Schoonmoeder gaat er van uit dat ik wel weer ga laten inleiden ivm haar vakantie...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sannebc, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

In sept ben ik uitgerekend van onze 5e. Mijn vorige 4 bevallingen zijn ingeleid (ivm 2x over tijd lopen, hartritmestoornis baby en ernstige BI)
    Met de gyn en vk hebben we nu besloten dat we tot inleiding over gaan als ik 40 weken ben. Gewoon omdat ik al 4 keer ingeleid ben, mijn lichaam er prima op reageert en het voor mij fijner zou zijn als ik weet dat dat 'geregeld' is.

Op dit moment gaat het heel goed, heb ik nergens last van en heb ik duidelijk het gevoel dat ik inleiden eigenlijk helemaal niet wil, als het niet persé nodig is.
    Het lijkt me ook wel eens prettig om het op een natuurlijke manier te laten beginnen.
    Het beleid van het zh is te wachten tot 41 weken, maar als het goed blijft gaan en je wilt persé geen inleiding dan knijpen ze vast wel een oogje dicht.

Mijn schoonouders hebben dus besloten om 1 week na mijn uitgerekende datum op vakantie te gaan. Sm gaat er van uit dat ik de bevalling gewoon ga laten inleiden en dat zij dan nog thuis is als ik beval. Omdat ik er nu anders over denk is zij een beetje beledigd en blijft ze maar roepen dat ik het toch wel in ga laten leiden.

Voor mijn gevoel 'moet' ik dus maar haar zin doen....
    Baal er een beetje van, want nu lijkt het voor haar, dat ik haar expres dwars ga zitten door niet te gaan kiezen voor inleiding en daardoor dus haar vakantieplannen in de war te sturen.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou sorry hoor :( Maar ik zou je smoeder lekker laten kletsen...

Het is JOUW bevalling en dan gaat zij even voor jou'bepalen' wanneer je gaat bevallen:(

Nee hoor lekker schijt aan hebben en doen wat jij wil...

Vind het soieso een beetje om na een week al een vakantie te boeken want je weet nooit wat er gebeurd..
    Dus tis der eigen schuld hoor vind ik

3. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Jeetje.. Dat gevoel is wel erg vervelend!!
    Bij beide zal dat vast niet de bedoeling zijn, maar wel rottige situatie zo!
    Sterkte!

4. rums

rums Niet meer actief

Vervelende situatie. Alleen je schoonouders kiezen er voor om de week naar jou uitgerekende datum op vakantie te gaan. Eigenlijk is het dus hun probleem en niet die van jou...
    Doen waar jij je het beste bij voelt en dat lijkt mij op dit moment n.a.v. je verhaal de natuurlijke wijze.

5. me83

me83 Niet meer actief

helemaal mee eens!

6. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Weet je wat het ook is, sm vindt mij heel erg eigenwijs. Dat heeft ze me ook al meerdere keren gezegd tijdens ruzies.
    Ik heb nu echt het gevoel dat ze het ook eigenwijzigheid gaat vinden als ik niet voor een inleiding kies.

Het is idd hun probleem dat ze voor die vakantie kiezen en niet de mijne. Maar ik wordt er zo niet goed van dat ze maar blijft roepen dat het dan toch wel geboren is. Dat weet ze helemaal niet en ik ga er ook geen xtra 'moeite' voor doen.

In het ergste geval is het er nog niet als zij weg gaan, maar het kan ook zijn dat ze aan het begin van de kraamtijd weg 'moeten' en dat vindt ik nou ook niet echt een leuke situatie. Het geeft mij het gevoel dat hun vakantie belangrijker is.

Eigenlijk moet ik me er niet druk over maken, zegt mijn man. Zij kiezen voor die vakantie dan moeten ze ook de gevolgen dragen. Maar ik vind het gewoon irritant dat zij maar verwacht dat ik me aan haar/hun ga aanpassen.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA!!
    Echt, dat zou mijn reactie zijn. Ze gaan toch zelf op vakantie, een week na jouw uitgerekende datum. Het is algemeen bekend dat kinderen in Nederland tot twee weken na de uitgerekende 'mogen' blijven zitten. Dus jij moet helemaal niks! Zij heeft pech als de kleine in hun vakantie komt.

8. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Eigenlijk moet ik er ook om gaan lachen en haar in d'r sop gaar laten koken.
    Maar hormonen kunnen je soms een ander mens maken.
    Door ruzies en problemen tijdens mijn vorige zwangerschappen wil ik het nu deze keer graag zo 'goed' hebben en probeer zulk soort voorvallen/discussies te vermijden. Maar ga er toch over piekeren.
    Gelukkig heb ik nog een hele nuchtere man!! :D

9. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Hou je maar lekker vast aan je nuchtere man, hij maakt zich niet druk en het zijn zíjn ouders ;)
    Gewoon hun probleem, zij gaan met vakantie...

(Hier overigens twee keer hetzelfde gehad met mijn vader... Zijn probleem, niet het mijne. Al was het geen leuk gevoel en uiteindelijk heeft hij mazzel gehad...)

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Inderdaad heb je geluk met je man. Verschuil je maar lekker achter hem ;). Dat mag best.

Mijn ouders wilden twee dagen na mijn uitgerekende datum op vakantie gaan. Stuur maar een foto, zeiden ze. Grrrr.

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.817
    2.675
    113
    Ik zou het werkelijk belachelijk vinden als jij zou kiezen voor inleiding vanwege de vakantie van je schoonouders. Je kleintje komt vanzelf als het er klaar voor is (medische redenen zoals bij je eerdere bevallingen uitgezonderd). Dat ga je toch niet voor een ander forceren? Ik vind je schoonmoeder heel erg egoistisch... Het is haar probleem dat ze die vakantie geboekt heeft!

12. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Je man heeft helemaal gelijk, laat haar maar lekker in haar sop gaar koken. Kan me prima voorstellen dat je (nu het kan) in eerste instantie voor een natuurlijk verloop kiest.

Het is echt heel onredelijk van je SM om zo te reageren!

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    jammer dan wat je schoonmoeder denkt, het is jou bevalling!

14. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een schoonmoeder die afgelopen vrijdag is teruggekomen van vakantie... Voor haar vakantie kreeg mijn man het belletje dat ik het kind maar moest laten zitten tot ze terug was..
    Alleen die opmerking al (vaker dat soort "grapjes") maakt dat ik het ergens jammer vindt dat er niets was gebeurd....

Het is idd hun vakantie... maar ik denk dat jou due date niet zomaar uit de lucht is komen vallen... dat je ineens de mogelijkheid hebt/kunt nemen dat de bevalling natuurlijk zou komen en je die neemt.. ik geef je groot gelijk.. Beetje bizar dat ze niet eerder of later een vakantie hebben geboekt....

15. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Jammer dat je schoonmoeder zo naar doet. Houd je maar lekker vast aan je man. Het is toch jullie bevalling??

Hier zei mijn zusje voor de grap dat ik moest wachten met bevallen tot na haar vakantie. Ze zou toch dik 2 weken voor de uitgerekende datum terug zijn. Dus dat moest wel lukken dacht ik zo. Maar helaas. Ik kon haar met exact 36 weken op Cyprus bellen dat onze zoon toch besloten had om eerder te komen.

16. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik zou er inderdaad geen energie aan besteden. Zij kiezen ervoor om op vakantie te gaan en kiezen er dus voor om mogeljk hun klenkind daarna pas te zien. Erg jammer, maar niet jou/jullie probleem.
    Wel vervelend dat deze situatie er is. Gelukkig is je man er heel gemakkelijk in.

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Belachelijk dat ze zo tegen jou terwijl zij op vakantie gaan een week na de uitgerekende datum, beetje dom van hun dus ik zou me er niet druk om maken.

Maaaar ik begrijp dat je het vervelend vind als ze nu denken dat jij hun dwars zit en dat maakt het lastig. jij zit maar moooi met dit gevoel en ligt er snachts wakker van. Dat is ook niet goed voor jou en voor de baby. kan je niet met je schoonouders gaan praten en aangeven dat je t niet doet om dwars te zitten maar er zo je eigen redenen voor hebt....

Mijn schoonouders gaan overigens ook een week na de uitgerekende datum op vakantie maar hun interesseert t geen reet of ik beval in hun vakantie of niet, haha dus ja....

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Echt! wat cru zeg. Zou al geen zin meer hebben om ze te bellen als het geboren zou zijn.

19. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    tja ik zou gewoon zeggen dat de gync. geen reden ziet tot inleiden nu het zo goed gaat. Iets van nieuw beleid ofzo!!! Haha gewoon beetje uit je duim zuigen!

20. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Laat je niet gek maken, hoor! Als jouw gevoel zegt dat het goed is om het gewoon natuurlijk te laten verlopen als dat kan, dan moet je dat vooral doen! Het gaat om jou. JIJ moet bevallen en zeker als je man achter je staat: het is jullie kind, dus jullie beslissing hoe het ter wereld komt.

Ik geef je groot gelijk, hoor. Gewoon kijken of het nu een keer wel uit zichzelf wil lukken. Dat is tenslotte hoe de natuur het bedoeld heeft, dus zou het mooiste zijn ;) En lijkt me best grappig om na 4 bevallingen toch een keer iets nieuws mee te maken :p

Overigens hier mijn vader die rond mijn uitgerekende datum op vakantie ging: week 38-40. Vol vertrouwen riep hij dat 'zijn kleinkind heus wel op 'm zou wachten'... Jammer genoeg kreeg hij gelijk :D

Deel Deze Pagina