Hai Dames, Soms maak ik me zorgen als ik in de auto heel erg hard moet remmen. Ben nu ruim 18 weken en in het begin zit de kleine lekker veilig achter het schaambot. Nu komt hij tot m'n navel. Althans mijn baarmoeder. Moest vanmiddag giga hard remmen om niet op mijn voorganger te klappen toen er plotseling file ontstond. Zou zo'n kindje dat nou merken? Is dat gevaarlijk voor die kleine? Weet wel dat ie lekker in het vruchtwater zit, maar maak me toch zorgen. Liefs,
nee hoor is niet gevaarlijk. maar als je je hier 'soms"zorgen over maakt begrijp ik eruit dat je dit al vaker heb meegemaakt? misschien iets meer afstand houden hihihi
Ik gebruik die onderste band die om je buik gaat al niet meer sinds ik weet dat ik zwanger ben. Schijnt inderdaad gevaarlijk te kunnen zijn namelijk bij ongelukken, zeker als je wat verder bent. Ik doe eerst de riem vast voor ik ga zitten en als ik ga zitten trek ik alleen het gedeelte dat over mijn borst gaat over me heen.
dat is gevaarlijker dan de gordel goed dragen hoor! als je de onderste band laag doet, onder je buik door en op je heupen houdt dan komt je buik niet in verdrukking door de gordel. En als je iets afweziger bent dan zou ik meer afstand gaan houden... Miek
idd,Dan kun je net zo goed geen gordel omdoen dan alleen de overdwarse riem te gebruiken ik rijd vaak mee met mijn vriend en die gordel zit echt niet zo strak hoor net wat de anderen zeggen: houd meer afstand!
ik zou de gordel ook lekker laag doen, dat scheelt een heel stuk en dan zit hij nog wel veilig. Hoewel ik moet bekennen dat ik bij m'n eerste zwangerschap (tegen het eind) ook erg veel last kreeg van de gordel. Dit was echter juist de schuine band... en die liet ik dan dus achter me langs lopen... bij de 2e zwangerschap had ik er geen last van viel me op.
Als je buik straks wat groter is, kun je de onderste gordel onder je buik door laten lopen. Maar ook nu kun je al je gordel zo laag mogelijk doen. Zorg dat je de gordel goed over je heup-bot laat lopen, vangt dit bot de eventuele klap op en niet de 'weke delen' in je buik. Je gordel half omdoen of niet omdoen is levensgevaarlijk! En als je merkt dat je concentratie te slecht is om auto te rijden, dan moet je dat gewoon NIET doen. Voor je ongeboren kindje, voor je zelf en voor al je mede-weggebruikers!