harde buik door/ tijdens 20 weken echo?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by washburn, May 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. washburn

washburn Actief lid

Jan 25, 2012
    426
    286
    63
    therapeut
    gaat je niks aan ;)
    Hey dames,

Vandaag hadden we onze 20 weken echo, heerlijk om ons hummeltje zo lang te mogen aanschouwen natuurlijk. We zijn er nog allebei helemaal verliefd van...:) Alles zag er goed uit, geen bijzonderheden of afwijkingen die aantoonbaar waren. Ook liet ons kindje zien wat we gaan krijgen eind september... naast dat we blij zijn dat het kindje gezond is zijn we ook erg blij met het geslacht ( ach als het anders was geweest, was het even welkom hoor!!!)

Maar op het eind van de echo kreeg ik me toch een harde buik!!! Mijn hele buik veranderde weer in een ballon. Ik moet zeggen, ze bleef ook de hele tijd duwen en wrijven en en zelfs tikken op mn buik omdat het kindje erg beweeglijk was ( haha, wanneer niet) en zij graag alle kanten goed wilde bekijken...

Nu vind ik het toch wel opvallend. In twee weken tijd heb ik tot 4 keer toe een harde buik gehad. Telkens na inspanning o.i.d. maar is dit iets wat we moeten melden aan de verloskundige?

Liefs!

2. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Ik zou het bij je volgende afspraak even aangeven maar het is niet gelijk iets om je zorgen over te maken.

Rond de 22 weken heb ik er een paar dagen ook ineens veel last van gehad, heb dit toen aangegeven bij de eerst volgende afspraak.
    Tegen mij zei ze dat het gewoon een teken van je lichaam is dat je je te veel inspant of doet.
    Vanaf dat moment ren ik geen trappen meer op maar loop ik ze op ;)
    Ben een vrij actief persoon dus het is wel lastig om je dan ineens in te houden, maar goed steeds een harde buik is ook niet echt fijn.

Rustig aan meid :)

3. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

Dec 6, 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    Je kan het altijd even melden, maar ik denk niet dat het echt kwaad kan hor.
    Heb het in mijn 1ste zwangerschap vanaf week 18 best wel extreem gehad!
    En dat is eigenlijk heel de zwangerschap zo gebleven, had bijna de hele dag een harde buik na een simpele inspanning.
    Werktte toen nog 5 dagen moest wel minderen naar 3 en toen zelfs naar 2 dagen, en zat bij 31 weken thuis.
    Ik had er ook echt last van, was best pijnlijk zo de hele dag.
    Maar mijn zoontje heet er geen last van gehad, en is ook niet eerder geboren.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Ik heb bij beide zwangerschappen een paar uur na de 20 weken echo een harde buik gehad, en dat was bij beide zwangerschappen de eerste keer. Puur doordat de echoscopist dat ding af en toe best hard op m'n buik drukte..

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,293
    16,695
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik had na mijn 20 weken echo ook een behoorlijke pijnlijke buik.Ik heb er 2 dgn last van gehad.De baby was continue aan het bewegen en ze moest echt wel hard drukken om alle organen goed in beeld te krijgen.Ik had er gewoon spierpijn van maar ik had geen harde buiken.Overleg het gewoon bij de volgende controle even met je VK,zal vast wel allemaal oke zijn.

Share This Page