hey meiden. ik ben dus zwanger eindelijk hifi. alleen nu heb ik een vraagje ik moet woensdag eerst naar d dokter voor een verwijsbrief. Ik weet niet of het voor de gyn. is of de verloskundige en dan moet mijn huisarts de verwijsbrief faxen en dan wordt ik door het erasmus ziekenhuis opgeroepen ik heb werkelijk geen idee hoe lang het duurt voor ik een uitnodiging krijg...voor de echo o.a. iemand ervaring hiermee?
hey Sorien, Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Als er geen medische indicatie is zal je doorverwezen worden naar de verloskundige. Is deze er wel dan kan je kiezen voor een ziekenhuis. Ik weet dat ze in het EMC met 8 weken een 1ste echo maken. Maar wil je graag naar het EMC? Wij hadden de keuze (meerdere miskramen) voor het emc of sfg (sint fransiscus ziekenhuis) Wij hebben zelf gekozen voor sfg omdat je daar geen nummertje bent maar een mens. Maar die keuze is helemaal aan jou! Heb ik zo een beetje je vraag beantwoord? Veel suc6 !!! en ook veel plezier en geniet van zwangerschap
Als je geen medische indicatie hebt, mag je zonder verwijsbrief naar de verloskundige. ALs je dus een verwijsbrief krijgt, dan zal je ws naar een gyn gestuurd worden. Die doen vaak vroege echos. Ik vind het EMC erg op de wetenschap gericht en minder op de mens.
ik zou ook voor het SFG gaan, heel fijn en sociaal ziekenhuis (voor zover een ziekenhuis dat kan zijn)... EMC is te groot, te log en te wetenschappelijk
Wat bijzonder om te lezen dat ik niet de enige ben die zo enthousiast is over het SFG! Ik heb een GUO in t EMC gehad vorig jaar. Het gebouw en de administratie kwamen op mij enorm fabriekerig over. De echoscopiste was wel heel prettig en vriendelijk en nam goed de tijd om alles te laten zien. Maar in het SFG heb je inderdaad het gevoel dat ze écht met je begaan zijn en met je meeleven.
Tijdens mijn eerste zwangerschap liep ik in het erasmus, ik vond idd ook dat je er als nummertje word behandeld, je hebt elke keer een andere arts en moet dus ellke afspraak alles WEER uitleggen Ze zijn medisch wel heeel goed! dankzij hun leeft mijn dochtertje nu nog, dus het is maar net waar je voor kiest. ikzelf loop nu in het maasstad ziekenhuis, daar zijn ze iets persoonlijker wat wij als zeer prettig ervaren. Ik weet van kennissen dat het sfg erg goed en vriendelijk personeel heeft. Succes enne wat je ook kiest je kan altijd nog veranderen van gedachten
Mijn ervaringen met het Erasmus MC zijn ook prima. Maar ik werd ook altijd door dezelfde arts geholpen die erg meegaand was en de tijd nam alles uit te leggen. Ook toen ik een paar jaar geleden een hysteroscopie kreeg, had ik een hele lieve gyn en verpleegkundige. Misschien is de organisatie groot en log, maar de artsen zijn aardig. Met andere ziekenhuizen in Rotterdam heb ik geen ervaring.
Het EMC doet geen termijn echo's dus waarschijnlijk krijg je dan een late afspraak. In het EMC krijg je wel een vaste gyn (m'n zus heeft 3 zwangerschappen dezelfde gehad. Er lopen zeer ervaren artsen rond en werken samen met het Sophia kinderziekenhuis. Dus met complicaties zit je daar goed. Maar inderdaad ben je meer een nummer in de massa,maar als je een vaste gyn krijgt,heb je wel de persoonlijke aandacht. Zelf ben ik bij de gyn in het IJsselland ziekenhuis. Tot nu toe zeer tevreden!