hoi hoi, ik heb onlangs te horen gekregn dat ik zw. schaps diabetes heb. Nu moet ik spuiten, terwijl ik eigenlijk een grensgevalletje was, dus geen "gevaarlijke" hoge waardes. Voor ontbijt en voor lunch 4 eenheden moet ik spuiten. Nu ontbijt ik vrij laat, omdat ik verplicht plat lig en dus eigenlijk ook vrij laat uit bed kom. Vanochtend bijv. kwart voor tien uit bed, nuchter prikken, 4 eenheden gespoten, ontbeten en om tien over 11 mijn waarde bepaald. (na één uur). Gisteren zat mijn waarde "op het randje" ?? (6.9) en vandaag heb ik dus tussen mijn ontbijt en het prikken ná ontbijt mijn 2 kopjes koffie met melk en suiker genuttigd, en zat ik op 8.0. Ik wil zo graag mijn koffie met melk en suiker blijven drinken, dat is eigenlijk mijn enige "zonde". En s'avonds doet mijn lijf niets met suiker, reageert er absoluut niet "te hoog" op, maar s'ochtends en ook met lunch wel, hoe zou dat kunnen. Meer mensen hier last van, dat het lichaam er sóchtends heel anders op reageert dan in de loop van de dag, of eigenlijk s'avonds, einde van de middag??? Mijn nuchtere waarde is trouwens prima altijd, zo rond de 4.7 (is prima toch?!). Wie vertelt zijn ervaringen hierin aan mij, zodat ik kan kijken of ik tóch mijn kopje koffie kan blijven drinken. gr. Dawosuto
mijn waarde 's ochtends is ook te hoog, ik spuit 8 eenheden voor ontbijt, 4 en 6 helpen niet eens en dan nog kan ik maar 1 broodje eten (beter dan 2 crackertjes, waarbij is zonder insuline al tegen de 7 aankom), terwijl ik 's middags veel meer op kan. maar mijn nuchter waarde is wel hoger dan die van jou, 4,9 is nuchter mooi, die van mij komt geregeld boven de 5,5 uit Vind je thee niet lekker dan? want ben wel bang dat het dan aan de koffie licht Liefs Dina
Misschien wat honing door je koffie? Wel gepasteuriseerde geloof ik. Misschien wat meer tijd tussen de eetmomenten?
Ik mag helemaal niks met suiker, dan schieten mijn waardes de lucht in, dus ik denk dat je suiker in je koffie beter kunt laten? Ik drink het gelukkig zwart, dat scheelt. Voor in de thee heb ik zoetjes gehaald, die dan zonder echte suiker schijnen te zijn, maar daar reageer ik ook heel erg op. Eigenlijk reageer ik op alles slecht, ik mag dan ook bijna niks op het moment omdat ik nog niet aan de insuline zit. Maar echt opschieten doet het niet, moet toch eten voor de baby