hoe gaat dat bij jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door elsie22, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden,

ik heb een zoontje van 2 jaar en een stiefdochter van 4 die om het weekend bij ons is, nu is ze in de vakantie bij ons geweest en het afgelopen weekend, maar wat er de laatste tijd gebeurd is dat zij alleen maar huilt zeurt en gewoon niet leuk doet. heeft iemand dit ook mee gemaakt en wat deden jullie? ik vind het best lastig om mee om te gaan soms en merk ook aan mijn zoontje dat hij moe is.

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    misschien een combinatie van de leeftijd en hard toe zijn aan school?
    alyssa heeft het ook wel (gehad) en nu ze weer naar school is gaat het beter.
    ze is wel moe, maar zeurt minder om onnozele dingen.

probeer concequent te zijn in alles, heel moeilijk, maar ik denk dat dat de enige manier is.

liefs doris

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Tja, ik denk dat dat meisje echt niet voor dr lol zo doet..
    Lijkt mij een erg ongelukkig meisje zoals ik het lees.
    Vergeet niet dat zo'n meisje emotioneel erg heen en weer geslingerd word van mama naar papa en andersom.
    Ik kan me niet voorstellen dat een kind van 4 expres zo doet tijdens jullie vakanties/weekenden.

En ik vind het wel overkomen, zoals jij schrijft, dat je het haar kwalijk neemt.
    Kijk ik heb zelf geen ervaring met stiefkinderen, maar ben zelf wel kind van gescheiden ouders.
    Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het allemaal niet zo gemakkelijk is voor haar.
    Verder ken ik jullie situatie niet omtrent de scheiding en omgangsregeling dus daar doe ik ook geen uitspraken over.

Maar ik kan me echt niet voorstellen dat een kind van 4 express zo doet. Dat meisje zit een beetje in de knoop met alles denk ik.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik snap heel goed dat het moeilijk voor haar is dat ze de ene keer hier is en dan weer bij haar moeder. ik vind het vooral vervelend dat je heel vaak moet waarschuwen, consequent zijn we wel gelukkig maar ook dat is moeilijk soms maar dat zal iedereen weleens hebben.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Eens met MamaKelly en ik denk daarnaast dat het de leeftijd ook is. Yosyp huilt en zeurt ook om het minst geringste. En als Lianna moe is, doet ze net zo vrolijk mee.

6. Onje

Onje Niet meer actief

Houd op mijn stiefzoon is 4, en hij is hier net (samen met zijn zus 7) 3 weken geweest pff klinkt lullig maar gelukkig komen ze even 2 weken niet. Ik vind het ontzettend zwaar.
    Ik ben blij wanneer hij naar school gaat in de hoop dat er dan wat verandert.

7. lioness74

Ja waarschijnlijk speelt de leeftijd ook een grote rol, en misschien mist ze zo af en toe haar moeder...dat kan toch?

Maar ik begrijp wel dat je er zelf ook moe van bent hoor.
    Vooral als je zo je best doet.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het zal idd wel bij de leeftijd horen. en snap heel goed dat het meisje bij haar papa wil zijn als ze hier is maarja sam ziet papa ook alleen met het eten s'avonds en even daarna dus beide willen aandacht.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik voel me dan heel lullig en schuldig als ik denk pff ze gaat morgen weer naar dr moeder toe.

10. lioness74

Ik weet nog heeeel goed, dat als ik naar mn vader "moest",het dan de eerste dagen erg moeilijk had omdat ik naar huis wilde.
    Als ik dan weer thuis was, had ik het moeilijk omdat ik terug naar mn vader wilde.
    Het valt ook echt niet mee als kind zijnde.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier:

even dr gang laten gaan, niet constant waarschuwen en ben dan ook niet uber consequent omdat ik weet dat ze gewoon in een rotbui zit en het wel over gaat (in haar geval dan). Ik vraag haar ook vaak dingen samen te doen, zonder haar broertjes.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

precies, ze moet altijd huilen als ze weer naar haar moeder moet, maar eenmaal daar gaat het altijd weer en went ze er weer aan.

het is vooral ook dat ze dat sam gaat plagen als ze in zo'n bui is en die vind dat natuurlijk niet leuk maar is te jong om echt iets te zeggen...

13. Onje

Onje Niet meer actief

Oh nee hoor ik helemaal niet.
    Zeker niet na 3 jaar en dan na zo een vakantie van 3 weken.
    Het is ontzettend zwaar hoor kinderen van een ander "opvoeden".
    Ook staan wij niet op goede voet met hun moeder, dat speelt ook mee, in de zin van dat je nergens over kan praten.
    Zeker wanneer je zelf een kindje hebt ik ben er heel eerlijk in, mijn gevoel naar hun is gewoon heel anders dan het gevoel naar ons eigen kind.

Ik behandel hun alsof het mijn eigen kinderen zijn, zij zullen er niets van merken. Maar wanneer ik samen met mijn partner op zondag aan tafel zit met ons kindje erbij denk ik ja gelukkig ik heb mijn huis en mijn gezin weer terug.

14. Onje

Onje Niet meer actief

Ja dit doen wij ook. Wij doen dingen samen als gezin.
    Maar de stiefkindjes gaan ook vaak samen op pad met mij of papa. Een beetje quality time

15. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Onderschat dat aub niet! Ben zelf ook kind van gescheiden ouders en dit merk je echt wel hoor!!

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    sorry maar waar haal jij je bevindingen vandaan?

vind best wel erg dat jij bepaald dat jij vind dat het meisje erg ongelukkig is

dat staat toch nergens of lees ik daar overheen?

ik denk gewoon een meisje van bijna 4 met hoognodig tijd voor school
    ik hoor heeeel veeeeel peutermamas klagen over vervelend gedrag niet luisteren enz
    maar die zijn niet allemaal ongelukkig toch?

17. Onje

Onje Niet meer actief

Ik zelf ook.
    En hun merken het niet.
    Ik heb 2 hele goede voorbeelden gehad van hoe het moet.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik vind het idd ook zwaar, als ik alleen ben met sam is er niks aan de hand, ookal heeft die natuurlijk ook zijn buien. contact met de moeder van het meisje gaat de ene keer goed de andere keer helemaal niet en alles moet zo als moeder het wil. denk ook wel dat het tijd is dat ze weer naar school gaat, nog een week. maargoed morgen gaat ze naar haar moeder.

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nou volgens mij zijn alle kindjes zo (en niet allen de stief varianten;)) aan het einde van de vakantie.
    Die van mij zitten elkaar ook constant in de haren, wordt gek van het mama K deed dit of K doet dat, het gekibbel over wat van wie is.

Wat hier goed helpt is ze op zo´n moment uit elkaar te halen door ze opdrachtjes te geven. Even te laten helpen met b.v vuilnis naar buiten brengen. Iets laten pakken voor mij etc.

20. Onje

Onje Niet meer actief

Juist!
    Wou zelf ook wat zeggen over deze bevindingen maar jij bent mij voor.

Deel Deze Pagina