Harde buik aan 1 kant?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beertje09, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allemaal,

Wie kan hier antwoord op geven.

Ik heb ongeveer om het half uur, een hele harde buik aan 1 kant (rechts) hij bolt dan helemaal op, wordt heel hoog zeg maar en is keihard, af en toe gaat links ook mee, dan wordt alles heel erg hard. Dit gevoel drukt tegen mijn rechteronderrib waardoor ik ook heel even kortademig wordt.

Is dit nou de kleine, ik dacht namelijk zelf aan de billetjes of de voetjes, maar waar komt die harde buik dan vandaan, weet iemand dit?

Wie heeft dit ook?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

kan een harde buik zijn, kan ook je kindje zijn, je kan ook een harde buik krijgen omdat je kindje zo loopt te draaien etc. kan dus allebei zijn ;)
    als je toch denkt elk half uur een harde buik te hebben zou ik wel even de vk bellen en om te vragen of dat kwaad kan.

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb ook regelmatig harde buiken aan een kant voglens mij komt het doordat de beeb dan steeds aan t draaien en doen is. voel dan altijd een kont of ruggetje ofzo

4. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Dat heb ik ook, maar ben wel minder ver dan jij...Maar wat het is kont/rug etc weet ik ook niet! Wel dat het de favo manier/plek van me mannetje is om te liggen. Dat doe ie meerdere keren per dag...Na ee n beetje aaien en schudden zoek ie een andere manier/plek om te gaan liggen..Lief van me he

5. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    hey nou dat ken ik wel hoor
    zo leuk vind ik het
    zo een harde bobbel plots aan een kant
    bij de VK laatste keer lag ie ook lekker rechts van mijn navel helemaal aan de voorkant
    dus ze zei.........oh hij ligt lekker aan de voorkant hierzo!
    ik zeg ja daar ligt ie vaak hahaha
    hoofd of kontje
    maar ja das nog niet duidelijk in mijn geval
    maar ja denk ook dat door dat porren enzo in je buikwand je buik ook hard word als een bal aan die kant
    laatst lag mijn man met zijn hand op mijn buik en hup de beeb draait zich om en zo tegen mijn mans hand........
    ja dat voelde hij wel zei hij
    dat was ook heel duidelijk
    hij : is dat de baby?
    ik : ja das de baby zijn hoofd of kontje schat,........ hahaha
    nou de beeb nog zover krijgen dat hij het ook doet bij mijn mams en dochtertje ...........

6. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    Hier ook soms een harde buik aan 1 kant. Die van mij lilgt schijnbaar het lekkerst aan de zijkant ofzo haha. Ik voel hem dan ook echt goed draaien.

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Dus het is gewoon de baby, wel heel lief, maar soms krijg ik het benauwd vooral als het hard word aan de onderkant van mijn ribben.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

OMm het half uur? Je mag toch maar max. 6 harde buiken per dag hebben?
    Ik zou even de vk bellen.

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hahahahaha nee hoor.
    Ik heb wel 30 tot 40 harde buiken per dag hoor al vanaf een week of 15. Nooit met pijn gelukkig, maar sinds 2 weken wel met pijn, schijnt normaal te zijn.
    Voor die harde buiken ben ik vaker naar het zk geweest, was iedere keer normaal niks aan de hand zeiden ze. Pas als ze gepaard gaan met pijn en bloedverlies dan moet je aan de bel trekken.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oohw! ;)

11. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Hey meid hier ook eentje die vanaf ong week 17 begon te krijgen...Enne dat zijn meer dan 6x per dag! Volgens me VK komt het ook vooral omdat ik zwanger ben van de 3e...

12. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Mijn meisje doet dit ook! :)
    Lekker met haar kontje omhoog komen, lijkt net of ze eruit wil komen.
    Ze heeft de voorkeur voor links, dus linkerzij en ribben kunnen flink pijnlijk worden.
    Slapen op linkerzij kan ik alleen als ik er een kussen onderleg. Anders gaat mevrouw links trappelen en rechts met een vuistje aan de gang lijkt het :)
    Ze kan zo lekker druk doen daar binnen.

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hier nog eentje hoor, bij mij bijna altijd de rechterkant, en daar zit ze idd ook met haar poepje.

14. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Hier lijkt het wel de toren van pisa soms. Is idd de kleine die de kont uitsteekt. Bij mij is de rechterzijde favoriet en inderdaad: ook mijn ribben moeten het ontgelden. Af en toe lig ik in een deuk: het geen gezicht zo'n hoge, harde scheve buik! (en soms baal ik er van want het doet ook wel eens zeer.)

Oh ja, dat gedraai van die kleine levert bij mij dus ook een harde buik op. En als ze haar kont uitsteekt dus een scheve harde buik. Ik heb nu sinds donderdag harde buiken, zo om de 10 minuten. Behalve dat mij beebje nu een heel langzaam wat begint in te dalen doen ze verder niets.

Deel Deze Pagina