Hallo verloskundige(n), Ik ben 30 September gecuretteerd! Had helaas een missed abortion! Ik had mbt de curettage 2 vraagjes: 1) Klopt het dan je na een curettage minder vruchtbaar bent? (Ik lees veel verhalen van wel, en dat maakt me erg onzeker.) 2) Kan het zo zijn dat ik 13 dagen na mijn curettage alweer een eisprong heb? Ik testte gelijk na de ingreep met ovu testen. Tot de 11e dag na de curettage gaf hij posi aan (nog hcg in lichaam). Op dag 12 negatief, zowel de zw test als de ovu test... Op dag 13 gaf ovu-test weer posi aan, de zwangerschaps test gewoon negatief! Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden! Groetjes Eleni
HOi eleni, In principe kan je direct weer zwanger worden na een curettage. Je vruchtbaarheid word niet verminderd. Wel is het zo dat je cyclus even van slag kan zijn. Het kan kloppen dat je al weer een eisprong hebt gehad. Maar kijk er niet raar van op als de menstruatie een tijdje uitblijft. En de eerste menstruatie na een miskraam,curettage of bevalling kan heftiger zijn dan dat je van jezelf gewend bent. Imke