maar kon het onder controle houden met een dieët. Ik ben uiteindelijk pas met 41 weken ingeleid en dat was eigenlijk op eigen verzoek omdat ik het sterke vermoeden had dat mijn baby erg groot was.. (9 pond uiteindelijk ) Ik had graag eerder ingeleid willen worden, maar dat vonden ze niet nodig. Met insuline zul je wel eerder ingeleid worden, maar zonder insuline zijn de meningen verdeeld.. Hopelijk valt het mee. Succes!