Mijn super oren...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinder84, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

alhoewel, zo goed issie niet aan deze kant :( Ik lig namelijk al weken wakker in bed en als ik dan eindelijk in slaap val krijg ik of pijn in rug en bekken OF ik word wakker omdat mijn kat mauwt, een buurvrouw buiten staat te praten met iemand, om half 2 's nachts jaja lekker aso, mijn zusje weer eens een smsje krijgt, een hond uit de buurt begint te blaffen, zelfs als mijn vriend zachtjes snurkt lig ik uuuuuren wakker. And for what? Serieus, vroeger dacht ik weleens dat ik doof was, hoorde écht niks 's nachts. Je kon een bom naast me laten ontploffen en ik sliep nog door. En nu? AAAAARGH. Oordopjes heb ik al geprobeerd, maar die haal ik er in mijn slaap uit want ik vind ze altijd op de grond naast me.

What the hell is dit? Waarom wil de kosmos niet dat ik slaap? Waarom is iedereen zo irritant 's nachts? Want dat ze irritant zijn staat vast :p Ik snap best dat mijn zintuigen gevoeliger worden voor de beeb en ik geloof ook meteen dat ik straks elk smakje en zuchtje van de beeb ga horen. Das niet erg, want zo regelt de natuur dat ik hem niet laat verhongeren ofzo 's nachts :) Maar moet ik dan echt wakker liggen tot aan de bevalling en daarna ook nog eens door de baby? Ik wil slaaaaaaaaapen :)

Wie heeft dit ook of weet de ultieme oplossing?

Slaperige groetjes van een sacherijnige vlinder

2. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    hihih, ik ken het wel een beetje. Wanneer m'n man ligt te snurken of een zware ademhaling heeft hoor ik alleen dat... en ik blijf er opletten en kom dan echt niet meer in slaap! Zooo irritant!
    Ik heb helaas geen tips voor je!

3. Vlinder84

Haha ja das waar, je gaat er idd op blijven letten. Dan ga ik me helemaal opvreten. Vooral vannacht met die idiote buurvrouw van mij. Ze is zo'n vieze kakker he, met zo'n hoge kakelstem en lacht dan zoals Hyacinth Bucket... Ik wou echt het raam opengooien en haar toeschreeuwen dat ze op moest rotten. Maar ja, das ook niet goed voor de buurliefde. Al issie hier behoorlijk weg yugh. Stom loeder.

Oh en de regen. De reeeeeegeeeeeeen. Die deed drup, drup, drup, tegen mijn raam en bij elke drup kreeg ik gewoon meer hoofdpijn en werd ik steeds bozer haha. Vlinder word gillend gek van geluid.

4. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Heb maar 1 tip voor snurkende vriend, bij de etos kun je een snurkspray kopen. Werk bij mijn man iig heel erg! Kost iets van 15 euro en je doet er een hele tijd mee. Voor mij een hele fijne oplossing :)

En verder misschien een ander soort oordopjes proberen. Je hebt ze ook van een soort was (klinkt lekker) maar die zitten beter.

Succes iig :rolleyes:

5. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    oohhh ik herken dit zoooo!

ik slaap altijd met oordoppen, omdat manlief snurkt als een gek... (vind ik... hij houd het op ademen ;)) Nouja, ik vind ze dus ook altijd weer naast mijn bed, onder mijn kussen etc... Bovendien krijg ik als ze er smorgens nog inzitten altijd pijn aan mijn oren... en dat is ook niet lekker. Heb ook alle verschillende oordopjes geprobeerd, maar vind die gele (herriestoppers) toch het fijnste....

Nu ben ik al een week snotverkouden en heb ik dus geen oordopjes in omdat ik al zere oren heb en niet wil dat het nog erger wordt.... dus ik hoor ook echt ALLES!
    van de week alg ik ziek op bed, hadden mijn nieuwe buren van de buren ineens zoiets van... joh... laten we de badkamer eruit gaan breken om half 10 's avonds.... heb het een half uur volgehouden, daarna bn ik in mijn badjas naar buiten gegaan en heb ik vriendelijk gevraagd of het minder mocht, aangezien er ook kinderen in de flat wonen.... gelukkig houden ze er nu wat meer rekening mee....
    Ik stuur ook regelmatig mijn man naar de bank, zodat ik rustig kan slapen.. van de week werd ik er alleen voor gestraft.... want toen werd mijn dochter ineens 4x huilend wakker (normaal nooooiit). En hij lag beneden en hoorde dus niks, dus wie mocht eruit? juist ja ikke......
    Ben al benieuwd hoe het straks is met de baby... kan er zoooo slecht tegen als ik niet goed slaap........

anyway.... hoop voor jou en mij en de rest van de slechte slapers dat het vannacht weer beter gaan gaan!

6. matheo

matheo Lid

2 okt 2007
    64
    0
    6
    bediende
    oh, ik begrijp je volledig. Ik weet dat ik nu publiekelijk zal veroordeeld worden maar het interesseert me niet, IK HEB EEN HEKEL AAN DE ZOMER!
    Iedereen is veel langer op, de buren die vakantie hebben zitten tot een stuk in de nacht op het terras te praten en te lachen. Echt reuze gezellig allemaal! en ik word wakker als er nog maar gefluisterd wordt. Ik ben ook gek aan het worden. Ik heb het al zo moeilijk met de warmte en mijn dikke buik en als ik dan eindelijk na 3uur woelen een positie vindt die me aanstaat is er altijd wel iemand die lawaai maakt.

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Fijn he, zwanger zijn!

Zonder gekheid. Ik wordt ook overal wakker van. Heb alleen de mazzel dat ik vrij snel weer in slaap val. Volgende keer misschien toch de buurvrouw uitkafferen? Lucht in ieder geval op...

8. Vlinder84

Ja maar je word ook echt gek als je niet genoeg slaap krijgt. Ik vraag me af wanneer ik ga hallucineren van slaapgebrek haha. Ja, de zomer is idd erger. Vooral die irritante buurkinderen hier, die heel de dag gillend door de straat rennen met die waterpistooltjes en constant aan het voetballen en gillen zijn.

Mijn vriend snurkt niet echt hard hoor, is meer een zacht knorren haha, maar dat is nog niet eens het irritantste. Vind het altijd fijn en geruststellend geluid. Maar mensen die praten, telefoons, dieren die mauwen/blaffe, ooooooh ik ben in staat om ze allemaal te elimineren. Maar ik doe het niet... Ik ben beschaafd en vredig, ik ben beschaafd en vredig.... Jaaaa en nu wil ik slapen. Maar ben nog bezig met het schrijven van m'n scriptie en die moet vandaag ingeleverd worden, de conceptversie dan. Krijg daar al een rolberoerte op zich van, dus dat komt er ook weer bij bluhhh.

He, wat een heerlijk zeiktopic :D

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Niks an te doen meid, komt door je zwangerschapshormonen.
    Ik heb het de huisarts gevraagd en het schijnt er gewoon bij te horen. Soms krijg je het en soms niet, net als misselijkheid, striae of andere kwaaltjes.
    Zelf heb ik ook al slecht geslapen nog voor ik wist zwanger te zijn. Duurde tot een maand na de bevalling, dus echt 9 maanden niet meer dan een uurtje of 4, 5 geslapen per nacht. :confused: :rolleyes:

Veel succes en sterkte ermee!

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik wil nu niet zeggen dat ik een hekel heb aan de zomer, maar mijn buren! ;) Bij mij zitten ze 2 huizen verderop altijd 'gezellig' met de andere buren in de achtertuin en maar kletsen (wat nog niet eens zo hard gaat) en maar lachen (wat de buurvrouw helemaal niet op gedempte toon kan).

Ook is het zo gezellig dat het 's avonds warm is, zodat alle ramen lekker open staan. Dus ook die van ons buurmeisje die in de kamer naast ons ligt en deze week elke nacht wel een keer of 2 wakker werd en heel hard ging huilen. Gezellig hoor, buren :evil: Ga vanmiddag denk ik tussen neus en lippen door maar even tegen de buren zeggen dat hun dochter wel erg aan het spoken was deze week. Misschien houden ze het raam dan dicht :evil: :)

11. Vlinder84

Hmm en laat ik nu ook tot 21 weken misselijk zijn geweest en word ik nu al verrast met straie. Wat een geluk toch ;) En ik had dat ook idd, dat voor ik wist dat ik zwanger was, ik al minder sliep. terwijl ik toch echt dacht dat je juist meer slaap nodig hebt...

Pila, nee het is de zomer ook niet, maar door het lekkere weer zit iedereen veel buiten en heb je meer last van elkaar. Ah, op dit soort momenten wil ik best in een hutje op de hei zitten. Maar dan heb je weer die irritante uilen en andere beesten die herrie maken. Wie weet was van Gosh wel zwanger en sneed hij daarom zijn oor af hahaha. Oh ik lach om mijn eigen grapjes...

12. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    heb het idee dat ik een topic zat te lezen wat ik zelf geschreven had! ik word ook om alles wakker (en dan moet je voorstellen dat ik zee woon met ongeveer 10 miljard meeuwen op het dak van mijn slaapkamer) en lig dan weer 3 uur lang te draaien.

volgens mijn midwife is het een manier om je lichaam te laten wennen aan de slaap die je straks gaat missen.. had me ajb nog 3 maanden door laten slapen, dan ben ik uitgerust als ik straks wel daadwerkelijk mijn bedje uit moet snachts!

en aan matheo, misschien is naar schotland verhuizen een oplossing? ik vraag me echt af of wij nog wel een zomer gaan krijgen.. erg frustrerende berichten om steeds vanuit nederland te horen dat het zo mooi weer is. geef me mooi weer, dan kon ik tot savonds laat op het terras zitten.. had ik in ieder geval een goede reden om wakker te blijven!

13. Vlinder84

van Gogh bedoel ik natuurlijk :rolleyes:

Jade oh die meeuwen lijken me ook vreselijk :) En precies, laat ons liever uitgerust zijn dan hysterisch door te weinig slaap. De natuur doet het met een hoop dingen best goed, maar dit moet even veranderd worden...

14. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ben altijd al een onrustige slaper geweest, maar dit slaat bij mij ook alles! Ik me heel goed in jullie verhalen vinden. En als ik dan eenmaal wakker ben geworden door iets, dan duurt het een eeuwigheid voordat ik weer slaap

15. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Ik zweer bij de oordopjes van de HEMA (die groene) of van de etos met kleurtjes. Die zijn lekker lang, kun je als je ze goed indeukt ver inbrengen en houden het langst hun geluidsdichte werking (na jaren lange ervaring met herriestoppers en oropax (die wax dingen).

Ik haal ze regelmatig uit mn oren 's nachts, maar vaker gaat het goed en slaap ik er een stuk relaxter door!

Zorg vooral dat als je gaat slapen je lekker ontspannen bent, want als je nog te druk in je hoofd hebt dan werkt elk geluid als een irritatie! (ik ken het maar al te goed. Gelukkig heb ik alleen maar last van mn snurkende vriend, de stamende boevnbuurvrouw en die kl**tte duiven die 's ochtends bij de buren op het balkon om het hardst geil gaan koeren (woedend wordt ik als ik er maar eentje hoor... direct adrenaline om ze weg te jagen... en dan slaap ik toch niet meer).

Good night, sleep tight, don't let the bedbugs bite!

16. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    :oops: Ik heb tijdens mijn zwangerschap mijn vriend naar de logeerkamer verbannen wegens extreem snurkgedrag. werd er gek van :oops:

Maar eh, zo kun je vast wennen aan al die slapeloze nachten als je beeb er eenmaal is. :(

Deel Deze Pagina