Wanneer het bedje 'hoog' opmaken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijn, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn

dolfijn Bekend lid

25 sep 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Hee dames,

Onze kleine meid is volgende week alweer een half jaar! Wat gaat het toch snel....
    Dit weekend gaan we haar kamer een beetje anders inrichten. Iets 'stoerder' maken zeg maar. Ik vind haar nu al echt geen baby meer, maar een mini-mensje. De sier-klamboe boven het ledikantje halen we weg en we hangen wat leuke schilderijtjes aan de muur.
    Nu ben ik eingelijk wel benieuwd wanneer je het ledikantje hoog kunt opmaken. Ik maak het bedje op dmv een duodeken, waarvan ik er tot nu altijd nog maar 1 heb gebruikt. Deze zit dubbel in een dekbedovertrekje zodat ze wel een soort duodeken heeft, maar dan een korte. Snappen jullie het nog?
    Hoe oud moet je kindje zijn om de duodeken gewoon helemaal lang op te maken? Ze liggen dan dus vrij hoog in bed vergeleken met hoe ze nu ligt.
    Ik denk haar voeten nu ongeveer 15 cm vanaf het voeteneind liggen.
    Maar ik vind haar dus geen echt baby meer, dus lijkt het me leuk om de deken helemaal te gaan gebruiken? Goed plan, of niet doen?

Ik hoor graag jullie reacties/ervaringen.

Alvast bedankt

Gr. Dolfijn

2. Maeve

Maeve Actief lid

18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    De kraamhulp vertelde mij de deken met de kleine te laten meegroeien. Heb dus geen idee op welke leeftijd ze hoog mogen liggen.
    De oudste is nu 7 dus is voor mij te lang geleden om te kunnen herinneren hahaha

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    op het moment dat ze zelf als ze onder de deken liggen naar boven kunnen komen.....
    ik maak sinds een maand of 3, 4 het bedje "normaal" op....dus als ik jou was zou ik er nog even mee wachten.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle is een maandje geleden over gegaan naar het ledikantje, en vanaf toen heb ik het bedje hoog opgemaakt omdat hij zich steeds onder de dekens uitwurmt. Op zich niet zo erg, maar dan word hij dus midden in de nacht wakker omdat hij het koud heeft.... Afgelopen nacht had hij de dekentjes weggetrapt, en omdat hij verkouden is had ik hem even getempt... 35.2.... :confused: Geen wonder dat hij zo lag te gillen.. :) Flesje gegeven, kruikje erbij gelegd en hij heeft de rest van de nacht geslapen....

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik maak het bedje sinds een maandje hoog op. Kyra kruipt ook steeds helemaal naar boven met als gevolg net als hierboven 's nachts wakker worden van de kou. Nu blijft ze goed liggen. Had de 1e weken nog een grote opgerolde handdoek onder de voetjes tussen de spijlen zitten zodat ze niet naar onder kon.

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars kruipt ook zijn hele bed door en heeft dus een slaapzak, deken trapt hij weg

7. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wij laten de deken 'meegroeien' met Arend. Dus hij schuift zo steeds een beetje hoger.

8. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Zo doe ik het ook!

9. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ook hier "groeit" het dekentje mee omhoog.

10. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb het bedje van Elena vana het begin eigenlijk al gewoon "hoog" opgemaakt. Elena is nooit onder het deken gekropen, zij kruipt altijd omhoog, met als gevolg dat haar deken eigenlijk helemaal niet gebruikt wordt. :D Elena heeft sowieso altijd een winterslaapzak aan.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier laten we het dekentje ook meegroeien. C kan zichzelf wel omhoog wurmen, maar of hij dat ook doet op het moment dat hij onder de dekens ligt? Ik wil het niet proberen..

Deel Deze Pagina