Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier op het forum.. Ik ben Anna en voor het eerst zwanger (5,5wk), hartstikke blij natuurlijk & tegelijkertijd zo ontzettend onzeker! Sinds een paar dagen heb ik telkens een beetje buikpijn (Alsof ik mijn regels ga krijgen) en ik ben telkens zo bang dat het mis zal gaan.. Zijn er meer mensen die last hebben van buikpijn vroeg in de zwangerschap? Ik heb vanaf het begin last van mijn borsten en misselijkheid, de misselijkheid nam af en mijn borsten begonnen meer pijn te doen.. Sinds een paar dagen neemt de pijn in mijn borsten af en nu komt de misselijkheid terug Zal dit normaal zijn? Soms weet ik het echt even niet meer... Alvast enorm bedankt voor jullie reactie`s! Liefs Anna
Om te beginnen gefeliciteerd! En ja ik herken er zeker veel van. Sowieso de onzekerheid je bent zo blij om zwanger te zijn maar tegelijk ook heel onzeker van blijft het goed gaan. In het begin van de zwangerschap hebben veel meiden last van ongikrampjes,er gebeurt nogal wat daarbinnen Ook kun je de ene dag ontzettend misselijk zijn en de volgende dag veel minder, dit zijn hormoonschommelingen en die zijn voorkomen normaal! Dus zolang je geen bloed verliest zou ik me niet teveel zorgen maken maar er lekker van gaan genieten!
Dankjewel voor het snelle antwoord! Ja onzekerheid speelt een hele grote rol..Je bent hartstikke blij, maar ook zo ontzettend onzeker! Het stelt me gerust te weten dat dit normaal is..en natuurlijk gebeurd er ook veel in je lichaam, het is logisch dat je dat aan je lichaam merkt! Genieten probeer ik zeker, soms is dat alleen nog wat moeilijk.. Heel erg bedankt voor je antwoord! Liefs!
Gefeliciteerd en ik herken het wel hoor. Ik heb en had de afgelopen weken ook regelmatig steekjes in mijn onderbuik. Zolang je niet gaat vloeien is er niets aan de hand. Ik heb ook af en toe heel iets bruinige afscheiding, dat schijnt ook geen kwaad te kunnen. Probeer een beetje te genieten he!
Gefeliciteerd! gewoon lekker genieten van je zwangerschap ondanks alle kwaaltjes.. die gaan na een tijd ook over
Gefeliciteerd ! En ga er maar gewoon van uit dat het goed komt. Er gaan veel meer zwangerschappen goed dan fout hoor. Voor mij is het ook de eerste keer en het is gewoon allemaal nieuw. Probeer het gewoon positief te bekijken, het is iedere keer en bij iedere vrouw weer anders, maar elke keer wel weer een klein wonder ! Als je je zorgen maakt, heb je geen tijd en aandacht om ervan te genieten en dat zou zonde zijn. Zelfs als je misselijk bent of buikpijn hebt (ik herken het... ben een hele week ziek thuis geweest in de tweede maand... soms kan het je gestolen worden, I know). Maar komt allemaal goed, je lichaam weet precies wat er moet gebeuren, zelfs al weet je verstand het allemaal even niet meer. Succes !
gefeliciteerd! ik heb precies hetzelfde...... vergeet af en toe gewoon dat ik zwanger ben, voel me namelijk kiplekker. maar ja als ik even verder kijk: ben best wel moe en nog steeds af en toe het metaalachtige smaakje... dus ik houd me daar maar aan vast succes en geniet er van! groetjes
Hallo Anna, allereerst van harte gefeliciteerd! Je zult merken dat je zwangerschapsklachten op en neer gaan, de ene dag heb je wat meer last van dit, de andere dag van dat, en de derde dag voel je je prima. Dat is volledig normaal, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. Geniet van je zwangerschap! P.S. Heb je bericht verplaatst naar Zwanger worden, want Ik ben zwanger is alleen bedoeld voor de felicitaties. Alle andere vragen over je zwangerschap kun je in het onderdeel Zwangerschap of andere forumonderdelen kwijt. Groetjes, Wendy
komt me heel bekend voor die onzekerheid, heb het zelf ook erg en emoties die op en neer gaan. Als er weer iets anders is of je iets voelt meteen bang worden.. Probeer je zorgen niet voor je te houden maar ze of tegen iemand te vertellen, bel bv je huisarts of alvast de verloskundige, misschien kan die je geruststellen en voel jij je iets relaxter (oei misschien moet ik dat zelf ook maar eens wat vaker doen, zegt ze met tranen in haar ogen... ) Succes en hopelijk over een paar weekjes een mooi kloppend hartje in je buik te zien op de echo!
OOoh meisje heel normaal hoor dat je onzeker bent dat zijn we allemaal denk ik wel. En helaas dat onzekere en bezorgde gaat vanaf nu nooit meer weg, als je eenmaal moeder word/bent. Komt allemaal goed hoor!
allereerst gefeliciteerd, ik herken het helemaal ,ben ook net zwanger, ook steeds krampjes eerst waren mn borsten pijnlijk en nu weer niet heel raar. de ene keer kotsneigingen en de andere dag helemaal niks. dat maakt je zoooo onzeker. Ik krijg wel al vroeg een echo met 7.2 weken. dus dat scheelt wel. maar toch zijn 3 weken lang we moeten maar gewoon een beetje gaan genieten hihi
Allereerst gefeliciteerd. Ik herken het helemaal. IK heb een miskraam achter de rug daarnaast heb ik door mijn schildklier afwijking een grotere kans op miskramen je kunt je wel voorstellen dat ik heel erg bang ben. We hebben wel al hartactiviteit op de echo gezien maar dat neemt niet weg dat het nog alle kanten op kan. Ondanks dat probeer ik het van me af te zetten hoe lastig het ook is. Probeer er van te genieten.
Ik weet er alles van. Ik ben er ook achter gekomen dat ik zwanger ben. Natuurlijk geweldig, maar toch het is de eerste keer en ik heb pas op 23 augustus mijn intake bij de verloskundige en dan nog geen echo. Dus zelf ben ik ook zeer onzeker, maar ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten hoe moeilijk het ook is. Groetjes mij
@ hugbear 23 oktober bedoel je, 23 augustus volgende jaar heb je je ukkie al in je armen... Trg naar topic; dat heb ik ook gehad in de begin... Krampen en waarvan je gelijk naar de wc loopt om te kijken of je bloed ziet...Bleh die onzekerheid is niks.... Ik heb nu niet zo'n last meer van me borsten en niet zo erg misselijk meer, hopelijk blijft het zo... Maar dan wordt je toch onzeker van; zit het wel goed, want ik voel bijna niks meer.... Zo ga je verder... Ik geniet nu per dag...Liefs Jeanney