Pff, weet het even niet meer! Wat heb ik?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elleke, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo! Mijn zwangerschap is niet geheel voorspoedig gelopen; ik was down, bang dat ik ons kindje wat aan zou doen, had angstgedachten.. Toen ons meisje geboren was: één grote roze wolk! Had de 4e dag even een mindere dag, was bang om weer in dit oude te vallen, maar nog nooit weer zulke sombere gedachten enz. als in de zwangerschap gehad. Bijna 6 maanden lang leef ik nu al op een grote roze wolk.. Alleen.. zondagavond werd ik ineens heel erg down; zag er gewoon tegenop om ons meisje uit bed te halen en ik merkte dat ik met andere ogen naar haar keek.. Verschrikkelijk, de schrik sloeg me om m'n hart, was zo bang om weer hetzelfde te krijgen! :( Voel me nog steeds down, ben bang om precies weer hetzelfde te krijgen als in de zwangerschap, kijk hierdoor met andere ogen nu naar ons meisje; als ze lacht word ik niet meer zo blij als vorige week.. Deze angst houd me de hele dag bezig en ik krijg het gevoel dat ik hierdoor zo down ben.. Herkennen jullie het dat je wat dagen downer bent, geen roze wolk hebt?! Kan dit ook wel zo lang na de bevalling? Ben zooooo bang dat ik ineens een PPD te pakken heb, en zie de ergste scenario's, dat dit blijvend is, ik nooit meer van ons meisje kan genieten enz... Terwijl ik al die 6 maanden zo overliep van liefde, ik haar al miste als ze in bedje lag! Ik loop nog steeds over van liefde, maar voel me minder fijn naar ons meisje toe! Dit vind ik zo erg en zo beangstigend! HELP! :(

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het is heel normaal dat je dagen hebt dat je down bent ook zo lang na de bevalling. Het moet wel tijdelijk zijn en overgaan, blijft dat aanhouden neem contact op met je huisarts en bespreek ook je gevoelens met je partner.

Ga leuke dingen doen, zodat je hopelijk minder down bent.
    Succes.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina