tweeling 1 met lage hartslag en groei achterstand

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 1ezwangerschap, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1ezwangerschap

1ezwangerschap Nieuw lid

3 aug 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, wij hebben een eerste scan gehad afgelopen week (7 weken).
    Er zijn twee foetussen gevonden met allebei een hartslag en eigen 'voorzieningen'.
    Waar ik wel van ben geschrokken is dat de kleinste 6.2 wk meet .55mm en een hartslag van 115 b/m. De ander was .9mm met een hartslag van 143 b/m en precies op schema.

Omdat zowel de hartslag als de lengte onder het gemiddelde zit van de kleinste maak ik me ontzettend veel zorgen nu. Zwangerschap is middels icsi tot stand gekomen, dus bevruchting was 'synchroon'.
    Is het mogelijk dat bij terugplaatsing 1 van de 2 er langer over gedaan heeft om zich in te nestelen? Of maakt dat niet uit aangezien het een icsi betreft?

Ik hoop dat iemand ervaring heeft hiermee.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het kan zijn dat de een wat rustiger van start is gegaan.....het zal even spannend blijven tot de volgende echo ze kunnen altijd iets van elkaar verschelen maar bij een grote afwijking moet je er rekening mee houden dat het ook niet goed kan zijn.

Imke

3. 1ezwangerschap

1ezwangerschap Nieuw lid

3 aug 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo! Tot nu toe gaat alles goed, de groei verschilt nog van elkaar, maar er is afgesproken om over twee weken weer een scan te doen. Tot die tijd is het voor ons gewoon afwachten. (we voelens ons ook wel weer wat rustiger nu)
    Dank je wel voor je reactie.

Deel Deze Pagina