Hoeveel cc drinken bij 12 wk?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Lana81, Jul 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lana81

Lana81 Bekend lid

Jun 28, 2008
    518
    0
    0
    Hi!

Ik ga over 2 weken weer aan het werk, en dan zal Mark borstvoeding uit de fles krijgen. Nu heb ik eigenlijk geen flauw idee wat voor hoeveelheden hij dan 'moet' drinken per keer! We hebben al wel een paar keer geoefend met een flesje, en de ene keer drinkt hij veel en de andere keer weinig. Maar de rest krijgt ie dan gewoon aan de borst. Straks kan dat natuurlijk niet.

even wat feitjes: Mark was 6 juli 6680 gr, verwacht dat hij dan al ruim boven de 7 kilo zit (geboorte 4160 gr, dus groeit hard!). Ik voed om de 3/4 uur, 's nachts zit er gemiddeld 6/7 uur tussen. Zal op ong 6/7 voedingen per dag komen.

Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden: hoeveel moet hij dan per flesje krijgen?

Alvast bedankt!

Groetjes

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

Mar 30, 2009
    234
    0
    0
    Hoi hoi,

een kindje van die leeftij drinkt gemiddeld rond de 750-800 ml per dag (uitschieters van 400-1200 ml), deel je dat door 8 dan zit je dus aan de 100 ml per keer.
    Veel moeders vriezen kleine porties in, zodat je nooit veel weg hoeft te gooien als je eens iets teveel in een flesje doet.

Fijn dat het zo goed gaat trouwens, klein binkie ; )

groetjes
    Kirsten

3. Lana81

Lana81 Bekend lid

Jun 28, 2008
    518
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Als ik dus op de 6/7 voedingen zit, dan moet ik zo'n 130/140 cc per flesje rekenen denk ik? Ik heb inderdaad ook wat kleinere porties in de vriezer, zodat er altijd nog wat ontdooid kan worden.

En inderdaad hij doet het erg goed op mama's melk, dus dat houden we nog mooi even vol!

Nogmaals bedankt voor je antwoord!

Groetjes

Share This Page