Harde buik met 19 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Srb, Nov 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu 19 weken zwanger en mijn buik is sinds 17 weken regelmatig behoorlijk hard. Meestal merk ik dat als ik in bed lig. Het gaat ook vanzelf weer weg (meestal binnen een paar minuten), dus ik maakte me er niet echt zorgen om.

Een vriendin zegt nu echter dat dat niet hoort zo vroeg in de zwangerschap. Volgens haar betekent het dat ik teveel stress heb (wat volgens mij niet zo is, ik ben heel ontspannen voor mijn doen, sinds ik zwanger ben).

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is het precies? Moet ik me zorgen maken?

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je kan het even met je VK overleggen ik heb ze hier ook weleens hoor (ben ook rond de 19 weken) zolang het niet teveel is en je merkt bv dat het na inspanning komt dan zal het wel meevallen...

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb ze vanaf 12 weken, volgens de vk voornamelijk stress harde buiken en die schijnen slecht te zijn.

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Ik had ze ook al vroeg in de zwangerschap en tot nu toe kan het geen kwaad. Ben nu bijna 33 weken.
    Als ze maar niet elke 5 minuten komen en steeds pijnlijker worden, is er meestal niets aan de hand.
    Meer rust nemen helpt wel! Stress had bij mij ook een slechte uitwerking.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Harde buiken horen bij zwangerschap, enkel als je zelf merkt dat je stress hebt en als ze vaker dan een paar keer per uur, de hele dag door komen, is het niet OK. Als ze pijnlijk zijn, is het sowieso niet OK, dan altijd je VK even bellen!
    Maar zolang je ze 's nachts voelt en het zijn er maar een paar, is er niet zoveel aan de hand. Je baarmoeder trekt altijd samen, zwanger of niet, en dat blijft dus gewoon zo. Niet alle vrouwen merken het, zijn er even gevoelig voor, dus niet te snel zorgen maken en wat je vriendin zegt, klopt niet.
    Pijnlijke harde buiken die met een behoorlijke regelmaat komen, die horen er idd zo vroeg niet bij.

6. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,623
    0
    0
    Ik heb ook zo nu en dan harde buiken. Vrijdag wel vrij regelamtig, maar had ook een stress dag. De buiken doen geen pijn, heb het weekend lekker rsutig aan gedaan en bijna geen harde buik gehad!

7. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Bedankt meiden, dit stelt enorm gerust. Ik heb het hooguit 1 keer per dag. Ik wist niet hoe vaak vaak was, maar als ik dit zo lees is het heel normaal en niet echt vaak dus. Ze doen sowieso nooit pijn. Gelukkig maar.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, eenmaal per dag is niet vaak. Ik had ze meerdere malen per dag en daar was ook niets mee aan de hand...

9. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb ze als sinds week 15 geloof ik volgens mij nog veel eerder zelfs.

Maar ik wil toch even een misverstand uit de wereld helpen. Harde buiken krijg je niet ALLEEN als je druk bent of gestressed bent. Ik zit nu thuis werk niet en ik heb ze de hele dag door, ook al ben ik rustig, dus daar ligt het bij mij niet aan.

Harde buiken kun je ook krijgen als;
    - Je baby een groeispurt maakt.
    - Je baby veel beweegt.
    - Je een gevoelige baarmoeder hebt.
    - Je een blaasontsteking hebt.
    - Je darmen rommelen.
    - Je bukt of iets tilt.

Share This Page