Hey hallo ik heb even een vraagje... Had hem ook al gesteld bij het kopje verloskundige maar wil graag ook van jullie een antwoord als jullie dit weten! Het is al een paar weekjes geleden en toen de tijd heb ik daar nooit aan gedacht om het te vragen... Maar kijken ze bij een 20 weken echo ook naar de nekplooi of deze verdikt is? Daar kunnen ze toch aan zien of het een kindje is met Syndroom van Down? Er was voor de rest niks geks te zien op de 20 weken echo maar vraag me dit wel af... En zien ze anders aan andere dingen of het een kindje met Syndroom van Down is? Alvast bedankt voor het antwoorden! kdvjuffie
Nee daar kijken ze niet naar. Dat kan namelijk alleen tussen week 11 en 14. Bij 20 weken echo kijken ze naar groei en organen.
Waar ze wel naar kijken is het neusbeentje...dat kan ook een indicatie geven van een mogelijk down syndroom...mocht die niet aanwezig zijn. Maar alleen n indicatie...geen zekerheid!
Helaas is het niet toegestaan om je vraag twee keer te stellen. Aangezien hij ook bij de vk staat, doe ik deze dicht.