Hallo, Ik was er met mijn eerste bevalling helemaal niet mee bezig en braken mijn vliezen toen ik 4-6 cm ontsluiting had. Nu ben ik 38+2 dagen zwanger en voel ik mijn kindje heel erg bewegen daaronder...kan hij ook de vliezen met zn handjes of voetjes breken? als hij zich uitstrekt ofzo? Soms heb ik echt het idee dat hij hij er van onder zomaar uitkomt. Ik heb ook nog een dochtertje van 18 mnd rondlopen, kan ik haar nog gewoon optillen of geeft dat ook meer risico? Bedankt, Mvg, Mikale
Hallo, Waardoor precies de vliezen breken is niet bekend. Maar jij kan nog gerust jullie dochter tillen dat is geen probleem. Ligt die kleine zo diep ingedaald waardoor je het idee hebt dat die kleine eruit komt? Groetjes Ineke
Vooral zijn handjes voel ik heel erg goed beneden en soms wordt mijn rechterbeen afgekneld lijkt het wel. Ik weet niet of dat komt doordat hij is ingedaald en op een zenuw drukt. Heb ook een beurs gevoel maar dat trekt met de dag weer weg. Zijn dit misschien voor tekenen dat de bevalling niet lang op zich laat wachten?
hoi nee, aan dit soort dingen kun je niet afleiden of je al snel gaat bevallen of dat het nog lang gaat duren helaas. Mirjam