irritante opmerking van schoonmoeder!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sharon20, 5 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi allen,

wil ff wat kwijt.
    gisterenavond bij mijn schoonmoeder Holland's got tallent weeste kijken..
    opzich allemaal heel gezellig. tot ze over de kinderkamer begon.
    Ik en mijn vriend hebben altijd gezegt, daar kijken we pas voor als we een maand of 5 - 6 zijn.
    maar de kinderkamer krijgen we (blijkbaar) van mijn schoonmoeder en zij had al gekeken en een bod gedaan. opzich niet erg, want ik vond het een prachtig kamertje! maar ik zei tegen haar.. als we die nu al mogen halen vind ik dat wel vervelend want dan wil ik die wel gelijk helemaal in orde maken enzo...waarop zei antwoorde: Tss ik snap jou niet, jij wil alles zo vroeg, jij zou het liefst nu al een dikke buik hebben en dat kind uitpoepen... je moet is geduld hebben... maar zij is wel degene die op kinderkamers bied... als het van mij afhangt wacht ik daarmee tot juli - augustus zzzz ben er echt beetje chagi van..

2. joyce

joyce Bekend lid

wordt gek van die van mij overal mee bemoeien en het beter weten
    ik zou gewoon doen wat jij het beste vind jij bent de moeder

3. Essit

Essit Lid

25 mrt 2008
    57
    0
    0
    Oh irritant he. Ik zou uit principe dat kamertje al niet meer hoeven hahaha. Ik zou zeggen nee hoor niet mijn smaak. Dat overleg je toch even neem ik aan. Het is niet hun kindje.. Zo zei die van mij dat ze een kamertje ging maken. Ik zei gelijk kan je doen maar voorlopig blijft ie toch leeg. Calvin van mij mocht pas na een jaar bij me moeder slapen ik vond het zelf veel te leuk hahaha

4. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik heb helemaal geen goed contact met mijn schoonfamilie en mijn man ook niet hoor.
    er is de afgelopen 7 jaar erg veel gebeurd in die familie (bij GTST zouden ze het te ongeloofwaardig vinden).
    nu sinds een paar maanden hebben we er een streep onder gezet en gezegd dat we het er niet meer over hebben en normaal tegen elkaar doen.
    maar toch loopt het dan niet echt lekker, er is te veel gebeurd.
    maar mijn schoonmoeder vindt dat ze geen omamag zijn van mij.
    nou, als we haar 1x in de 4 maanden zien dan denk ik dat ik er niet ver naast zit. en bellen....dat kan ze niet denk ik.
    zoveel interesse heeft ze in haar kleindochter en zoon.
    en nu ik zwanger ben, niet gezien!
    ze roept al 3 maanden dat ze komt (heb hiervoor een miskraam gehad; zelfs toen niet langs gekomen).

wat mij betreft hoeft mijn schoonmoeder dus helemaal niks te regelen en als ze zo tegen mij zou doen zou ik het kamertje ook niet willen.
    en het is ook juist zo leuk om samen op pad te gaan voor een kamertje.....echt al voorpret vindt ik.
    maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

succes.

mejon

5. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Wij hebben het kamertje helemaal zelf samengesteld van gekregen en tweedehands spullen. Ik ben zelf lekker aan het verven geslagen. Mijn moeder is superbehanger, dus die heeft het behangetje dan gedaan. Manlief de kast in elkaar zetten en plankjes ed ophangen.
    Zo is het óns kamertje. Het is toch ook óns kindje?

Heb ook met manlief niet zo goed contact met schoonouders. Schoonmoeder woont in Groningen en wilde na de geboorte een week langskomen. Ik zou niet weten wat ik met haar moet een week lang, terwijl ik van die rondvliegende hormonen heb van de bevalling ed. Ik zou dr nog eens aan kunnen vliegen maar ok.
    Nu vind ze dat wij mijn familie voortrekken omdat mijn moeder de kraamverzorgster is...
    Ze ís nu eenmaal kraamverzorgster en ik ben zo'n moederskindje dat ik alleen haar wil, ook bij de bevalling. En bovendien stel dat het allemaal anders loopt dan we willen kan het maar zo zijn dat er een andere kraamverzorgster is.

Maar ik geloof dat dit weer zo'n schoonmoeder topic aan et worden is ;)

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Kijk, daarom ben ik blij dat de mijne 6000 km verderop woont!

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hoi Sharon20,

Wat een verschrikking he, die schoonmoeders? Ik zou als ik jou was gewoon nu al duidelijk maken - misschien eerst zo aardig mogelijk - dat het inderdaad jullie kind is en dat jullie zelf graag willen bepalen wanneer wat en hoe gaat gebeuren. Het is leuk dat ze wat wil betalen, maar dat geeft haar natuurlijk niet het recht om het ook uit te kiezen. En dan vervolgens zulke rare opmerkingen te maken.
    Trouwens, Dr. Phil zou in dit soort gevallen zeggen dat jouw man of vriend verantwoordelijk is voor het brengen van dit soort boodschappen. Het is zijn moeder, toch?

Succes!

Lindangel

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha (schoon)moeders.. om af en toe gek van te worden.

Maar het is jullie kind en jullie kamer
    ook al betaald zij ervoor. vind dat jullie qua datum het laatste woord hebben hoor.

9. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    6000 km klinkt idd verlokkelijk, maar ik dacht dat Groningen vér genoeg weg lag van Dordrecht.

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    soms nou ja vaak word je er stapel gek van.

Maar wat doe je eraan?

Ik zou het niet eens meer willen het zou na mij smaak ingerict worden en wilt ze je een kamertje geven doe dan samen zoeken maar niet bieden en halen en dan pas zeggen van kijk eens wat ik voor je gekocht heb

11. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Schoonmoeders :rolleyes: ... Ik kan er ook over meespreken.
    De mama van m'n vriend was in het begin niet erg tevreden toen we haar vertelden dat ik zwanger was... Dit kon mij overigens niet veel schelen maar vreemdgenoeg begon ze na een tijdje allerlei spulletjes te kopen uit de tweedehandszaak. Zij heeft de babywieg van haar zoon helemaal opnieuw geverfd zoals zij het wilde hebben. Toen we een tijdje geleden op vakantie gingen hadden we haar de sleutel van ons appartement gegeven omdat ze water zou geven aan de planten en de vuilbakken op straat zou zetten. Toen we terugwaren van reis, was heel ons interieur veranderd zoals zij het wilde hebben! Ze is zo arrogant en eigenwijs en denkt dat ze alles beter weet. Daarbij wonen we helaas in dezelfde stad en heeft ze geen werk meer. Pff ik moet toegeven dat ik toch wel liever duizenden kilometers van haar vandaan woonde!

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Jeeeeetje meiden wat hebben jullie allemaal een vervelende schoonmoeders.
    Die van mij woont in Roosendaal (wij in de provincie Groningen) en ik vind haar best aardig.
    Ze zou nooit mijn vriendin worden, maar kan het wel met haar vinden.
    Maar we zien elkaar ook niet zo vaak.

13. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Oh, oh, tenenkrommend als je dit zo leest allemaal! Wij krijgen de wagen van mijn schoonmoeder, ze is zelf al naar prenatal geweest om allerlei foldermateriaal te halen. Ik heb haar wel heel duidelijk gemaakt dat wij hem wel zelf uit willen zoeken!

Leuk hoor, kadootjes van je schoonouders. Maar het lijkt me niet meer dan lochisch dat je ze zelf mag uitzoeken. Het is voor jullie kind, en het smaakverschil tussen de generatie schoonmoeders en ouders van nu, is toch best groot merk ik
    :)

En Mano, die van jouw heeft helemaal lef zeg? Wat hebben jullie daar toen mee gedaan?

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh, wat erg allemaal! Ben ik blij dat ik een schat van een schoonmoeder heb. Zou haar liever over de vloer hebben dan mijn eigen moeder... :oops:

Maar Vermanen: dat trek je niet hoor, een hele kraamweek iemand over de vloer (behalve de kraamverzorgster, en heeee, da's nou net toevallig jouw moeder). Je hoeft je schoonmoeder niet toe te laten in jouw veilige, fijne huis met al die nieuwe dingen (baby, emoties, etc) omdat ze jaloers is! Dat is haar probleem. En zoals iemand anders al zei: je man/vriend is degene die dat aan zijn moeder mag uitleggen (wel tactisch natuurlijk). Desnoods onder het mom dat het te druk/vol is en dat je niet met iedereen rekening kan houden in je kraamweek. Het is veeeeeel beter voor jou en de baby (en de evt. borstvoeding) als je je niet over schoonmoeders hoeft te bekommeren. Houd voet bij stuk als je het echt niet wil, ookal lijkt me dat heel moeilijk, maar je hebt er echt geen lol van als je dat niet doet.

Heel veel succes !

Yule

15. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    We hebben nu juist ruzie met dr omdát we haar verteld hebben dat ze niet komen kan.
    Maar daar kregen we als reactie op dat ze wellicht wel helemaal niet komt, lekker rustig..... :)
    Ik heb er idd op aangedrongen bij manlief om het vóór de bevalling nog even heel duidelijk te maken.
    En dat is gelukt!

Wij hebben trouwens de kinderwagen gedeeltelijk van mijn ouders gekregen. We hebben hem met hen uitgezocht, maar wel compleet onze smaak. Maar omdat onze smaak iets duurder was dan wat ze wilden uitgeven hebben we zelf bijbetaald. Maar met mijn ouders hebben we ook een betere band, dat maakt het winkelen wat makkelijker he...

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    mijn schoonouders betalen het kamertje ook maar ze zijn niet eens mee wezen uitzoeken... we hadden het kamertje uitgezocht en besteld bij burgerhout en toen zijn we doorgereden naar hun huis om het te laten zien (foto). Wij kregen alleen een antwoord "supermooi! vinden jullie het goed als wij hem betalen" ja natuurlijk ;) wij helemaal blij natuurlijk maar gelukkig deden ze niet moeilijk over "we hadden meegewild"

maar inderdaad meis het is JULLIE kamertje en JULLIE beslissen wanneer het komt en wanneer het opgehaald kan worden.... pff waar bemoeien al die mensen zich toch mee :S

liefs Shir

17. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb haar toen gezegd dat ik dit echt niet pikte, ik was razend en dat ze dat niet opnieuw hoeft te doen, alleszins een volgende keer geven we iemand anders onze huissleutel. Het probleem is dat zij zo'n hechte band heeft met haar zoon dus m'n vriend en dat ze zich alles veroorlooft naar hem toe. Gelukkig begrijpt m'n vriend nu ook dat ze soms echt te ver gaat. Overlaatst gaf ze me een geschenk, het was een boek over hoe je je kind moet opvoeden, wat een lef zeg, en het was een zwart-wit versie van 30 jaar geleden, stel je voor! Ik heb het haar gewoon teruggegeven en haar gezegd dat ik dit echt niet hoef! :evil:

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wat raar toch allemaalhe!
    ik heb gewoon van mijn vader geld gekregen en tegen de tijd dat we iets leuks gevonden hebben krijgen we dat gewoon.
    mijn vader maakt het helemaal niets uit wat voor wagen ik koop.
    en het is toch zwaar bespottelijk dat je schoonmoeder al ff beslist hoe of wat je moet kopen. argggggh zou er gek van worden

19. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    hihihi.. ben ik de enige die goede vriendinnen is met mijn schoonmoeder? :) :) we hebben dezelfde hobby, gaan regelmatig samen winkelen en naar workshops.. en dan het liefst nog hele dagen achter elkaar :)

Keerzijde.. ik heb daar wel 2 jaloerse schoonzussen voor in de plaats gekregen :rolleyes:

Maarree..on topic.. gewoon doen wat jullie willen. het is jullie kindje, niet die van haar

20. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

M'n schoonmoeder en ik hadden al niet zo een superband, dat heeft meerdere oorzaken. Waar het op neer komt is dat ze zich dikwijls niet echt in mijn ideeen en principes kan verplaatsen.
    Afijn ondanks dat dacht ik dat het wel goed ging en dat we wat meer een band opbouwden. Zeker nu ze oma zou gaan worden, ik dacht dat het ons wat dichter bij elkaar zou brengen. Maar wat vertelde mijn vriend laatst? Dat ze aan de telefoon had gezegd dat dit moeder worden echt iets was wat ik met mijn eigen moeder moest delen en dat begreep ze zogenaamd. Maar daarachter aan zei ze dat ze zich niet echt als volledige oma beschouwde. Pardon?! Ik zie dat he-le-maal niet zo! Zij is net zo goed oma als mijn moeder. En ik wilde haar nog wel meenemen naar de verloskundige als ik wat verder was. Echt hoor nou breekt mijn klomp....dat vond ik zo niet leuk. Moest er ook om huilen. Ik vond het gewoon een pestopmerking mede omdat ik ook zoiets dergelijks van haar wel verwachtte.

Bovendien kwam ze gelijk aan met het verhaal dat zij de kinderwagen wel zou betalen. Nu heb ik gratis echt een supermooie 3e hands wagen kunnen krijgen dus dat was jammer voor haar al leek ze het wel te begrijpen. Nu zal ze vast wel wat anders willen kopen. Ze kopen vaak dure kado's. Voor mij voelt dat heel erg aan alsof ze liefde willen kopen, dat had ik altijd wel een beetje. Mijn ouders doen dat niet te meer omdat ze he tgewoon niet superbreed hebben. Misschien is mijn schoonmoeder wel jaloers als ze dalijk hoort dat ik het ledikantje ga opknappen waar ik zelf en mijn broertje nog in gelegen hebben.

Moeilijk hoor. Je loopt met zoveel gevoelens van jezelf rond en dan heb je ook nog van die hysterische oma's :( Klinkt niet zo aardig van me, maar ik moest ff gal spugen hoor!

Deel Deze Pagina