wanneer werden jullie zwanger van de 2de. wij wouden graag 2 kindjes vlak achter elkaar zodat ze een beetje de zelfde lleeftijd hebben. ik ben nou 2.5 maand geleden bevallen en ben nog steeds niet ongesteld geworden. en we hebben het nou 2 keer zonder condoom gedaan en ben nog niet aan de pil omdat ik nog borstvoeding geef,alleen nog sóchtens. maar vind het nog wel heel erg vroeg om nou alweer zwanger te worden, mijn vriend wil het wel weer heel graag. maar ik twijfel heel erg of het niet te snel is om nou al weer zwanger te worden. het zal wel heel zwaar worden voor mijn lichaam. begrijp me niet verkeerd, mocht ik straks zwanger zijn ben ik heel erg blij maar ik wacht toch liever nog ff een paar maandjes maar om voor een paar maanden aan de pil te gaan vind ik ook weer zowat. en mijn vriend heeft een hekel aan een condoom. en ik weet ook niet wanneer ik mijn eitje heb want ben nog niet ongi geworden. ik ben heel benieuwd wanneer jullie voor de 2de keer zwanger raakte. liefs diane
Toen Merel nog net geen 6 maanden was, werd ik zwanger. Helaas werd dit een miskraam. Nu druk bezig om weer zwanger te raken .
ben op het moment 15 weekjes zwanger en mijn zoontje 1s nu 1,5 jaar zal net geen 2 zijn als zijn brusje komt.
voor alysia haar 1ste verjaardag gestopt met de pil 2e ronde zwanger helaas miskraam gehad.. nu afwachten
Als je twijfelt of je nu al weer zwanger wilt raken zou ik persoonlijk de pil tijdelijk gaan slikken.
Ik ben zwanger geraakt van de tweede toen Lianna 4 maanden was. Om m´n cyclus op gang te krijgen heb ik eerst pillen geslikt om ongesteld te worden en toen 1 maand de pil. Meteen daarna was het raak.
pfff ik zuo eerst je lichaam de tijd geven om te ontzwangere hoor! ik merk dat ik na 11 maanden pas echt almijn hormonen kwijt was echter heb ik wel nog steeds last van BI dus misschien dat ik die mening ook echt heb! wij wachten nog even ook al is de wens van mijn vriend ook graag 2 kindjes dicht op elkaar maar lichamelijk moet het wel te doen zijn... hoe moeilijk deze keuze ook is
Ik was na daan na 6 weken al weer zwanger niet gepland maar wel gewenst dit werd een miskraam daarna was daan 6 maanden dit ging ook helaas fout nu ben ik weer zwanger daan was toen 10 maanden dit gaat gelukkig nog steeds goed.
Ik denk dat je gevoel goed zit, en dat het echt nog te snel is. Je vriend kan het wel al willen, en een hekel hebben aan condooms, maar JIJ bent degene die weer zwanger zult raken. En zeker bij twijfel zou ik absoluut niet voor een 2e gaan. Kun je je nog herinneren voor je zwanger raakte van de eerste dat je daar zoveel zin in had? Van die kriebels in je onderbuik en oersterke ik-wil-mama-worden gevoelens? Nou, pas als dat wéér zo is denk ik dat het een goed moment is voor een tweede kindje. Ps ik geef ook BV en heb een tijd gewoon de pil geslikt. Cerazette gaat prima samen met BV. Succes!
Ik zou zeggen....geef je lichaam eerst de tijd om lekker bij te komen! Geniet van je wondertje, want voor dat je het weet zijn ze al groot.. Je hebt nog tijd genoeg om een 2e kindje te krijgen, waarom allemaal zo snel! Ik verschil 2 jaar met mijn zus en 3 jaar met mijn zusje en we hebben echt onwijs veel aan elkaar hoor! Die paar maaden doen het hem echt niet! Voor je het weet heb je bewijze van spreken 3 kinderen en denk je...dit was het dan...alle zwangerschappen en bevallingen al gehad! Zo kort achter elkaar, zo snel uit de babytijd etc... Het zou mij té snel gaan. Ik geniet van mijn kindje en ik geniet van het idee dat ik dit over een poos weer allemaal mee mag maken. Ook denk ik dat je vriend graag een 2e wil, omdat hij dan niet hoeft te klooien met de condooms... Ik weet niet óf dit zo is, maar dat vind ik dus een hele foute reden om snel een 2e kindje te krijgen! Hoe wil hij het daarna gaan doen dan, ook snel erachter aan een 3e en een 4e en een.....
Wij zijn vorige maand begonnen voor een tweede. In principe wilden we al eerder beginnen, toen Pete 3 maanden was, maar we hebben vakantieplannen in september en dan kan/mag/wil ik niet langer dan 30 weken zwanger zijn. Vandaar dat we het even uitgesteld hebben.
Nou, hier voorlopig niet hoor, moet er niet aandenken.... Die vermoeidheid tijdens de zwangerschap, op moeten passen met wat je eet..de hormonen.....de bevalling.... Ik wil eerst genieten van Fleur en nu de hormonen een beetje zijn uitgeraasd voel ik me op en top moeder en vind ik het heerlijk. Wil eerst dat ze goed begeleid door de peuterpuberteit komt en dan denken we misschien wel aan een tweede maar dat zien we dan wel weer. Zou echt nu nog niet beginnen aan een tweede. Volgens mij is het ook helemaal niet goed voor je lichaam. Op zijn vroegst als mijn eerste 1 zou zijn maar in ons geval dus nog later. Ieder voor zich. M.
hey mijn dochter was 2 jaar toen ik zwanger geraakte voor de tweede keer. mijn zoontje is nu drie weken oud en mijn dochter word volgende maand 3 jaar. het is vermoeiend. omdat ze in een moeilijke leeftijd zit. maar ze helpt mama maar al te graag als ik met de broer bezig ben. en ze is zo'n schatje. elke dag geeft ze haar broertje kusjes en knuffeltjes.
Hier sluit ik me volledig bij aan. Zolang er twijfels zijn zou ik er ook niet aan beginnen. En idd je mannetje kan wel veel willen....loopt hij straks weer met een dikke buik, die laatste zware loodjes, de bevalling, de herstelperiode na de bevalling...en dan heb je er ook nog eens een kindje bij wat net begint lopen en dingen gaat uitproberen.
Hier zit er 3,5 jaar tussen. Ideaal. Ik was echt helemaal hersteld na een keizersnede enzovoorts. Dirk was al zo groot en zelfstandig dat hij veel dingen kon doen, veel dingen begreep, en me ook gewoon al kon helpen. Hij was al lang zindelijk toen zijn zusje kwam, dus geen gedoe met 2 in de luiers. Als ik met de baby bezig was kon hij zichzelf al vast aankleden, wat te eten pakken enzovoorts. En hij heeft ook nu nog echt bewuste herinneringen aan mijn zwangerschap en aan de komst van zijn zusje. Dat is voor hem wel iets waardevols. Ik had er echt niet veel korter tussen willen hebben, ietsje langer had ook gemogen. Tussen de tijd dat zijn zusje 3 en 4 was heb ik helaas 5 miskramen gehad, en daarna is het niets meer geworden. En ook nu is het nog steeds handig. Als bijna 9-jarige kan hij rustig op zijn zusje passen als ik even de straat oversteek om naar de winkel te gaan bijvoorbeeld. Ook het idee dat ze in elk geval waarschijnlijk ook niet allebei tegelijk heftig gaan puberen vind ik wel een rustgevende gedachte.
Mijn dochtertje is nou 13 maanden en zelf ben ik nog niet bezig met een 2e. Er mag wel iets leeftijds verschil tussen zitten. Begin er nu ook pas over na te denken wanneer ik weer zwanger zou willen worden, moest er tot nu toe ook echt niet aan denken. Voorlopig geniet ik nog van mijn dochtertje en dan tegen de tijd dat ze 2 wordt kijken we wel weer verder.
Tussen mijn dochter en onze tweede zal dadelijk 21 maanden zitten. Toen we ervoor gingen hoopten we dat er ongeveer 2 jaar tussen zou zitten, en tot ons geluk was ik in ronde 1 al zwanger. Wij vinde 2 jaar prima qua leeftijdsverschil. En druk blijft het, of er nu 1, 2 of 3 jaar tussen zit.