Hallo allemaal! Vanmorgen werd ik wakker en merkte ik op dat mijn buik aan de rechterzijde erg hard was... Sterker nog, je kon het zelfs heel goed zien.... Ik vraag me nu af of dit de baby was of dat het mijn baarmoeder is die samentrekt? Het trok na verloop van tijd ook gewoon weg.... Iemand van jullie een idee?
Hm zoiets zie ik bij mij vaak genoeg: overduidelijk de baby. Maar op jouw termijn weet ik het niet, misschien wat vroeg
Bij mij ook rond 18 weken een hele bult tijdens het wakkerworden. Was toch echt mijn kleine meid & eerlijkgezegd ziet het er bij jou hetzelfde uit
Je merkt het wel als het een harde buik is. Ik vind een harde buik een onprettig gevoel. Vaak heb ik 's ochtends ook zo'n bult. Dat is dan echt een hoopje baby 😉
Dank voor jullie reacties! Biny: het voelde van binnen ook wel een beetje gespannen ofzo.... Ik weet niet zo goed... Ik moet zeggen dat toen ik eenmaal gelopen enzo had, de bult ook vanzelf weer verdween......lastig!
Bij een scheve buik is het meestal de baby. Vaak is dan ook niet de hele buik hard. Ik vind zelf het verschil niet altijd duidelijk te voelen omdat de baby zich ook flink kan afzetten en dit ook duidelijk voelbaar is aan mijn onderbuik/banden.
Als je buik er zo uit ziet en het voelt gespannen aan dan is het een harde buik. mijn vk vertelde vorig week dat het 's ochtends vaak komt door de volle blaas die drukt op je baarmoeder.
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Toen ik zwanger was van mijn zoontje had ik vaak genoeg een harde buik die scheef trok.
Heb ik ook gehad rond jouw termijn, zelfs een keer bij de vk controle. Ze legde uit dat het een (lichte) harde/gespannen buik is en dat de bult die je ziet het kindje is. Meestal 's ochtends, omdat de blaas de baarmoeder dan prikkelt. Nadat je naar de wc bent geweest is het meestal ook weg (bij mij iig).
Daarom schrijf ik ook 'meestal'. Bij mij zie je het goed aan de onderkant van de buik, maar zoals ik al schreef voel ik niet altijd direct verschil. Ligt eraan hoe geprikkeld mijn buik al is. Overigens krijg ik werkelijk overal een harde buik van, inderdaad ook van een volle blaas zoals iemand hier al schreef.
Dat is een volle blaas. Als je geplast hebt is het weg. Soms trekt het ook zonder te plassen even weg. Maar is heel herkenbaar.