rugklachten: borstverkleining?!

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 13 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Al zo lang ik me kan herinneren heb ik regelmatig last van mijn nek, schouders en rug. Alleen waar ik vroeger heel gemakkelijk een paar dagen niks deed (niks tillen, niet teveel bukken) kan dat nu met een kruipende dreumes niet meer.

Ik heb wel een vrij grote cupmaat en til dus flink wat gewicht mee daardoor. Misschien komen de klachten daardoor ook deels.... Ik overweeg dus ook al best wel lang een borstverkleining, maar ik vind het ergens ook weer een heel eng idee....

Zijn er hier vrouwen met ervaring met een borstverkleining? Hoe bepaal je nou of de rugklachten echt door te zware borsten komen? En heb je inderdaad nu minder klachten? En hoe is de operatie bevallen, qua pijn naderhand enzo??

2. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Mijn moeder heeft 2 jaar geleden een borstverkleining gehad. Ook zij zag er al jaaaaren tegenop. dus vandaar toen pas gedaan. Mijn moeder had veel nek klachten met daarbij hoofdpijn (migraine waarvan ze dachten dat het van haar nek afkwam). Dat is niet echt beter geworden. Maar de migraine kan ook door wat anders komen.

Maar van de operatie zelf heeft ze alleen spijt dat ze het niet veeeel eerder gedaan heeft. Het is haar echt heel erg meegevallen. Ze is van een volle G naar een D gegaan en is daar erg blij mee. Ze heeft weinig pijn gehad.
    Ik denk dat ik ook ooit 'moet'.... Maar heb het ook niet op operaties :|

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb toen ik 18 was een bvk gehad van cup H naar nu een E, voor de kinderen had ik cup D. Ik heb op foto's van de chiropractor wel schade plekken aan bovenrug te zien maar ik heb nogsteeds snel last van vastzittende schouders en een gespannen boven rug. Toch is het het waard geweest de operatie ging heel vlot en ook het herstel viel me heel erg mee

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik ben nu op de goedkeuring van mijn zorgverzekeraar aan het wachten.
    Heb vorige week mijn eerste gesprek gehad met de chirurg.

Voor mij was het vrij duidelijk dat de rugpijn (en vele andere klachten) door het gewicht van mijn borsten komt.
    Het begon namelijk tijdens mijn zwangerschap.
    Ik ben toen van een e cup na een g cup gegaan (na de bevalling terug gezakt na een f cup)
    De klachten begonnen eerst vaag,af en toe rugpijn,af en toe hoofdpijn en moe.
    In eerste instantie dacht ik dat het door mijn zwangerschap kwam.
    Tot ik een jaar na de bevalling nog steeds die klachten had,sterker nog ze waren zelfs verergerd (dagelijks last van mijn rug,knallende hoofdpijn en continu doodop)
    Bij de ha kwamen wij er achter dat mijn hele nek en schouders vast zaten.
    Sinds dien loop ik bij de fysio.
    In het begin hebben we gekeken waardoor deze klachten waren ontstaan.
    Eerst vermoede de fysio nog dat het eventueel door het tillen van mijn zoontje of mijn overgewicht kwam.
    Maar na een half jaar was ik mijn overgewicht kwijt en hoefde ik mijn zoontje vrijwel niet meer te tillen.
    Toen heb ik met haar mijn vermoede besproken,namelijk mijn borsten.
    Aangezien dat dat het enige was wat niet terug verandert was na de zwangerschap vermoede zij dit nu ook.

Uiteindelijk heb ik nog wel 2 jaar gewacht met daadwerkelijk de stap te zetten.
    Ik merk dat fysio steeds minder helpt en dat mijn klachten zich verder uitbreiden (tegenwoordig ook last van zware vermoeide armen)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en aan de verhalen van andere.
    En wens je veel succes met het maken van een keuze.

Oja chirurg kan waarschijnlijk van mijn f cup een c/d cup maken.

Deel Deze Pagina