2 vraagjes, echo en plassen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OliveTree, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Lieve leden,

Ik heb op verschillende pagina's gelezen en van verschillende mensen gehoord dat er maar 2-3 echo's worden gemaakt. Ik ben nu 18 weken zwanger en heb met 8, 12 en 16 weken een echo gehad en heb al afspraken staan voor de 20 en 24 weken. Meer dames die zoveel echo's hebben gehad? Het kwam pas gister in mij op en moet er nu steeds aan denken.

Plus ik ga heel de dag bijna niet naar de wc om te plassen, maar in de nacht/tegen de ochtend ga ik bijna om de halfuur. Iemand hetzelfde??

Bedankt en een fijne avond!

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ik heb hoer elke controle een echo, maar dat is bij de gyn.
    Bij een verloskundige zijn het tegenwoordig inderdaad vaak een stuk of drie echo's.
    Meer echo's zijn alleen maar leuk denk ik. Dus gewoon maar van genieten 😁
    Dat vaak plassen inde nacht herken ik niet. Nou ja.... Nu sinds twee week heb ik wel dat ik er s nachts uit moet, maar ook overdag vaker. Wat normaal is bij deze termijn.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb altijd afspraken gehad bij de gyn, ik kreeg bij alle zwangerschappen elke 2 weken een echo elke 3 weken een bloed test, 3 guo's ( 20 24 en 28 weken ) en vanaf week 28 elke week een ctg scan

Bij verloskundigen kan het ook verschillen qua hoeveelheid echo's je krijgt, mijn zusje kreeg een echo met 8 weken 12 weken 20 en 25 weken en daarna nog een paar groei echo's.

Qua plassen herken ik het niet dus kan je daar geen antwoord op geven

4. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik zit niet bij de gyn. maar gewoon bij de vk, ik ben er natuurlijk wel blij mee, krijg ik mn kleintje vaak te zien 😁 Maar t begon een beetje te kriebelen omdat het vrij veel is vergeleken met andere zwangere vrouwen. Bedankt voor de reacties!

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik krijg een echo met
    8 weken (doen ze in mijn praktijk alleen als je een mk heb gehad of er bloed verlies is)
    10-12 weken
    20 weken

En vorige keer wel een groeiecho gehad omdat ze het niet vertrouwde maar ook die doen ze bij ons niet standaard

Edit; en heb 2 echo's gehad bij de gynaecoloog bedenk ik me net :p
    1 met 33 weken ivm hoge bloeddruk
    1 met 39 weken ivm hoge bloeddruk

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een echo gehad met bijna 9 weken, 12, 19 (20 weken echo) en daarna als laatst de groei echo.

Het plassen herken ik niet. Ik plas de hele dag door

7. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja en de echo van de combinatie test maar goed die zit er niet standaard bij. In totaal 5 gehad dus

8. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Bij mijn vk krijg je echo's met 8,12 en 36 weken. Uiteraard is er nog de 20 weken echo die je kan doen en mocht je ze nodig hebben groeiecho's. Hoewel ik het super vind mijn kindje te zien heb ik gelukkig nooit groeiecho's nodig gehad. Wel heb ik dit x met 17 weken een geslachtsecho laten maken.. Dus al met al zie ik mijn kindje 5 x voor de geboorte

Wat betreft het plassen, drink je door de dag heen wel voldoende of voornamelijk 's avonds?

9. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Bij de verloskundige waar ik loop krijgen zwangeren een echo met 8, 10 ( en 11-12 weken bij combinatietest) en 20 weken een echo. Dus ik vind dat jij best veel echo's krijgt. Bij mijn vorige zwangerschap had ik nog drie groeiechos gekregen, maar dat had een medische indicatie (vermoeden groot kind).

10. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik ga bijna denken dat mijn vk informatie achterhoudt. Ze vertelt me ook niet veel eigenlijk. Ik ben nu op vakantie maar bij de 20 weken echo ga ik toch maar even vragen waarom ik elke 4 weken een echo krijg. En Esmyralda, ik drink heel de dag door gewoon regelmatig, maar moet alleen tegen de ochtend heeeel vaak naar het toilet. Overdag maar 1 of 2 keer. Heb ook niet het gevoel dat mn blaas vol zit oid. Het is hier wel erg warm, misschien daarom.. Zal er in nederland weer eens op letten

11. Yent

Yent Actief lid

22 jul 2016
    160
    39
    28
    NULL
    NULL
    Ik kreeg elke 2 weken een echo vanaf week 6 ... om medische redenen was dit ☺

Deel Deze Pagina