Baby 10 mnd meerdere malen per nacht wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mieni, 17 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Pfff, ik weet niet meer wat ik er aan kan doen heb volgens mij alles in mijn macht geprobeerd, maar Milan wordt steeds wakker 's nachts en dan niet 1 keer, maar meerdere malen.... :rolleyes:

Soms kan ik het met een speentje sussen, maar meestal staat hijn rechtop in bed en is hij klaarwakker, zo rond 2uur! :rolleyes:

Sinds hij met 6mnd last van tandjes kreeg is het doorslapen voorbij. Sindsdien geen nacht voorbij gegaan, dat meneer niet wakker werd. Als hij niet wakker werd, dan was het extreem vroeg: 5uur/6uur! :confused:

iemand nog tips en ideeën wat ik er eventueel aan kan doen?
    Het CB weet het ook niet meer, die gooit het op een fase, maar inmiddels gaat dat al 4 maanden zo! :(

2. Jee, wat vervelend inderdaad. We hebben dit pas geleden ook met Esmée gehad maar zij kon toen gelukkig nog niet gaan staan in bed. Dan ben je inderdaad genoodzaakt om je eigen bed uit te gaan.
    Bij ons hielp het om óf even af te wachten (dan sliep ze even later wel weer) óf als het te lang aanhield een flesje pap. Dan had ze gewoon een periode dat ze daar behoefte aan had. En meer eigenlijk om geborgenheid bij ons te voelen dan om het eten. Een nachtlampje hielp ook.

Maar bij jullie duurt het al 4 maanden...das wel lang inderdaad. Kan het niet aan zijn slaapkamer liggen? Misschien het bedje op een andere plek? Ik noem maar wat...

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    bij ons heeft die fase guduurd van toen ze 5 maanden was(1e tandje...) tot aan 2 weken geleden. dus dat was 6 maanden.....
    nu slaapt ze dus sinds 2 weken door, maar afgelopen 2 nachten hebben we haar weer gehoord, maar is ze vanzelf weer gaan slapen.
    Kyra was dan ook echt klaarwakker en die hoefde ik dan echt niet in bed te leggen...

succes ermee

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier ook hoor, ik zit inmiddels weer op 2 nachtvoedingen. Soms heeft meneer gewoon zin in een goed gesprek om half 3 's nachts ( mama niet zo), dus ja het is gewoon ff doorbijten denk ik.
    Ben nu vanmiddag maar ff anderhalf uur gaan slapen, kan ik er vannacht weer tegenaan ;)

5. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Kijk eens in dit topic, misschien staan daar tips bij?

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=75774&highlight=

Ik heb ondertussen nogsteeds problemen hier, maar er zijn een paar nachten geweest waarin ik door heb kunnen slapen. Het gaat nu op en af, maar misschien komt het nu ook wel door de rommelige dagen rond hun verjaardag. Vanaf morgen gaan we weer goed bezig met de methode uit het boekje.

Sterkte ermee, ik weet hoe je je voelt!

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hier ook!
    Het gaat op en af! Zo slaapt hij 10 uur achter elkaar door, zo wordt hij elk half uur wakker! Nu is hij sinds 3 weken ook elke dag om 6 uur wakker en daarbij een paar keer per nacht! Doodvermoeiend!
    Nu slaapt hij overdag ook nog best veel, maar minder slapen overdag gaat echt niet!
    Maar het is dus heel wisselend, hij heeft soms ook nachten dat hij heel diep slaapt en heellang!

Wacht ook op de ideale tip!

kus miek

7. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Hallo dames!

Fijn om te lezen dat er meerdere mensen.
    Inmiddels zitten we nog steeds met hetzelfde probleem, het schommelt nogal.
    Denk dat we vanavond de techniek uit het andere topic gaan proberen...

8. kristel

kristel Niet meer actief

Ik herken je probleem. Mijn dochtertje is bijna een jaar en sinds kort lijkt het inderdaad beter te gaan. Ze heeft echt maanden lang ons wakker gehouden. Het is inderdaad een fase. Kinderen worden bewust dat het donker is en dat ze alleen zijn. Verder hebben ze veel te verwerken. Het is echt een fase, die gedachte hield mij in ieder geval op de been (ik had met mijn andere 2 kinderen hetzelfde en herkende de situatie). Volhouden dus.

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Nou, hier een kindje van inmiddels 1,5 wat ook geregeld 's nachts wakker wordt (vanaf dat hij ongeveer 7 mnd was). En dan ook echt wakker.....vertelt hele verhalen en zit rechtop in bed als mama de kamer op komt en begroet me dan met een luid en duidelijk "HOI". Meestal kan ik 't dan wel af met weer neerleggen en onderstoppen, maar soms blijft hij kletsen. Als hij niet wakker wordt 's nachts wordt hij idd ook vroeg wakker, zo rond 6 uur. Tja, ik heb me er inmiddels bij neergelegd, maar moet zeggen dat ik - nu ik zwanger ben van nr 2 - vast slaap dan een paar maanden terug en er dus niet meer altijd wakker van wordt. Meestal valt hij dan dus toch wel weer in slaap...... (maar ik hou m'n hart vast voor als de baby er straks is.....)

Deel Deze Pagina