Blij dat ik van me VK af ben

Discussion in 'Zwangerschap' started by snoepje84, Jul 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Nee echt pfff wat een zoutzakken werken daar... echt moet even me ei kwijt. Met de 20 weken echo ben ik al weg gestuurd omdat er een stomme mis communicatie onderling de collega's was. Had om half 10 een afspraak volgens hun terwijl er duidelijk stond kwart voor 12 op me afspraken kaart. Na een uur wachten en 20 weken in spanning natuurlijk mocht ik grof gezegd wegwezen door notabene hun fout. Ok denk ik dan maar de week erop terug gelukkig alles ok met me beepje!

Vandaag weer hoor.. vorige week te horen gekregen van de VK dat ik zwangerschapssuiker heb dus moet naar de gynaecoloog. Netjes een verwijzing gehad waarop een andere locatie stond waar ik behandeld zou worden. Ik toch twijfelen en bel me VK en vraag of ze het zeker weet dat het niet een andere locatie is (waar ik trouwens ook ga bevallen en verblijven) nee nee dat is de goede locatie. Van t weekend begon ik weer te twijfelen en dacht ik bel dr maandag even op voor de zekerheid. Me gevoel zei gewoon het is niet de juiste locatie die ze doorgaf. En ja hoor volgens haar wel hè heb een beetje vertrouwen in ons zei ze nog lacherig. Ik dacht nou dan moet t goed zijn. Sta ik vandaag bij de locatie en receptie gynaecologie krijg ik te horen dat ik er toch niet tussen sta en juist bij de locatie moet zijn waar ik dus al die tijd dacht dat ik moest zijn! :x :x ja hoor daar gaan we weer! Mocht gelukkig terecht bij de gynaecoloog maar oh dames ik kookte van woede! Uiteindelijk toch de VK gebeld en haar ecjt op dr nummer gezet! Kijk gebeurt er iets een keer dan denk ik a la maar kennelijk is dat een gewoonte bij hun.

Pfff heel verhaal maar moest t echt ff kwijt. :p;)

2. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

Jan 30, 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Wat slecht zeg! Ik heb het toen ook gelezen met je 20 weken echo maar nu weer een fout. Echt slecht!
    Fijn dat je er nu dan weg bent! De reden is natuurlijk minder leuk! Was de gynaecoloog wel leuk?

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Sommige mensen...

Gelukkig zit je nu ergens anders!

4. snoepje84

Ja dat van de 20 weken echo vond ik echt t allerergst. De gynaecoloog is echt een toppertje! Heel behulpzaam en zorgzaam en eerlijk ze heeft ook echt alle tijd dus als ik met vragen zit. Bij me VK werd je snel afgewimpeld was weer even goed hup de volgende ;)

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Blij dat je nu weg bent daar.
    Ik loop deze zwangerschap ook bij de gynacoloog, en ik vind dat erg fijn. Zoveel uitgebreider en meer tijd. Krijg veel informatie en ze kijken verder dan alleen de baby, namelijk ook hoe het met mij gaat.
    Bij de VK praktijk liep ik de eerste zwangerschap. stond altijd binnen 5 min weer buiten. Hartje horen, bloeddruk meten en zijn er nog vragen? Zo afstandelijk.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik had ook van die amateurs.
    Ik heb ook een leuke recensie achtergelaten op zorgkaart.nl

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als dit het enige is dat is voorgevallen, dan vind ik je wel erg heftig reageren eerlijk gezegd. Netjes en leuk is het niet, maar kan gebeuren als er mensen werken. Om iemand nu gelijk 'op z'n nummer' te zetten hierom...
    Maar ja, das mijn mening.

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Je bent nog wel afhankelijk van ze voor ze nazorg aan je kraambed he, of ga je een andere praktijk contacten

9. snoepje84

Als dat toendertijd met die 20 echo niet was gebeurd zou ik zeggen a la mensen maken allemaal een foutje ik heb de VK wel 2 keer daarvoor gebeld om te vragen of het wel juist de goede locatie was waar ze me door verwees. De ziekenhuizen liggen trouwens ook niet op spuug afstand en de VK weet dat ik best een moeilijk zwangerschap heb. Kan amper lopen ivm de teveel verlies aan urine door de lage placenta. Ik werd doodmoe van dat heen en weer gesjees ik denk dat als jij tzelfde zou meemaken echt wel ook pisnijdig zou zijn geweest ;) en waar ik me enorm aan ergerde en haar juist op dr nummer gaf is omdat ze in de ontkenningsfase schoot zo van ja maar dat heb ik niet gezegd.. Ja dan wordt ik echt link sorry

10. snoepje84

Dat zie ik dan wel :D

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Wat vervelend, kan me voorstellen dat je blij bent daar weg te zijn.

Fijn dat de gynaecoloog goed is bevallen. Maar wat ik me dan (heel stiekem) afvraag, waarom heb je naar de VK gebeld en niet naar de locatie zelf om te checken of dat de goede was?

12. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Groot gelijk heb je hoor. Onvrede mag je ook melden. Al is het maar dat ze er van leren.

Als je een andere Vk na je bevalling kan dat gewoon hoor. Moet je een los kraambed bij een andere praktijk aanvragen.
    Ik heb ook alleen een los kraambed. En kreeg wel nog een afspraak met hun om kennis te maken. Zodat je wel weet hoe hun werken enzo.

Doe wat goed voelt bij jou!

13. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Daar kan ik idd ook niet tegen. Fouten maken ok, maar dan niet vervolgens gaan ontkennen. Grrrr

14. snoepje84

Meid zal ik je vertellen dat ik dat dus echt wilde doen? Nu denk ik had ik dat maar gedaan en weet je in principe is het echt niet de einde van de wereld hoor maar dat zijn wel mensen die je helpen met je kleine zullen ze dan ook zulke foutjes maken? En dan nog niet toegeven dat vond ik t allerergste. Zo van nee jou schuld jij hebt t niet goed gehoord ja dag denk ik dan ik heb wel last van me hormoontjes maar ik ben toch echt niet doof :D

15. snoepje84

Dank je wel voor je tip! :) ik ga in t ziekenhuis bevallen en verblijven (kraamhotel)

16. firstone

firstone Bekend lid

Apr 27, 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    Grappig dat je dit zo ervaart. Ik was bij de eerste 2 onder begeleidng van de gyn. Bij de eerste had ik meestal nog wel een leuke (groot ziekenhuis, dus vaak andere gyns) maar bij de 2e vond ik er niks aan. Elke keer een echo maar had nooit het gevoel dat er naar mijn gevoel werd geluisterd. Nooit tijd voor een praatje (logisch, er komen altijd nog horden mensen achter je aan) en heel zakelijk.
    Nu ben ik bij de vk onder begeleiding. Superfijn, lekker in de buurt en altijd een luisterend oor. Hele goede 20 weken echoscopist en hopelijk straks thuis bevallen!! Tot nu toe perfect!

17. lies276

lies276 Niet meer actief

mee eens. Heel vervelend allemaal, maar het heeft gelukkig niks te maken met de kunde of onkunde van haar vakgebied.
    Dat vind ik toch het allerbelangrijkste.

vervelend dat er in de communicatie nu 2 keer iets is mis gegaan en ik snap dat je er van baalt, maarja, kan gebeuren denk ik dan:)

Share This Page