is dit soort geluid schadelijk voor mn kindje?

Discussion in 'Zwangerschap' started by buikje123, Feb 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik werk op een logistiek bedrijf en ik moet wel eens het een en ander sorteren(schroeven in dozen), dat kan herrie maken, ik heb oordopjes daarvoor. schroeven die op elkaar kletteren geven nogal een herrie.
    ik werk alleen smiddags en het is niet de hele tijd achter elkaar, ik doe de ene dag weer wat anders en nooit non stop iets achter elkaar.
    toch vind ik het geluid best hard en ik vroeg me af of dit schadelijk is voor t kindje, ik last namelijk iets over vroeggeboorte en gehoorbeschadigingen op t internet. ik las daar dat het vooral om trillingen gaat, dat is in mijn situatie dus niet zo. in hoeverre denken jullie dat dit kwaad kan? ik zal t er bij de vk ook over hebben.

maak me gewoon beetje zorgen, straks beschadig ik het gehoor ofzo.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb gelezen dat je door 80 decibel meer kans hebt op een vroeggeboorte.
    Ik heb zelf een vroeggeboorte gehad,
    tijdens mijn zwangerschap ben ik naar het circus in Carré geweest en dat was me toch een lawaai, baby stuiterde alle kanten op. Ik denk niet dat dit de reden van een vroeggeboorte is geweest, maar nu ik weet zwanger ben denk ik er nu goed om en mijdt ik zulke harde geluiden.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Gos ja... laatst was ik bij een theatervoorstelling en daar was het ook een aantal keren heel erg lawaaiierig. Ik had het toen wel te doen met het kleintje hoor :)

Heb even wat voor je rondgekeken buikje123 en vond op de site van de Rijksoverheid o.a. dit:
    Tijdens de zwangerschap mag u niet worden blootgesteld aan schadelijk geluid (80 decibel (dB) maximaal gedurende 8 uur per dag).

Als ik google op 80 decibel zie ik op deze site Geluid en decibel dat 80 decibel eigenlijk niks is! Vergelijkbaar met een wekkeralarm, rumoerig kantoor of zelfs een toilet doorspoelen.

Ik schrik er dus wel van dat Ons Kleintje heeft gelezen dat je door 80 decibel meer kans hebt op vroeggeboorte?
    Mag ik vragen waar je dat gelezen hebt Ons Kleintje?

4. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    daar schrik ik ook wel van! de geluiden op mijn werk zijn soms zeker wel harder dan een wc doortrekken!
    ik kan niet zomaar stoppen met werken, ik heb t geld echt hard nodig maar misschien moet ik de dingen die harde geluiden met zich meebrengen maar niet meer doen dan, zullen ze niet blij mee zijn denk ik. maar het is bij mij dus maximaal 3u en niet achter elkaar.. scheelt dat ook? ik snap niet precies wat ze met die 8u bedoelen..

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik weet niet of het zo is, maar dacht laatst gehoord te hebben dat vroeggeboorte door harde geluiden veroorzaakt wordt door een stresshormoon wat het kindje dan afscheid. In dat geval moet je dus gewoon je kindje in de gaten houden: als jij merkt dat je kindje er gestressed op reageert, is het teveel. Maar als het iedere dag terugkomt, heb je best kans dat je kindje er gewoon aan gewend is en er niets aan de hand is. Ik zou de vraag als ik jou was gewoon even bij je verloskunidge neerleggen!

6. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Hier heb ik eigenlijk geen idee van, maar weet wel dat tijdens de zwangerschap van mijn dochter ik non stop 2-3 uur per week op de zitmaaier zat om het gras te maaien, tot het eind van de zwangerschap. Dit ding maakt een enorme herrie, je kunt niemand horen die je roept zelfs je eigen telefoon niet.

Ze is gewoon normaal geboren, en is dol op de grasmaaier...:D

7. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    schaapje dat stelt me wel gerust. dat is ook hard geluid ja. ik heb de verloskundige gebeld en de voice mail ingesproken..

8. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik wou met 31 weken zwangerschap naar een festival vorig jaar maar dit werd ten strengste afgeraden door de gynea (het ging om een muziek festival)

9. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    schrik er toch wel van, krijg mijn vk maar niet te pakken. ik draag oordopjes als ik bezig ben met die zending maar de baby niet natuurlijk:(

10. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    Toen ik rond de 30 weken zwanger was ging ik naar de bios naar Transformers2 het was afschuwelijk ik kon niet wachten tot de film over was en eigenlijk wilde ik zelfs de bios uit ze was zo druk aan het schoppen en bewegen en gaf dus eigenlijk echt aan dat het te hard was het is ook de laatste keer dat ik naar de bios wilde (hoog)zwanger dan! Dus ik denk zeker dat harde geluiden niet goed zijn voor een ongeboren kindje!

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Buikje, heb je al iets van je VK gehoord?

12. Ons Kleintje

@noonoo ik weet zo niet meer waar ik het heb gelezen, ik lees nogal veel. en ik weet ook niet hoeveel dec. welk geluid is. Maar ik weet wel dat Carree dus niet goed was voor de baby, en dat veel en vaak hard geluid een vroeggeboorte kan veroorzaken. Ik mijdt dus harde geluiden op t moment.

13. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik heb nog niks gehoord nee:(.. ik hoop maar niet dat ik iets heb veroorzaakt bij mn kindje. bij mij is het in in ieder niet constant, niet elke dag, en niet meer dan 3u (en dan niet achter elkaar maar met stille momenten tussendoor). er staat steeds op internet: gedurende 8u, dus misschien is n paar uurtjes niet zo erg?

14. Ons Kleintje

anders even de vk vragen? eventueel kun je aan de hand van een verklaring van de vk (als zij het ook vindt) tijdelijk ander werk doen bij je werkgever.

15. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    Sorry maar ik zou zeker achteraan gaan!!! Ik zou bij geen gehoor gewoon de spoedlijn bellen....sorry maar het is in belang van je kindje en het is een korte vraag dus ik zou er echt net zo lang mee bezig zijn totdat ik antwoord heb...straks gebeurd er iets en dat zou ik mezelf nooit kunnen vergeven en indd gewoon dat werk helemaal niet meer doen als het schadelijk is!!! Succes meis hoop dat je snel meer weet!

16. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    ik had de vk aan de lijn, het is vooral laag zwaar geluid zoals een bass klinkt, en dan ook langer dan die drie uurtjes die ik doe(ik heb ook nog pauze tussendoor ik heb dat geluid niet aan 1 stuk door dus). het moest ook nog elke dag zijn en ik werk maar 4 middagen waarvan ik heb er misschien 2 werk met dat geluid. ik maak me er dus niet meer zo druk om nu, het is ook eerder hoog geluid dan laag(schroeven die op elkaar vallen), ik houd het gewoon in de gaten ook hoe mijn kindje reageert. tot nu toe gaat hij niet keihard lopen trappen ofzo. ik sta niet heel de dag in de herrie en al zeker geen lage bass geluiden dus ik denk dat het meevalt:)

ik zou ook t liefst zeggen mensen toedeloe ik stop met dat werk tot na mijn bevalling maar ik heb t geld hard nodig en het kan volgens de vk weinig kwaad..

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Gelukkig dat het geen kwaad kan, dan kan je lekker door blijven werken! Goed dat je de vk er even over gebeld hebt! :)

18. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    Precies zo lang het geen kwaad kan is er niets aan de hand! Wat fijn voor je!! Wel leuk hoor pittig wijfy ben je volgens mij :D zie je al helemaal voor me zagen enzo :D stoer!

19. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,213
    1
    0
    elletjo: ik werk nog steeds bij dat ene bedrijf ja, ze waren gewoon blij voor me enzo, dat was wel echt heel fijn! even offtopic, hoe is t met je? je bent al ver zie ik!

jadore: ik zaag niet hoor meid hahaha, ik moet alleen soms voor mijn werk schroeven van een lopende band in bakjes verdelen, dat maakt dan die herrie. maar schroeven op elkaar is natuurlijk geen bass geluid dus dat stelde me wel gerust:). ik doe het ook niet elke dag dus dat scheelt ook weer!

20. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    Ooooo hahahaha dacht dat je tussendoor wel eens handwerk moest doen hihi, vond het wel stoer :D hihi maar dat geluid zal dan wel meevallen toch dacht dat je 3 uur moest zagen met zo'n machine ;)

Share This Page