hallo ik ben prissy 18 jaar. ik ben nu al een erg lange tijd overtijd. ik heb mn menstruatie altijd op tijd en het is nog nooit weg gebeleven. ik heb 20mei voor het laast gebloed van mn menstruatie en het is nu 19juni en ik ben nog niet ongesteld. ik heb 2 zwangerschapstesten gedaan en die waren allebei negatief. dus ik heb geen testen meer gehaald ( de testen heb ik een week geleden gedaan) tot nu toe voel ik me misselijk kokhalzen moe krampjes in mn buik. iedere ochtend wordt ik wakker met misselijkheid. In de nacht voel ik iets zwaars op een kant van mn buik want mij in de ochtend klopping in mn buik geeft en misselijkeid. ik ben onwijs moe. mn buik is opgezet en heel erg hard ik dacht dat ik me dat verbeelde maar me vriend zei dat uit ze eigen van je krijgt een ronde buik. mn borsten zijn ineens wat groter dan normaal. ik heb ook gehoord dat de zwangerschapstest negatief aangeeft omdat je hormoonen zeg maar niet daar in zitten maar met een bloedtest bij de dokter misshien weer wel dat het in je bloed zit. alleen heb ik me nog niet laten prikken. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dat zal ik heel erg fijn vinden. groetjes
hoi Prissy, waaarschijnlijk heb je te vroeg getest. Als je heel kort zwanger bent en je doet dan een test, kan die negatief zijn omdat er nog te weinig zwangerschapshormoon in je urine zit. Als je het dan na een week herhaalt heb je meer kans. Ik zou je aanraden om nog eens een urinetest te doen. Mirjam
oke dan bedankt voor het reageren. ja ik heb snel getest dat wel. maar vandaag voelde ik kloppingen hele harde aan de zijkant van mn buik naast mn navel zeg maar. heb daar vaker last van vandaag. weet je misshien wat dat kan zijn.?
Hoi Mirjam , en weet je misshien of dat met de zwangerschap te maken kan hebben of dat een goed teken is ? want ik heb daar nooit last van ( heb nooit last als mn menstruatie komt) maar die is nog steeds niet gekomen dus ik blijf hopen. groetjes
hoi Prissy, het heeft niet met de zwangerschap te maken. Je kunt allerlei symptomen hebben als je zwanger bent, maar die kun je ook hebben als je niet zwanger bent. Het is niet verstandig om daarop af te gaan, want je lijf kan je enorm voor de gek houden. Het enige wat wijst op een zwangerschap is een positieve test. Mirjam