Groei baby 15 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Patrijs1981, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Beste lactatiekundige
    Mijn dochter is 15 weken en ik maak me toch wat zorgen over haar groei. Ze heeft in het begin moeite gehad met groeien. Had een geboortegewicht van 2940gr. Na 2 weken lk ingeschakelt ivm onvoldoende groei. Uiteindelijk na het knippen van tongriempje en veelvuldig kolven en toch ook bijvoeden is ze gaan groeien. Op een gegeven moment zo'n 200gr per week. Nu merk ik dat ze weer minder groeit. Ze was nu maar 120gr in 10 dagen aangekomen en de keer daarvoor 130gr in 10 dagen. Ze krijgt bv op verzoek en komt om de 2 a 3 uur ( eerder 2 dan 3). Tot vorige week sliep ze door, nu komt ze ook 's nachts om de 2 uur. Ik ben verkouden geweest en zij ook, mogelijk heeft het daarmee te maken? Wat kan ik doen en is dit zorgelijk? Ze weegt nu 5320gr, is 61,5cm en 15 weken oud. CB is nog niet bezorgd, maar wil wel dat ik nog extra kom wegen. Dit doe ik al sinds haar geboorte.

Alvast bedankt!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Zorgwekkend is haar mindere groei inderdaad niet. Maar we zien natuurlijk graag dat ze niet nog minder gaat aankomen en dat ze juist meer gaat aankomen.

Jou verkoudheid heeft invloed op je productie, die wordt wat minder. Blijf voeden op verzoek en dat komt dan helemaal weer goed.

Ook de verkoudheid van je kindje zorgt ervoor dat ze minder makkelijk drinkt en sneller moe kan zijn door het drinken. Ook nu, voeden op verzoek. Doordat je kindje nu vaker wilt drinken zorgt ze ervoor dat ze jou antistoffen voor de verkoudheid binnen krijgt en dat jou productie weer omhoog gaat.

Bied 1 borst per voeding aan en laat die leeg drinken, zodat je kleintje ook de vettere achtermelk krijgt. Bied de andere borst aan wanneer je kleintje nog trek lijkt te hebben.
    Wissel de borst per voeding.

Voed evt. rechtop, dan is ze mogelijk wakkerder en drinkt ze misschien wat langer.

Groetjes Saskia

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Dank je voor je antwoord!

Share This Page