zelf baarmoedermond verweking voelen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lady C, Jun 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Wat ik mij nou afvraag is of ik zelf zou kunnen voelen of de baarmoedermond al verweekt is of niet. Ik heb natuurlijk geen ervaring op dat gebied en ben alleen nieuwsgierig of dat eigenlijk mogelijk is om zoiets bij jezelf te voelen. Ik ken de plaatjes wel, maar hoe zoiets voelt is natuurlijk heel anders. Misschien kan ik er niet eens bij. Zou een zwangere verloskundige het bijvoorbeeld wel bij zichzelf kunnen voelen? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ben benieuwd naar je antwoord. Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lady C,

het is altijd lastig om bij jezelf te voelen, zeker in de zwangerschap als je buik in de weg zit en meestal staat de baarmoedermond ook naar achteren gericht. Je moet veel ervaring hebben met voelen om te kunnen zeggen wanneer de baarmoedermond week is en rijp. Ook zegt een weke baarmoedermond niets over het moment waarop je gaat bevallen, je kunt zelfs weken lopen met een paar cm ontsluiting!

Mirjam

3. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Miriam, bedankt voor je antwoord! Ik had inderdaad al gehoord dat je weken met ontsluiting rond kan lopen zonder het te weten en zonder te bevallen. Ach, mijn kindje komt er toch wel uit ergens in de komende weken. Maar was gewoon nieuwsgierig :D . Nogmaals bedankt!

josja likes this.

Share This Page