beweeglijkheid baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liesben, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Was (of is) de baby bij jullie ook de ene dag heel druk, en de andere dag heel rustig? Ik moest hem vanmorgen echt goed wakker porren, en dan nog komt er een bescheiden getrappel. Terwijl er van de week bijna een volksverhuizing plaats vond in mijn buik. Ik maak me geen zorgen hoor, zolang ik hem voel is het goed, maar ik vroeg het me wel af. Of meer mensen dit hadden of hebben.

2. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    nou ik heb dat dus ook...vorige week leek hij veel drukker dan nu...voel hem ook wel maar voor mijn gevoel zachter ofzo moeilijk uit te leggen, maar herken het wel hoor.

3. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Ja hoor, heel herkenbaar. Het ene moment is het een heel gedraai, de andere dag een stuk rustiger. Ik heb het met de VK besproken en zij vertelde mij dat het heel normaal is. Afhankelijk van je zwangerschapsduur is het op een gegeven moment wel belangrijk dat je dagelijks beweging blijft voelen, zo niet wel bellen met de VK!

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

MamaInSpee, vanmorgen toen ik wakker werd voelde ik wel spontaan gedraai en een flinke trap hoor. En net na wat schudden met de buik kreeg ik ook weer wat getrappel, dus ik maak me geen zorgen :D
    Tis alleen zo wisselend soms.

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hee heb ik ook een paar dagen geleden heel druk, nu een halve morgen niks. Op het laatst ben ik een beetje gebogen gaan zitten in de hoop op een trapje, en dat kreeg ik gelukkig om daarna weer een tijdje niks te voelen. Laat maar slapen denk ik nu.;)
    Ze zeggen dat baby's ook meer groeien in hun slaap, dus zo'n stillere periode is misschien een groeiperiode.

Alleen herken ik dit totaal niet van mijn vorige kinderen en dat maakt me soms wel wat bezorgd...;)

6. Muts76

Muts76 Actief lid

21 mrt 2011
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook en vind het toch wel lastig omdat ik me zorgen ga maken als het een tijdje zo rustig is. Gelukkig is het vaker wel gewoon de hele dag door af en aan te voelen en zit er af en toe een rustig dagje tussen.

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik lag net even op de bank (vermoeidheid slaat soms toe op vrije dag ;)) en er was gelukkig weer heel veel beweging! Maar ik vind het altijd fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die ook merken dat er veel verschil zit tussen de ene en de andere dag.

8. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    Hier ook hoor.. :) de ene dag voelde ik meer dan de andere dag..

9. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Ik heb het ook gemerkt de afgelopen dagen en ben daar dus wel wat bezorgd om.
    Afgelopen donderdag nog behoorlijk druk geweest (ook met de 3d/4d echo) en vanaf vrijdag ineens rustiger en het lijkt wel of de trapjes/stompjes zachter (minder krachtig) zijn.
    Ook het moment waarop de baby beweegt is nu ineens veranderd. Zolang ik wel wat voel weet ik dat het goed moet zitten, maar toch af en toe wilde ik dat ik zelf eens binnen kon kijken ;).

10. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Klopt,

Ik voel onze kleine al vanaf 16 weken, en met de 20 weken echo werd er ook gezegt dat hij ontzettend druk is.
    Ik voelde hem al snel elke dag, en ook goed!

Elke ochtend, heb ik wel contact met hem. Soms als dat een ochtend wat langer duurt of hem even niet voel.. ( zoals vanochtend.. ) Dan denk ik al gauw, ojeeh is dit wel goed. Maar 2 uur later als ik op de bank zit, ontspannen... dan voel ik al gauw wat trapjes.

Het is ook maar net hoe die ligt..
    Maar soms is het wel even schrikken.. maarja een baby slaapt ook 40 minuten in het uur, dus ik laat hem lekker slapen en voel hem eventjes wat later al weer bewegen!:D

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Onze uk is momenteel bijna de hele dag door erg bewegelijk, dus als ik hem dan ook maar even niet voel, dan maak ik me zorgen!

Ik heb een muziekknuffel van nijntje van mn schoonmoeder gekregen, en probeer nu ook elke avond even die op mijn buik te zetten, dit doe ik al zo'n 3 weken en merk dat de kleine hier erg op reageerd.
    Indien ik hem dan ook even niet voel, dan zet ik dat nijntje ding op mijn buik en dan voel ik hem weer:D

Deel Deze Pagina