Ik ben van mening dat dat werkt ja. Maar puur omdat je je kindje leert dat het niet geholpen en gehoord wordt. Je kindje (en vooral jonge baby) geeft dan eigenlijk gewoon op.. Natuurlijk kan het bij een kind van 1,5 of 2 hele andere redenen zijn. Is nietgoed vergelijkbaar meteen (kleine) baby.
Mijn dochter is bijna 18 mnd en ik had hetzelfde. Ik legde haar in bed en ze krijste en toen liet ik de deur van haar slaapkamer open en ging ik op zolder de was vouwen en vervolgens opruimen. En dan zag ze me steeds voorbij lopen. Op een gegeven moment loop ik voorbij en is ze omgevallen van de slaap. Dat duurde een half uur. Nu laat ik gewoon de deur altijd open en soms slaapt ze al na een kwartier of 5 minuten!! Nu met de tandjes ook 's nachts een paar keer gehad. Heb toen om half 2 s'nachts de was weggevouwen.
Ik denk ook dat dit heel belangrijk is. Mijn kindjes zijn heel gevoelig en merken het meteen als ik zelf niet rustig ben. Gewoon bij je houden. Ga ergens zitten of samen liggen. Niks zeggen. Heel zachtjes schommelen of zachtjes neuriën werkt hier goed (vooral om mijn eigen hoofd leeg te krijgen).
Alleen eerste post gelezen. Niet laten huilen. Gewoon lekker bij je kindje blijven of het pas slapend neerleggen. Zo een strijd is voor ouder en kind niet prettig.
Sorry hoor, maar wat een onzin dat je een kindje niet even mag laten huilen. Tuurlijk een baby van 2 weken is anders, maar een kind van 11 maanden is een ander verhaal. Waarom doen mensen altijd zo veroordelend? Ik denk dat het per kind anders is, mijn dochter werd alleen maar meer hysterisch als ik weer haar kamer in kwam en dan weer wegging, of met haar op bed ging liggen om haar in slaap te krijgen, ze rolde zich van me af. Bij haar werkte het om haar even te laten huilen, de dag verwerken, dan sliep ze altijd in 5-10 minuten!! Nu is ze 1,5 en de keren dat we het afgelopen jaar terug moesten gaan zijn wel geteld 2 keer. We hebben heerlijk de avond voor onszelf zonder een uur of wat bezig te zijn met haar in slaap te brengen. Ik denk niet dat 'je kindje gewoon opgeeft als hij huilt en niet gehoord wordt' zoals iemand hierboven schreef...je kind leert zelf in slaap te vallen zonder getuttel en gedoe!!
11 maand is ook nog baby! Als ik Jasmijn naar bed breng en ze is gelijk stil, weet ik dat ze slaap heeft, maar het kan ook zijn dat ze gelijk moet huilen, dan is ze: a. niet moe b. bang en wil dat ik bij haar blijf Waarom moeten baby's huilen? Dat doen ze niet voor niets.
Wij hebben ons kindje zelfs naar het ziekenhuis gebracht vanwege slaapproblemen. En geloof me al die goed bedoelde adviezen zijn heel erg lief bedoeld, maar het is vreselijk als je er midden in zit. Ze hebben haar geobserveerd en kwamen tot de conclusie dat het haar temperament is. Hiervoor geldt: vast bedritueel, tut in, muziek aan, welterusten en weg. Gaat ze huilen, pas na een kwartier terug. Geen oogcontact, aai over de bol en ook niets zeggen, evt. Goed leggen en tutje in. En weer weg, dit herhalen tot ze slaapt. En echt, het helpt.
Mamaloe26, ik begrijp je niet, blond ... Ik denk dat het niet slecht is om een kindje even te laten huilen, de aanpak wat je doet en wat werkt zal voor ieder kind anders zijn.