Oh Bah!! Aambeien.... !!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Birgitte, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Oh bah!!! Aambeien.. Hoe ik er aan kom is bekend maar hoe kom ik er weer af?? Helpen die cremetjes die modellen op hun wallen smeren?
    Please help....

2. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd welke cremetjes je dan bedoeld;)

Bij de huisarts kun je er toch speciale creme voor krijgen?
    En magenesium slikken tijdens zwangerschap (tenminste als het daardoor komt) werkt...het maakt je ontlasting soepeler zodat er minder druk nodig is met persen.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik smeer al wekenlang elke dag speciale creme, helaas zonder veel effect :(.

O ja, wat wel helpt is zo kort mogelijk op de wc zitten. Als je langer dan zo´n 2 minuten blijft zitten is het echt meteen 10 keer zo erg (weet niet of je de krant leest of een puzzeltje maakt op de wc :) ).

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je kan zalf of zetpillen (voor inwendige aambeien) krijgen bij je huisarts, soms ook bij je verloskundige. Die werken echt. Geen idee of de zalfjes in de drogist dezelfde zijn, overigens.
    Naast zo'n zalf is het wel belangrijk ook voor veel vezels en vocht te zorgen, anders komen ze gewoon telkens terug.

5. mroos

mroos Niet meer actief

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    veel bruinbrood/fruit /vezels/musli eten zodat je ontlasting zachter wordt. Veel drinken, en bewegen.

Daarnaast inderdaad creme of zetpillen erbij gebruiken.

En wat iemand anders al opperde: magnesium tabletten. Die zorgen voor een soepele ontlasting (tevens ook goed tegen kramp in de benen) of anders lactulose drankje, beide bij de apotheek te verkrijgen.

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Curanol is mijn wondermiddel!!!

8. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik zou sowieso proberen om er iets aan te doen. Ik heb er namelijk een mariske aan overgehouden ('flapje', dat overblijft als de aambei slinkt, zeg maar....) Dat ding zit me behoorlijk in de weg (irritatie en soms jeuk), maar het verwijderen schijnt geen pretje te zijn.....

9. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Niet lachen, maar otrivin neusspray doet wonderen! Er zit een stofje in wat je slijmvlies doet slinken. Slijmvlies in je neus, maar ook je aambeien! Combineren met kuurtje curanol en je onderkantje is weer zo goed als nieuw!

10. Tortura

Tortura Actief lid

18 jul 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Njaa wat ik dan doe is in duitsland bij mn vader daaro had ik toen die tijd ook een creme gehaald en dat is een wonder middel maar weet de naam zo niet kan het wel vragen en jaa normaal kreeg ik het omdat ik niet goed na de wc ging dus meer vezels eten etc en je eet gedrag aanpassen maar nu ja is het door de zwangerschap dus dan weet ik het niet miss na huisarts of apotheek ff vragen wat je beste kunt doen ik kan me nog wel herinnere toen ik bi jde VK zat en er kwam iemand met aambeien dat ze paar zakjes kreeg die ze moet drinken

11. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad schijnt Curanol goed te helpen. Ik heb als tip gekregen om eerst alleen even met vaseline te smeren 's avonds en pas na de bevalling de creme te gaan gebruiken. Dit omdat je anders door het persen misschien weer van voren af aan kunt beginnen. Vaseline helpt bij mij ook best goed, ik heb geen pijn ofzo.

Deel Deze Pagina