Harde buik bij 16 weken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door stephanie24, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Middag meiden,

Ik heb een vraagje:
    Vanmorgen lag ik in bed en toen leek het net of ik een harde buik kreeg.
    Weet nog hoe het voelt van de vorige keer, maar toen kreeg ik dit pas veel later in de zwangerschap.
    Ik kon precies m'n baarmoeder voelen en het was één harde bonk. Later zakte dit weer af.

Is het mogelijk dat je met 16 weken al een harde buik krijgt of zie ik ze vliegen?

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja hoor, dat kan zeker. Kan al heel vroeg. Heb het idee dat ik ze nu zelfs al eens heb. Maar ik voel het nog niet echt hard worden omdat mijn baarmoeder nog zo klein is/laag zit.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik had ze ook al heel vroeg bij de 15 weken geloof ik. Maar bij de 22 weken werd het echt erg bij iedere stap die ik deed kreeg ik een harde buik. Bij 30 weken ben ik gestopt met werken en toen namen ze af dus echt neem je rust dat is het beste wat er is. En wel even aankaarten bij de vK als je er bent

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

volgens mij kan het zeker bij een tweede al vrij vroeg voorkomen.

Ik ben nu 30 weken zwanger van onze eerste en heb er nog geen een gehad....

5. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Wel lekker als je nu nog geen harde buik hebt gehad.
    Een stuk minder prettig als je er al zo snel veel last van hebt.

Ik had er bij de vorige keer achteraf best veel last van, maar daar kwam ik pas achteraf achter.

6. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Ik had het nog eerder...De vk vertelde mij dat het komt omdat de baarmoeder al weet wat hij moet gaan doen en dan ineens heel hard kan gaan groeien.Ook moest ik mijn urine inleveren en ja hoor ik had een urineweginfectie!
    Dus ik zou zeggen laat maandag je urine voor de zekerheid controleren. Dit kreeg ik ook als advies van mijn vk en huisarts.

Nu zit ik in de ziektewet vanwege de vele harde buiken en moet dus verplicht rustig aan gaan doen.Nou ja dat doe ik ook wel want zelfs boodschappen doen is nu al te zwaar.

Deel Deze Pagina