Kans op herhaling fluxus?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ise Bo, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Hallo Verloskundigen,

Ik wil jullie graag even mijn vraag voorleggen. Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Ik ben na mijn bevalling ruim 3 liter bloed verloren en zonder extra bloed naar huis gestuurd. Mijn zwangerschap verliep verder goed, ben tijdens de bevalling ingeknipt en daarna weer gehecht.

Mijn vraag is nu: Heb ik een vergrootte kans om weer zoveel bloed te verliezen of is dit niet te zeggen? Heb ik meer kans op herhaling aangezien het bij de eerste ook plaatsvond?

Door het grote aantal bloedverlies, Fluxus, raakte ik totaal uitgeput, voelde ik afkeer, was ik depressief en down en elke dag was 'overleven'. Ik wil dit niet nog eens meemaken. Wat zou ik kunnen doen, mocht ik proberen weer zwanger te worden?

Ik heb angst om weer zoveel bloed te verliezen en met een veel te laag HB naar huis te worden gestuurd. Bang om weer zo moe te zijn en alles zo zwaar te zien, om het zo maar even te verwoorden.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en jullie mij kunnen helpen.
    LLiefs, Ise Bo

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je hebt kans op herhaling ja, maar het hoeft niet zo te zijn. Je gaat sowieso in het ziekenhuis bevallen en je krijgt tijdens de bevalling al een infuus. Als het kindje is geboren wordt het infuus open gezet en krijg je heel veel oxytocine, dat helpt om je baarmoeder goed en snel samen te laten trekken waardoor het bloedverlies beperkt blijft en de placenta snel wordt geboren. Als het bloedverlies ondanks deze voorzorgmaatregel toch nog ruim is, worden er direct andere maatregelen getroffen. Als je nog zo lang naar bent geweest moet je dat ook aangeven, over het algemeen wordt de voorkeur gegeven om liever geen transfusie te geven, maar het kan wel flink helpen om het wel te doen.
    Laat je niet leiden door je angsten, plan desnoods een consult bij verloskundige of arts om dit vooraf (voor een eventuele zwangerschap al) te bespreken. Dat kan je een hoop rust geven!

Mirjam

3. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Onwijs bedankt voor je snelle reactie. Het heeft me zeker wel wat gerust gesteld, alleen merk ik dat er tegelijkertijd vragen naar boven komen.

Aller eerst wilde ik nog even zeggen dat mijn baarmoeder niet wilde samentrekken (krimpen) en ik hiervoor 2 prikken in mijn been kreeg. Hierna ben ik alsnog veel bloed verloren. De placenta werd wel heel snel geboren.

Stel ik ga bevallen, word er dan direct een infuus ingebracht? Is dat standaard zo? Sorry hoor voor mijn vragen, maar doordat er nogal een hoop fouten zijn gemaakt, ben ik gewoon bang dat er bij een tweede weer veel mis gaat en vraag ik me soms af of ik het aandurf..., een tweede bevalling...?!

Zullen ze mij in het ziekenhuis echt een infuus geven en kan ik aangeven dat ik dit echt perse wil ... wat als ze vinden dat ik het zonder moet doen?

Ik ben tot 4 maanden vreselijk moe geweest, totaal geen energie, geen zin in dingen ... wilde alleen maar slapen.

Helaas kan ik niet ontkennen dat dit enorm veel met mij gedaan heb en als ik denk aan een bevalling, ik direct bang ben vooe herhaling!

Liefs, Ise

Deel Deze Pagina